خبرنگاران کتاب

خبرنگاران کتاب

نتایج یک مطالعه نشان می دهد پدرانی که اوقاتی را با فرزندان خود در ماه های اول تولد آنها سپری می کنند، تاثیر مثبتی بر بهره هوشی کودک در سال های بعدی زندگی می گذارند.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:19

سیاست‌‏ورزی خردمندانه

چند سال پیش در حاشیه جلسه ‌ای، با یک دیپلمات ارشد ترکیه گپ می ‌زدم. می ‌گفت زمانی که می‌ خواستیم کار در وزارت خارجه ترکیه را آغاز کنیم، باید در دوره‌ ای آموزشی در آکادمی دیپلماسی این وزارتخانه شرکت می ‌کردیم.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:16

میرسلیم:دولت فعلی فقط خودش را اداره می کند

اصفهان ـ ایرنا ـ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دولت فعلی کشور را اداره نمی کند؛ بلکه فقط خودش را اداره می کند.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:15

فرهنگ چشمه جوشان ثروت پاک

روزنامه ایران در گفت وگو با مرتضی کاظمی مشاور اقتصاد و فرهنگ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نوشت: اگر اقتصاد فرهنگ رونق بگیرد نهادهای متصدی اجرا در بخش فرهنگ به کار اصلی‌شان یعنی تولید و عرضه در ذیل سیاست‌های مصوب خواهند پرداخت و در این فرآیند از آثار اقتصادی فعالیت خود نیز بهره مند خواهند شد.
روزنامه ایران در گزارشی نوشت: امسال هم همانند سال‌های گذشته ناشران تخصصی از جمله ناشران حوزه دفاع مقدس نیز با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت حضوری فعال در نمایشگاه دارند.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:15

توسعه اشتغال با تکیه بر صنعت گردشگری

«نقش گردشگری در توسعه پایدار»، «آموزش و پرورش نهادی تاثیرگذار بر فرهنگ جامعه» و «فضای مجازی فرصتی برای آگاهی بخشی به جامعه» از جمله مهمترین موضوع های اجتماعی و فرهنگی است که برخی روزنامه های چهارشنبه 20 اردیبهشت 1396 به آنها پرداخته اند.
چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:15

کارنامه فرهنگی دولت یازدهم در یک نگاه

طبق آمارهای موجود، دولت یازدهم در طول حدود چهار سال فعالیت خود، عملکرد قابل قبولی در حوزه فرهنگ داشته است؛ عملکردی که به رشد و ارتقای سطح کمی و کیفی حوزه های مختلف فرهنگی انجامید و بخش فرهنگ را از رخوت تحمیل شده بر آن خارج ساخت.
زبان شناس و متخصص تاریخ ادبیات ارمنی گفت: گرچه ارمنی‌ها پیش از نگارش شاهنامه با اسطوره‌هایی چون «رستم» آشنا بودند، اما شاهنامه فردوسی توانست عناصر ادبی و فرهنگی ایران را به سایر کشورها از جمله ارمنستان انتقال دهد.
رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت: برخی اظهارنظرهای نامزدهای ریاست جمهوری در مناظرات مایه دلسردی مردم شده و اصل نظام را زیر سوال می برد.

به مناسب ۱۹ اردیبهشت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» مراسم بزرگداشتی در سالن همایش‌های آرشیو ملی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار گردید. در این مراسم آقای علی پویان‌مهر-مسئول آرشیو اسناد کتابخانه مجلس شورای اسلامی- به عنوان آرشیویست برگزیده و برتر کشور در سال 95 شناخته شد.

صفحه6 از1888

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار