اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

رییس قوه قضاییه امروز(سه شنبه) با حضور در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران چندین جلد کتاب خریداری کرد.
چهار عنوان از کتاب های مهدی کاموس در نشست تعاملات فرهنگی کشورهای آفریقایی و آسیا از سوی ناشر الجزایری رونمایی شد.
فرشته نجفی تصویرگر کتاب 'پ و دنیای پهناور' (pe e vadto mondo) به دعوت ناشر برزیلی این کتاب به برزیل می رود.

اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ضمن حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه کتابخانه مجلس حضور یافتند.

دکتر کاظم موسوی بجنوردی رئیس مرکز دائره المعارف بزرگ اسلامی از غرفه کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب دیدن نمود.

سخنگوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از رشد 18 درصدی حضور ناشران در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: این اقدام گام مهمی برای رضایت مخاطبان و شهروندان از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران است.

نشست کتاب، کتابخانه و کتابداری با تکیه بر بررسی فعالیتهای کتابخانه مجلس در این حوزه با حضور معاون فنی کتابخانه مجلس در غرفه کتابخانه برگزار شد.

سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 15:16

سیره مطالعاتی امام/ از متون مذهبی تا رمان ها

مطالعه امام، خیلی زیاد بود. من واقعاً وقتی وارد اتاق می شدم، می دیدم توی کتاب گم هستند. ایشان نشسته بودند و یک میز جلویشان بود. به بلندی یک متر دورشان کتاب بود که ایشان اصلاً گم بودند توی این کتابها. شاید مثلاً بعضیها شوخی می کردند، می گفتند: هنوز آقا بلند نشدند از جایشان، دوستان که می آمدند آقا را ببینند همیشه توی آن اتاق بودند. فقط وقتی چای می خواستند با قاشق می زدند توی نعلبکی یا به استکان چایی.
کتاب ایثار، نخستین کتاب مردمی با موضوع فرهنگ ایثار با حضور علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 14:47

راه دشوار صنعتی شدن نشر

تهران-کارشناسان و اهالی نشر در ششمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، در نشستی با عنوان «نشر به مثابه یک صنعت» به بررسی چالش های موجود در مسیر توسعه ی نشر و پذیرفته شدن این حوزه به عنوان یک صنعت در کشور پرداختند.
زنده یاد استاد صادق آئینه وند، در کتاب ' علم تاریخ در گستره ی تمدن اسلامی '، تاریخ نگاری اسلامی را نسبت به تاریخ نگاری سایر ملل دارای جایگاهی ویژه ، مستق و ممتاز دانسته و تبیین نموده که' روح تاریخی دین اسلام ' بر اصالت تاریخ نگاری اسلامی افزوده است.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 14:30

زبان حافظ و سعدی در نمایشگاه کتاب تهران

ششمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی سپری شد که رخدادهایی چون آشنایی با ترازوی حافظ و سعدی به روایت حدادعادل، بی پاسخ ماندن نرخ سرانه مطالعه و پاسخ دستگاه های کارت خوان به منتقدان، مهمترین حاشیه های جشن کتاب ایران را به خود اختصاص دادند.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

کاهش فروش کتاب به خاطر بن نقدی

ناشر شرکت کننده در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران گفت: امسال بن نقدی جای بن کاغذی را گرفته است که این مسئله باعث شده فروش کتاب به ویژه در بخش کودک و نوجوان کم شود.
بزرگداشت شکوه قاسم نیا، شاعر و نویسنده صاحب نام کودک و نوجوان چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه همزمان با هشتمین روز برپایی نمایشگاه کتاب در سرای اهل قلم کودک و نوجوان برگزار می شود.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 13:46

ملت آشنا با کتاب ضعیف نیست

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه کتاب در ارتقا کشور نقش بسزایی دارد، گفت: ملتی که با کتاب آشنا باشد، ضعیف نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار