اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

نشست کتاب، کتابخانه و کتابداری با حضور معاون فنی کتابخانه مجلس در غرفه کتابخانه در نمایشگاه کتاب برگزار خواهد شد.

دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 20:15

ناشر نمونه: کتاب در کشور مظلوم است

مدیرعامل انتشارات مجد (ناشر نمونه سال 93) گفت: کتاب در کشور مظلوم واقع شده است و خوانندگان مشتاق کتابخوانی کم داریم.
مسئولان ستاد بحران، فوریت های سلامت محیط، پلیس ستاد اجرایی و کمیته رفاهی و هماهنگی با نهادها و سازمان های همکار از غرفه های اغذیه فروشی در نمایشگاه کتاب تهران بازدید و به غرفه داران متخلف اخطار دادند.
رییس دفتر رهبر معظم انقلاب،افزایش سرانه مطالعه در کشور را موضوعی مهم و جدی عنوان کرد و گفت: ائمه جماعات، معلمین و مربیان، مردم را به کتابخوانی ترغیب و تشویق کنند.
مدیر موسسه انتشارات روایت فتح گفت: رمان مستند آتش و برف زندگی شهید سعید قهاری سعید با حضور همسر و همرزمان وی در غرفه روایت فتح نمایشگاه بین المللی کتاب رونمایی می شود.
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 19:16

سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب میزبان 9 نشست

براساس اعلام کمیته علمی، فرهنگی سرای اهل قلم نمایشگاه، این سرا در روز سه شنبه 22 اردیبهشت ماه و در هفتمین روز نمایشگاه کتاب با 9 نشست میزبان علاقه مندان کتاب است.
رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گسترش فضای دیجیتالی اسناد در سطح کشور را مهمترین اولویت این سازمان عنوان کرد.
ناشر نمونه سال 93 شرکت کننده در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت : در شرایط فعلی باید بزرگان دین خط مشی ها را برای تولید کتاب های اساسی و مورد نیاز برای مردم به ناشران یادآوری کنند.
کارشناس فرهنگی گفت: کتاب یار مهربان و گنجینه ای از اطلاعات است که باید در سبد کالای خانواده ها قرار گیرد.
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

معاون وزیر ارشاد: شرایط نشر رکود در رکود است

معاون فرهنگی وزیر ارشاد و رییس بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با بیان اینکه اقتصاد نشر در شرایط خاصی قرار دارد و نمی توان نمایشگاه کتاب را با حضور ناشران فقط شاخص برگزار کرد، گفت: در شرایطی قرار داریم که رکود را در همه حوزه ها شاهدیم و صنعت نشر رکود در رکود است.
مرکز اسناد انقلاب اسلامی، این مرکز در یک اقدام فرهنگی و برای آشنایی هرچه بیشتر مخاطبان خویش بخصوص جوانان با مفاسد خاندان پهلوی اقدام به تولید یک بسته فرهنگی با تخفیف ویژه در ایام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نموده است.
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

درنگی بر آراء فیلسوف آمریکایی در رازِ آگاهی

جان سِرل، استاد فلسفه دانشگاه برکلی، برخی نظریه های فلسفی درباره ی آگاهی را از خلال نقد پاره ای از برجسته ترین آثار فلسفی معاصر در کتاب 'رازِ آگاهی ' به چالش کشیده است.
این روزها در هر گوشه از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران نوآوری و کارهای جدید به چشم می خورد و شرکت کنندگان در نمایشگاه سعی کرده اند تا نظر بازدیدکنندگان را به سمت خود جلب کنند.
تهران - مرکز اسناد انقلاب اسلامی انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی را به عنوان یکی از آثار جدید خود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه کرد .
دوشنبه, 21 ارديبهشت 1394 ساعت 17:00

هنر شیعی در نمایشگاه کتاب تهران

عضو هیات علمی پردیس دانشگاه تهران در نشست «جایگاه هنر در تمدن ایرانی– اسلامی» گفت: گنبد سلطانیه با نمای فیروزه ای خود، نماد هنر شیعی به شمار می رود.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار