فراخوان انجمن موسیقی ایران که با هدف جذب استعدادهای نوجوان در موسیقی، ارائه آموزش در زمینه‏ گروه‌نوازی و تک‌نوازی، اجرای کنسرت و تولید موسیقی در بخش‌های تار، سه‌تار، سنتور، عود، قانون، کمانچه، نی، تمبک، دف و آواز منتشر شده بود، تا پایان دی ماه تمدید شد.

کتابخانه‌ی ایرانشناسی مجلس، جهت اطلاع و دستیابی محققان و پژوهشگران محترم، کتابشناسی منابع لاتین و فارسی خریداری شده را طی چند بخش در سایت کتابخانه معرفی می‌نماید.

'توصیه من برای حفظ و صیانت از زبان فارسی در پاکستان، خطاب به مسئولان ایران است.این روزها یک خطردیگر پیش روی زبان فارسی درپاکستان وجود دارد و لازم است ایران با حساسیت این موضوع را دنبال کند.' این مطالب، بخش هایی سخنان کسی است که نیم قرن از عمر خود را صرف آموزش و ترویج زبان فارسی در پاکستان کرده و نگران روزهای سخت برای زبان فارسی در این کشور است.
عضو هیات علمی دانشکده علوم و فنون قران گفت: ترجمه ها و تفاسیر قرآن باید بازنگری و همراه با ادبیات روز جامعه برای مردم بیان شود.
دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 11:23

روزهای فرهنگی ایران در مالزی

کوالالامپور – ایرنا – آیین روزهای فرهنگی ایران در مالزی با نمایش فیلم های سینمایی کشورمان و برپایی نمایشگاه های عکس، کتاب و صنایع دستی ایران در کوالالامپور برگزار می شود.
روزنامه آفتاب یزد درباره مسایل مختلف سیاسی و اجتماعی ایران به گفت و گو با فیاض زاهد پرداخت و نوشت: هر فردی که در انتخابات برای نخستین بار پا به عرصه می‌گذارد، شعارهایی می‌دهد و انتظاراتی را برای جامعه فراهم می‌سازد و براساس همان شعارها از او اقبال می‌شود.
روزنامه مردم سالاری با درج گزارشی می نویسد: کریسمس یکی از روزهای مقدس سال است که به سالروز میلاد حضرت عیسی‌بن مریم(ع) اشاره دارد، اما به طور کلی جشن کریسمس تولد مسیح(ع) تحت تأثیر سنت‌ها‏ و رسوم جشن‌ها‏ی زمستانی چون ساتورنالیا قرار گرفته است.
دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 09:05

4 بحران فوری پیش روی اقتصاد ایران

روزنامه اعتماد در گفت و گو با سعید لیلاز، کارشناس اقتصاد سیاسی نوشت:بیش از یک دهه پیش وقتی دو کشور مالزی و ترکیه به رشدهای بالای 8 درصد می‌رسیدند، یک هدف مشترک را دنبال می‌کردند؛ توسعه یافتگی.
دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 08:56

انتشار الوان الصور

نسخۀ خطی الوان الصور به‌قلم مرحمت‌علی حیدری(احتمالاً از دانشوران اواخر سدۀ دوازده یا اوایل سدۀ سیزدهم هجری) در هند و برای علاقه‌مندان به فن صورتگری رقم خورده است.

موفقیت های بزرگ با کمک و همکاری همه به دست می آید و این جمله حکایت ضرب المثل یک دست صدا ندارد را در اذهان تداعی می کند؛ وجود چنین جملات قدیمی و متداول در میان مردم بیانگر این موضوع است که معمولا کارهای بزرگ بدون کارجمعی به سرانجام نمی رسد.
دوشنبه, 06 دی 1395 ساعت 08:31

رویدادهایی که امروز خبری می شود

ادامه بررسی لایحه برنامه ششم توسعه در صحن علنی مجلس شورای اسلامی، میزگرد وضعیت سرمایه اجتماعی در ایران، کنفرانس مدیریت و اقتصاد، رونمایی از تمبر مدافعان حرم،نشست چین، پاکستان و روسیه با موضوع افغانستان در مسکو، برگزاری کنفرانس بین المللی تمدن های شرق در قاهره و دیدار رییس مجلس عراق با مقامات ترکیه
از مهم ترین رویدادهای امروز (دوشنبه) ایران و جهان است که از سوی خبرنگاران و عکاسان ایرنا پوشش خبری داده می شود.
رییس دانشگاه عدالت با بیان اینکه پاداش امضا و رونمایی از منشور شهروندی نزد خداوند سبحان محفوظ است، گفت: مسوولان باید از این منشور حمایت حداکثری کنند.
تولیت آستان حضرت‌عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: یکی از محورهای اساسی در حوزه تقریب مذاهب در بعثه رهبری و انجام مراسم حج، آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی بود.
مدیر موسسه فرهنگی هنری رسول آفتاب گفت: جشنواره رسول آفتاب طی پنج دوره به رشدی رسیده که تعطیل نخواهد شد و به کارهای خود ادامه خواهد داد.
رئیس سازمان سمت(سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها) گفت: شخصیت علمی و مذهبی مرحوم آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی به حدی بی نظیر بود که هیچکس نمی تواند جای وی را بگیرد.
رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی با تفکر تقریب مذاهب اسلامی مدافع وحدت مسلمانان بود.
مدیرکل امور آموزش های تخصصی و ضمن خدمت جمعیت هلال احمر کشور گفت: هرچند در برابر زلزله از آمادگی برخوردار هستیم اما آمادگی عمومی با توجه به شاخص های تعیین شده در حد مطلوب و مناسب نیست.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران با اشاره به ویژگی های فرهنگی و اجتماعی شهر تهران گفت:این ویژگی ها از طریق محلات باید معرفی شود و توسعه پیدا کند.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت: آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی دارای شخصیت بین المللی بود.
برنامه «همیشه خونه» شبکه آموزش یکشنبه شب (5 دی) علل طلاق را بررسی و نیز با خانواده یونسی به عنوان خانواده موفق گفت وگو می کند.
یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 15:24

اخباری از دانشگاه های کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرایی شدن طرح سیمای زندگی و سلامت دانشجویان و نیز ابلاغ تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی به واحدهای آموزشی خبر داد.
یکشنبه, 05 دی 1395 ساعت 15:20

اخباری از دانشگاه های کشور

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی از اجرایی شدن طرح سیمای زندگی و سلامت دانشجویان و نیز ابلاغ تشکیل شرکت‌های دانش‌بنیان فرهنگی به واحدهای آموزشی خبر داد.
مراسم بزرگداشت آیت الله محمد واعظ زاده خراسانی اولین دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی با حضور شخصیت های فرهنگی در مسجد امام صادق(ع) تهران برگزار شد.
صفحه23 از674

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار