اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

آیت الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه به همراه دکتر علی جنتی وزیر ارشاد و فرهنگ اسلامی ضمن حضور در نمایشگاه کتاب در غرفه کتابخانه مجلس حضور یافتند.

سفیر سنگال در تهران در نشست تعاملات فرهنگی در حوزه کشورهای آفریقایی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: سنگال از نظر فرهنگی در غرب آفریقا از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید از طریق تبادلات فرهنگی و کتاب ارتباط میان ملت ها را افزایش داد.
رییس انجمن تصویرگران ایران گفت: نسلی که پژمان رحیمی زاده نامزد جایزه هانس کریستن اندرسن آموزش می دهد، به دلیل بهره گیری از تکنیک های خاص، موفق ترین تصویرگران ایران خواهند بود.
نشست تخصصی نشر کتاب های دینی، فرصت ها و چالش ها با حضور آیت الله حسینی بوشهری؛ مدیر حوزه های علمیه کشور توسط خانه کتاب برگزار شد دراین نشست از نمایشگاه کتاب تهران به عنوان مغتنم برای معرفی کتاب های دینی نام برده شد .
نشست مشترک انجمن های دوستی و سفرای مقیم تهران «هم اندیشی و همکاری های بین المللی» امروز - سه شنبه - در محل نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بایستی بخشی از کتاب هایمان را به صورت دیجیتال در فضاهای مجازی و سایبر در دسترس همگان قرار دهیم.
معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایپارگران معتقد است: جمع آوری خاطرات شهدا و ایثارگران نباید سکوی پرتاب برای عده ای شده و مسایل ایثارگران و شهدا باید بدون گرایش سیاسی بازگو شوند.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 11:45

استفاده ناشران از تسهیلات ویژه پست

با امضای تفام نامه همکاری بین شرکت پست جمهوری اسلامی ایران و نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از این پس ناشران می توانند از تسهیلات ویژه با تحفیف 40 درصدی از خدمات پست استفاده کنند.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 11:30

رییس قوه قضاییه از نمایشگاه کتاب دیدن کرد

رییس قوه قضاییه روز سه شنبه از بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران و غرفه های مختلف آن دیدن کرد.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 11:15

اهتزاز پرچم وحدت بر فراز نمایشگاه کتاب

گاهی تصور می کنیم برای ایجاد وحدت و همدلی میان شیعیان و اهل سنت باید کلی هزینه کرد و با دعوت از میهمانان داخلی و خارجی، همایش و اجلاس بین المللی برگزار کرد و در پایان هم با صدور بیانیه بر ضرورت وحدت میان مسلمانان تاکید کنیم ولی همه ماجرا این نیست.
نویسنده کودک و نوجوان گفت: با ورود فناوری های جدید، اکنون کتاب های صوتی و الکترونیکی با استقبال نسل جوان روبرو شده است.
هفتمین روز بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی در حالی دقایقی پیش فعالیت خود را در مصلی تهران آغاز کرد که حضور ناشران شهرستانی در این رویداد بزرگ فرهنگی جلوه خاصی به این نمایشگاه بخشیده است.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

در تلی از کلمات شکسته

روزنامه قانون نوشت: اگرازارتفاع هزارمتر ازنمایشگاه کتاب فیلم بگیری از یک صبح تاشب و بعد با دورتند به نمایش بگذاری،حاصل کار قابی کوچک شده از ازدحام است.بازتولید فضای شلوغ شهری، راهروهایی در میان غرفه های کتابفروشی و ذراتی که به سرعت در میان این غرفه ها درحرکتند،دربرابرغرفه ای می ایستند واز محوطه خارج می شوند،چیزی می خورند و می نوشندوبعد بازمی گردند وبه حرکت نسبتا کورومتلاطم ازدحام بازمی گردند.
زنان حدود نیمی از جمعیت ایران را تشکیل می دهند و پس از پیروزی انقلاب حضور آنان در تحولات فرهنگی و اجتماعی با رشد روزافزونی مواجه بوده. نمایشگاه بین المللی کتاب از جمله رویدادهای فرهنگی است که این قشر همواره حضور چشمگیری در آن داشته است.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 09:00

نمایشگاه یا فروشگاه؟

نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی امسال بیست و هشتمین دوره خود را شاهد است که هویت این رویداد مهم فرهنگی هنوز بین نمایشگاه بودن یا فروشگاه بودن مبهم باقی مانده است.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار