اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

آیا سرقت علمی «جرم» است

روزنامه ایران در صفحه اندیشه نوشت: بیست و سوم آوریل (سوم اردیبهشت) را یونسکو روز جهانی «کتاب و حق تالیف» نامیده است. روز جهانی کتاب را نخست، اتحادیه بین‏المللی ناشران و دولت اسپانیا به اجلاس کنفرانس عمومی یونسکو پیشنهاد کرد و سپس به پیشنهاد فدراسیون روسیه، عنوان «حق مولف» نیز به آن افزوده شد و توسط اعضا به تصویب رسید.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 09:45

تازه های نشر کدامند؟!

روزنامه کیهان در گزارشی با عنوان «تازه های نشر کدامند؟!» مشکلات نمایشگاه کتاب تهران را مورد بررسی قرار داده است.

رئیس مرکز تحقیقات و پژوهش‌های مجلس ملی کره‌ جنوبی از بخش‌های مختلف کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بازدید نمود.

تهران –ایرنا – نمایشگاه های کتاب در هر کشوری بستر و زمینه ی ایجاد انگیزه و شوق مطالعه ، گردش مالی صنعت نشر و توسعه فرهنگی محسوب می شود و از این رو باید برپایی نمایشگاه بین المللی کتاب و میزان استقبال مردم ، توجه نهاد ها و سازمان ها به این رویداد را به عنوان یکی از شاخص ها ی اصلی ارزیابی دغدغه های فرهنگی کشور دانست.

رئیس مجلس شورای اسلامی با حضور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از غرفه کتابخانه مجلس دیدن نمود.

مجید مجیدی کارگردان سینما با بیان اینکه کتاب همیشه یک دوست قدیمی است، گفت: فرهنگ کتابخوانی باید از دوران مدرسه و از طریق خانواده ها در افراد ایجاد شود و باید اقداماتی انجام شود که کتاب در سبد خانواده ها قرار گیرد.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 19:15

نانوایی در گیلان، کتاب می بخشد

ناصر بلباسی نانوایی در استان گیلان و در شهر رشت است که نان، با کتاب می بخشد.
سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت : دولت باید یارانه بخش فرهنگ به ویژه کتاب را پرداخت کند، زیرا در حال حاضر افزایش قیمت کتاب متناسب با توان خرید مردم نیست که این به تدریج موجب کاهش تمایل مردم برای خرید خواهند شد.
غرفه دانشگاه آزاد اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران به سبک خانه های ایرانی- اسلامی طراحی شده است.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

شهید یک کتاب ماندگار برای تمام تاریخ است

تهران - رییس سازمان بسیج مستضعفین در نشست رونمایی از سه کتاب «شهید شاخص سال93» در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب تهران گفت : شهید کتاب ماندگار برای تمام تاریخ است .

قاسم تبریزی پژوهشگر تاریخ امروز در حاشیه برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه کتابخانه مجلس حضور یافت.

بنیاد روایت فتح با تمرکز بر6 شخصیت تاریخی - انقلابی، شهیدان مطهری، بهشتی، آیت الله صدر و طالقانی، مجموعه ای تصویری با عنوان روایت انقلاب منتشر کرده است.
همراه اول که به عنوان تنها اپراتور حاضر به بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب خدمات ارائه می کند، مورد استقبال گسترده بازدید کنندگان قرار گرفته است.
رییس سازمان بسیج مستضعفین گفت: به برکت نعمت کتاب است که تجربه های والا و سرمایه های بشری ماندگار می شوند و این کتاب است که اندیشه های برتر را از نسلی به نسل دیگر منتقل می کند.
سه شنبه, 22 ارديبهشت 1394 ساعت 17:45

کار ناشران نشر فکر است

رئیس انجمن صنفی ناشران کودک و نوجوان گفت: کار ناشران نشر فکر است و امروز در نمایشگاه بین المللی کتاب فقط کتاب منتشر نمی شود بلکه محصولات فکری دیگر هم عرضه می شوند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار