رئیس انجمن تاریخ پزشکی کشورهای اسلامی گفت: ثبت نظریه های زکریای رازی، دانشمند ایرانی به نام دانشمندان غربی، بزرگترین سرقت علمی در دنیاست.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلال آل احمد را از برجسته ترین و اثرگذارترین نویسندگان و روشنفکران دهه 40 دانست و گفت: نام وی در تاریخ ایران همواره می درخشد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جلال آل احمد را از برجسته ترین و اثرگذارترین نویسندگان و روشنفکران دهه 40 دانست و گفت: نام وی در تاریخ ایران همواره می درخشد.
آثار برگزیده برای حضور در بخش مسابقه هفتمین جشنواره مردمی فیلم
«عمار» از سوی دبیرخانه این جشنواره اعلام شد.
'فابریتسیو کاسینلی' خبرنگار خبرگزاری رسمی ایتالیا (انسا)، تجربیات خود را از سفری به ایران در قالب کتابی با عنوان 'ایران آشکار' منتشر کرد که در آن از جمله از تلاش عمدی رسانه های غربی برای تحریف اخبار و اطلاعات مرتبط با ایران انتقاد شده است.
55 اثر از یکهزار و 25 عکس متقاضی شرکت در سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر به بخش مسابقه راه یافتند.
رییس سازمان نهضت سواد آموزی با بیان اینکه بر اساس آمار 2014 یونسکو، ایران در زمینه سواد با 65.1 درصد نرخ باسوادی رتبه خوبی را در بین کشورها ندارد، گفت: بر اساس برآوردهای انجام شده، یک میلیون و 138 هزار نفر معادل سه درصد از جمعیت 10 تا 49 ساله کشور بی سواد هستند.
مهندس کریم ساعی، پدر جنگل بانی نوین و علمی کشور، بزرگ مردی است که در دی ماه 64 سال پیش دنیای فانی را ترک کرد اما از خود نامی نیک برجای گذاشت.
خبرگزاری خبرآنلاین در یادداشتی آورده است:با توجه به ماهیت فضای سایبر، هر چند که تخصیص یک یا مجموعه ای از اقدامات بدخواهانه به یک بازیگر ویژه به نظر کاملا پیچیده به نظر می رسد، اما عناصر بسیاری وجود دارند که اجرای بازدارندگان سایبری را میسر می سازند.
حضرت عیسی(ع) چهارمین پیامبر اولوالعزم و بشارت دهنده صلح و دوستی است که مردم روزگار خویش را به طرف آیین یکتاپرستی و همزیستی مسالمت آمیز هدایت کرد. انسانی وارسته که روزی همراه با منجی عالم بشریت ظهور می کند و جهان را سرشار از حق و عدالت می سازد.
دبیر علمی ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب با بیان اینکه شعر انقلاب فقط شعر جنگ و دفاع مقدس نیست، افزود: ششمین جشنواره بین المللی شعر انقلاب هفتم و هشتم دی ماه در شیراز برگزار می شود.
معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت علی عاشوری مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران را تسلیت گفت.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهداف راه‌اندازی دبیرخانه‌های موضوع مقررات ملی ساختمان در تمام استان های کشور، گفت: تاکنون 6 دبیرخانه در استان ها تشکل شده است.
مسئول پژوهش اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: مردان نمکی علاوه بر جنبه علمی با ارزشی که برای باستان شناسان دارند، از ارزش گردشگری بالایی نیز برخوردارند که بهره گیری از این ارزش نیازمند تبلیغ و معرفی آنها در سطح جهانی است.
شاعر کتاب «این همه یوسف»، منشور حقوق شهروندی را نقطه عطفی در جهت ارتقای فرهنگ مردم دانست و بر اجرای دقیق آن تاکید کرد.
انتخاب مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 میلادی فرصت مغتنمی برای معرفی این شهر و قابلیتهای آن به جهانیان به وی‍‍ژه دنیای اسلام است که این فرصت باید قدر دانسته و به بهترین نحو از آن استفاده شود.
حقوق شهروندی مجموعه ای از تکالیف و مسوولیت های شهروندان نسبت به یکدیگر ، شهر و دولتی است که در آن زندگی می کنند از این رو این حقوق به عنوان یکی از نیازهای مهم برای ادامه یک زندگی در جامعه ، اصلی است که همه مکلف به رعایت آن هستیم.
شنبه, 04 دی 1395 ساعت 09:06

مدرسه در سایه فضای مجازی

استفاده از اینترنت و گشت و گذار شبانه روزی در فضای مجازی در تار و پود زندگی امروز ایرانیان نفوذ کرده و آفت های مختلفی را به دنبال دارد که افت تحصیلی دانش آموزان از جمله آنهاست.
«سنگ «یارانه» در چاه اقتصاد»، «رهاورد اوراسیا»، «از سرطان جن تا آواز پر جبرئیل» و «وحشت، عیدانه داعش برای غرب» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه ابتکار در شماره شنبه چهارم دی است.
«افزایش ورود گردشگران اروپایی به ایران»، «ساکنان اتاق فکر ‌علیه دولت دروغ نگویند»، «وقوع بیماری ‌های نوظهور در ایران»، «کشتی اصولگرایان به گل نشسته است» و «اراده‌ ای که‌ هاشمی را رد کرد دنبال حذف روحانی است» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه آرمان در شماره شنبه چهارم دی است.
شنبه, 04 دی 1395 ساعت 08:48

در پی افزایش شمار گردشگران

 

در پی افزایش شمار گردشگران؛ کتاب «به ایران خوش آمدید» در ایتالیا منتشر شد

70 پوستر از 42 طراح به بخش مسابقه و نمایشگاه پوستر جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یافتند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی درگذشت مرحوم علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران تسلیت گفت.
خطیبان نماز جمعه سراسر کشور، با اشاره به این که 9 دی، روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است، گفتند: خلق حماسه 9 دی سبب شد بار دیگر انقلاب اسلامی فتنه‌های دشمنان را خنثی کند.
صفحه25 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار