اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

نقد و بررسی متون تاریخی به زبان فارسی و شناختی از تاریخ ها و تاریخ نگاران ایران از سده چهارم تا انقلاب مشروطه (با گزینش و شرح نمونه هایی از متون تاریخی) از سوی کتابخانه مجلس منتشر شد.

جمعی از جانبازان کشورمان به همت کمیته خدمات رفاهی و هماهنگی با سازمان ها و نهادهای همکار به نمایشگاه کتاب تهران آمدند و ضمن بازدید از نمایشگاه، از آثار ادبی حوزه دفاع مقدس دیدن کردند.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

معرفی اشکال هندسی به کودکان در نمایشگاه کتاب

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تازه ترین مجموعه سه جلدی عرضه شده در نمایشگاه کتاب تهران کودکان را با مفاهیم و اشکال هندسی آشنا می کند.
مدیر انتشارات سوره مهر وابسته به حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی گفت: امسال با عرضه 250 کتاب چاپ اولی در بیست و هشتمین نمایشگاه کتاب سال پر باری برای این انتشارات بوده که با استقبال زیاد مردم همراه بوده است.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 15:01

یک پژوهشگر: مباحث حوزه قوم شناسی باید کتاب شود

پژوهشگر حوزه اقوام در نشست «ضرورت های پژوهش در باب اقوام ایران» گفت: تحقیق در حوزه اقوام و طوایف، نیازمند گردآوری کتاب ها و تهیه کتابشناسی در این بخش است، حوزه ای که اغلب نادیده گرفته می شود.
کودکان و نوجوانان در کنار خرید کتاب های دلخواه خود در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، با راه های مصرف بهینه آب نیز آشنا می شوند.

نشست فهرست ها، دیجیتال سازی و ارائه خدمات بخش خطی کتابخانه مجلس با حضور مدیر بخش خطی کتابخانه مجلس در غرفه کتابخانه در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

باغ کتاب افتتاح می شود

باغ کتاب در فضایی به مساحت 50 هزار متر مربع به زودی در اراضی عباس آباد تهران به بهره برداری می رسد.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:45

داستان های جدید به بازار آمد

مجموعه کتاب های جدید در قالب داستان از سوی انتشارات امیرکبیر به بازار نشر وارد شد.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:45

نقش تشکل های صنفی در توسعه نشر

دست اندرکاران حوزه نشر، مدیران انجمن های صنفی و اتحادیه ی ناشران و کتاب فروشان تهران دیروز سه شنبه در تالار گفت و گوی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب گرد هم آمدند تا «نقش تشکل های صنفی در توسعه صنعت نشر» را به هم اندیشی بگذارند.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:33

حضور مقام معظم رهبری در نمایشگاه کتاب

صبح امروز (23 اردیبهشت‌ماه) آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب وارد مصلای امام خمینی (ره) شدند و از بخش های مختلف نمایشگاه بازدید کردند.

چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:15

نخستین جشنواره داستان کوتاه

نخستین جشنواره داستان کوتاه قصه ناتمام با مشارکت خانه کتاب ایران و بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می شود.
دبیر کل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان گفت: با اجرای طرح سامانه کتاباران، این امکان برای دانش آموزان فراهم شده تا از بهترین کتاب های مورد علاقه خود اطلاع پیدا کنند.
چهارشنبه, 23 ارديبهشت 1394 ساعت 13:00

به جای تاج گل در مراسم ترحیم کتاب اهدا کنیم

علیرضا قزوه شاعر انقلاب اسلامی برای افزایش فرهنگ کتابخوانی و مطالعه پیشنهاد کرد تا مردم به جای سفارش دسته گل های گران قیمت در مراسم ترحیم چند کتاب اهدا یا نذر کنند.
نویسنده کتاب های کودک و نوجوان گفت: دولت برای شکل گیری و رشد آژانس های ادبی بسترهای مناسب را فراهم کند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار