یزد – ایرنا - نخستین جشنواره سراسری نوآوری های علمی و پژوهشی دانشجومعلمان امروز (جمعه )با حضور سرپرست و معاون دانشگاه فرهنگیان کشور و جمعی از مسئولان استان یزد آغاز شد.
کتاب «درآمدی بر ادبیات آمریکای لاتین» اثری است که می کوشد بر بستر سیاسی و فرهنگی این منطقه، ادبیات داستانی لاتین را به مخاطبانش بشناساند و از سبک های رمان نو، بوم و واقع‌گرایی جادویی و ... رمزگشایی کند.

بدین مناسبت انجمن ایرانی همکاری با یونسکو، گفتگویی را با رئیس«انجمن ایرانی همکاری با یونسکو» دکتر محمدرضا مجیدی به قرار زیر انجام داده است.

پیکر مرحوم علی عاشوری مدیر روابط عمومی موسسه نمایشگاه های فرهنگی ایران امروز به سوی خانه ابدی تشییع شد.
قائم مقام ومعاون کل وزارت بهداشت، درمان وآموزش پزشکی گفت: جامعه پزشکی برای خدمتگزاری و دفاع از حرم با شور و اشتیاق اعزام می شوند.
بازرس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه ها بر اساس قانون مکلف به برقراری تامین اجتماعی فراگیر برای عوامل نشر از جمله کتابفروشی ها هستند.
آلزایمر از جمله بیماری های دوران سالمندی است که گفته می شود حتی جوانان امروز نیز مبتلابه نوع مشابهی از آن تحت عنوان فراموشی های موقتی هستند، در چنین شرایطی متخصصان حوزه علوم اعصاب شناختی برای تقویت حافظه و پیشگیری از آلزایمر توصیه هایی دارند که ازجمله آن انجام فعالیت های بدنی و خلاقانه است.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: امروز ایران در چنان جایگاه بازدارندگی قرار دارد که با اطمینان و آرامش اعلام می کنیم هیچ متجاوزی جرات تجاوز به این ملت و کشور را به خود نمی دهد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: صدا وسیما و شبکه های استانی با پرهیز از تک صدایی باید صدای تمام اقوام ایران باشد و از ظرفیت فرهنگ و هنر برای انتقال مفاهیم استفاده کند.
هجدهمین جشنواره سراسری کتاب کودک و نوجوان پس از سه روز فعالیت با معرفی آثار برتر در بخش های مختلف عصر پنجشنبه در تالار اندیشه پارک ائل گلی تبریز به کار خود پایان داد.
«وانگ یی» وزیر امور خارجه چین در تازه ترین اظهارات خود از دونالد ترامپ رئیس جمهوری منتخب آمریکا که بزودی مراسم تحلیف خود را برگزار می کند، خواست به منافع محوری چین احترام بگذارد.
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید گفت: معرفی شخصیت حضرت خدیجه(س) در ابعاد گوناگون کار ارزشمندی است چرا که ایشان الگوی کاملی برای زنان و مردان مومن است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و جانشین رییس سازمان بسیج مستضعفین در نخستین کنگره شهدای فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) از سه عنوان کتاب درباره نقش ارتباطات در دوران مقدس و شهیدان نیروهای مسلح رونمایی کردند.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با گلایه از پایین بودن اعتبار این وزارت خانه گفت: سهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مجموع 91 هزار میلیارد ریال بودجه فرهنگی کشور تنها 20 هزار میلیارد ریال است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: امروز جبهه تازه ای به نام فضای مجازی گشوده شده که کاهش تهدیدها و فرهنگسازی برای سالم کردن آن، مصداق جهاد اسلامی است.
دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: اشراف اطلاعاتی مسئولان عالیرتبه کشور نسبت به تغییر و تحولات محیط بین المللی و محیط منطقه ای در پیروزی های ملت ایران و پیشرفت و آبادانی کشور عزیزمان ایران تأثیرگذار است.
تازه ترین بررسی های آماری یک مرکز اقتصادی معتبر در چین نشان می دهد که رشد اقتصادی این کشور در سال 2017 میلادی حدود شش و نیم درصد خواهد بود.
بیشکک – ایرنا - مجتبی روزبهانی سفیر ایران در قرقیزستان، سفر حسن روزحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به قرقیزستان را سبب مساعد شدن فضای فعالیت برای تجاری ایرانی و افزایش صادرات غیرنفتی کشورمان دانست.
الکساندر چوماکوف کارشناس ارشد سیاسی و معاون جامعه فلاسفه روسیه گفت: مذاکرات وزیران خارجه و دفاع ایران، روسیه و ترکیه در مسکو گام مهمی در همگرایی های منطقه ای به ویژه حل سیاسی بحران سوریه است.
همزمان با ایام میلاد حضرت محمد (ص) و حضرت عیسی(ع) همایشی با هدف تبیین خواست ادیان الهی برای زندگی مسالمت آمیز تمام انسان ها در کنار هم در شهر آتن پایتخت یونان برگزار شد.
هفته دوستی کودکان ایران و روسیه در شهر ولگاگراد این کشور با برنامه های آموزشی و هنری آغاز شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر اتریش در ایران گفت: پس از برجام شرایط بهتری در کشورهای اروپایی نسبت به ایران فراهم شده است.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با سفیر سوئد در ایران اظهارداشت: گفت و گوی ادیان برای شناخت بیشتر اسلام رحمانی در اروپا نقش موثر دارد.
قائم ‌مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران از رونمایی مجموعه 42 جلدی فرهنگ اعلام شهدا در روز شهید سال جاری خبر داد.
صفحه26 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار