رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معتقد است بهترین آثار و کتاب های منتشرشده در حوزه دین را می توان در جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر شناسایی کرد.
مشهد – ایرنا – نشست هم اندیشی نمایندگان اعتاب مقدس جهان اسلام عصر چهارشنبه با حضور نمایندگان اعتاب ایران و عراق در معاونت اماکن متبرکه و امور زائران آستان قدس رضوی واقع در حرم مطهر امام رضا (ع) برگزار شد.
نتایج گزارش کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران نشان می دهد بازار لوازم خانگی ایران با ارزش 200 هزار میلیارد ریال، در تسخیر برندهای خارجی است که 150 هزار میلیارد ریال از این بازار را در اختیار دارند.
مشاور عالی سازمان اسناد و کتابخانه ملی در اختتامیه هفتمین جشنواره هفته پژوهش به مشکلات حوزه پژوهش پرداخت و پژوهشگران را فرهیختگان و مظلومان جامعه معرفی کرد.
80 میهمان خارجی از 24 کشور و 16 ملیت در چهارمین عرس بین المللی بیدل که روزهای 29 و 30 دی ماه برگزار می شود، شرکت می کنند.
دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه فتنه های دشمنان پایان نمی پذیرد،گفت:هنوز هم بسیاری از اسناد و مدارک فتنه 88 قابلیت انتشار پیدا نکرده است تا نقش مستمر دشمنان و طراحی های آنان در این حوزه تبیین شود.
پنجمین پادکست کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران با عنوان 'قلب سپیدی در سینه آن' منتشر شد.
آثار راه یافته به مرحله دوم، «نشان شیرازه؛ دومین سالانه هنر طراحی کتاب ایران» در گروه های تصویری، غیر تصویری، مصور، علمی_آموزشی، گنجینه و نفیس معرفی شدند.
عضو هیات علمی دانشکده حقوق عمومی و بین الملل دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: منشور حقوق شهروندی بی تردید به دنبال تحکیم و تقویت مبانی مردم سالاری دینی در حوزه های مختلف است.
مشهد – ایرنا - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: حضور مردم در 9 دی 1388 و حرکت حماسه ساز آنان نقطه عطفی در وقایع بعد از انقلاب اسلامی و حرکتی تاریخ ساز در برابر یک دروغ بزرگ بود.
رییس مجلس خبرگان رهبری درس گرفتن از وقایع سال 88 را با اهمیت دانست و گفت: هدف فتنه‌گران 88، تکرار فتنه بنی‌امیه و براندازی اسلام بود.
علیرضا عاصمی از رزمندگان دلاور دفاع مقدس و فرمانده تخریب قرارگاه کربلا است؛ او که در جبهه های حق علیه باطل در مسوولیت های گوناگونی حضور داشت و با طراحی جنگ افزارها و تله های انفجاری از ابتدایی ترین امکانات برای ضربه زدن به دشمن متجاوز بهره می برد.

اگرچه کتابخانه‌ی مجلس شورای اسلامی شدیداً تحت تأثیر کمبود بودجه قرار گرفته است. اما تنور فعالیت‌های انتشاراتی این نهاد کهن‌سال در این زمستان سرد کمبود بودجه همچنان داغ است.

رییس دانشگاه علامه طباطبایی گفت: نظریه پردازی، نقد و نوآوری الزام اداری با صورت ظاهری بروکراتیک نیست، بلکه بنیادی برای تجدید دانشگاه ها است.
تارنمای عصر ایران در یادداشتی آورده است:حسن روحانی دولتی را تحویل گرفت، که هیچ شباهتی به دولت زمان صلح با بالا‌ترین درآمد نفتی بین تمام دولت‌های ایران، نداشت.
مدیر کل مرکز هنرهای تجسمی گفت: نمایشگاه هنر مدرن ایران و عرب، فرصتی برای گفتمان یا تقابل بین هنر ایران و عرب است.
برگزیدگان ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر روز چهارشنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و تجلیل شدند.
برگزیدگان ششمین جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر روز چهارشنبه در مراسمی با حضور حجت الاسلام سید مهدی خاموشی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی معرفی و تجلیل شدند.
چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 12:27

«در آینه» کیومرث پوراحمد خواندنی شد

کتاب 'در آینه' داستان کوتاهی است به قلم کیومرث‌ پوراحمد که در قالب داستان‌های اجتماعی برای نوجوانان منتشر شده است.
چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 12:13

از جامعه فرهنگی تا فروشنده فرهادی

«از جامعه شناس فرهنگی تا سیاست گذاری فرهنگی»، «تبارشناسی و نقد نظریه های جامعه شناسی محمدعلی کاتوزیان»، «علایق ژئوپلیتیکی روسیه در جنوب غرب آسیا»، «نقش حوزه و دانشگاه با موضوع تحول در علوم انسانی، موفقیت ها و ناکامی ها» و «تحلیل جامعه شناختی فیلم فروشنده» از مهمترین نشست هایی بود که هفته گذشته در کشور برگزار شد.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی خواستار اضافه شدن موضوعی با عنوان تحقیق درمورد انقلاب اسلامی به جشنواره کتاب دین شد.
جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور گفت: حماسه عظیم نهم دی سال 88، متعلق به همه آحاد مردم و یک حرکت ملی و حماسی ملت بود.
چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 11:12

معرفی کتاب بدایع الحکم

جناب آقای دکتر جعفریان در کانال خود تصویر نسخه ای از کتاب «بدائع الحکم فی صنائع الکلم» را به اشتراک گذارده اند و از آنجا که مدت ها قبل بنده با نام این کتاب و سپس نسخۀ خطی آن در کتابخانۀ مجلس شوری از طریق کتاب گرانسنگ تراجم الرجال [ج 1 ص 382 و ج 2 ص 877] جناب استاد سید احمد حسینی اشکوری آشنا شدم و از همان موقع به دنبال پیدا کردن نام مؤلّف این کتاب بودم و مطالعاتی نیز در حول آن انجام دادم، بد نیست به این مناسبت یادداشت های سریع خود را نیز بنویسم:

چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 10:53

دنیا فنی‌زاده درگذشت

دنیا فنی‌ زاده هنرمند تئاتر عروسکی و عروسک‌گردان «کلاه قرمزی» صبح چهارشنبه درگذشت.
صفحه20 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار