اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

بخش تصویرگری کودکان در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بیش از هرچیز چشم هر بازدیدکننده ای را به خود جذب می کند؛ شاید این نمایشگاه بتواند فرصتی برای افزایش تعامل بیشتر بین تصویرگران و ناشران باشد.
حقیقت این است علی رغم عشق و علاقه وافری که مردم ما به ائمه (علیهم السّلام) دارند و ابراز می کنند، معرفت نسبت به زندگی ائمه و هدف جهاد و مبارزه پیگیر آنها بسیار کمتر از آن چیزی است که باید باشد. امروز درباره تاریخ زندگی موسی بن جعفر حتی یک کتاب که بتوان گفت تشریح کننده زندگی سیاسی موسی بن جعفر است، ما نداریم و این واقعاً خسارت بزرگی است.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 12:01

کارنامه ای با نمره ای متوسط

بخش ناشران دانشگاهی نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، یکی از پربازدیدترن و پرفروش ترین بخش های این رخداد فرهنگی است که همواره به علت آن استقبال و البته رد و بدل شدن میلیاردی درآمدهای حاصل از فروش آثار با آسیب ها، نواقص و فراز و فرودهایی مواجه بوده است.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 12:00

تحولات یکصد ساله ارتش در نمایشگاه کتاب

علی ایمانی، پژوهشگر و نویسنده در نشست نقد و بررسی کتاب «ارتش و صورت بندی انسجام ملی» گفت: این کتاب به تحولات ارتش ایران در 100 سال اخیر و چگونگی پیوستن ارتش به انقلاب اسلامی ایران می پردازد.
جمعی از شخصیت های فرهنگی ایران و تاجیکستان در نشستی با عنوان' نشر فارسی در تاجیکستان' در محل برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، خواستار تشکیل یک کمیته و کارگروه هماهنگ سازی تعاملات فرهنگی بخصوص در حوزه چاپ و نشر دو کشور شدند.
سایت کتابخانه دیجیتال پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات، طراحی و با استقرار مداوم و مستمر اطلاعات در اختیار دانش پژوهان قرار گرفت.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 11:45

با غنچه های باغ زندگی در نمایشگاه کتاب

با قد کوتاه و کفش های رنگی خود روی انگشتان پا می ایستد و به روی میز سرک می کشد، دیدن این همه کتاب با شکل ها و تصاویر زیبا او را به وجد آورده است.
نویسنده و مترجم ادبیات داستانی گفت: نشر دیجیتال به دلیل مزیت های فراوانش می تواند به ترویج کتاب خوانی کمک کند.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران در حالی نهمین روز خود را دقایقی پیش در مصلی تهران آغاز کرد که در روزهای برگزاری میزبان بسیاری از کودکان بوده است.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 10:45

5 عنوان کتاب دفاع مقدس رونمایی شد

نشست رونمایی از 5 عنوان کتاب دفاع مقدس در تالار گفت و گو بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
در مراسمی با حضور غلامعلی حدادعادل رییس بناید سعدی اولین کتاب دو زبانه با عنوان «خمره» در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.
روزنامه اعتماد در شماره روز پنج شنبه به بازتاب عنوان های «وام خودرو ١٥ میلیون بازپرداخت ٣١ میلیون» و «بازدید رهبر انقلاب از نمایشگاه کتاب» پرداخت.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 10:15

جوان در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت

روزنامه جوان با عناوین « نقشه کشورهای عربی علیه سوریه خودشان را نابود خواهد کرد» و «همه کتاب هایی که آقا خرید» در شماره روز پنجشنبه بر روی پیشخوان روزنامه فروشی ها قرار گرفت.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 10:00

شرق در یک نگاه- پنجشنبه بیست و چهارم اردیبهشت

« ٢ میلیارد ین» و «بازدید مقام معظم رهبری از نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» سرخط خبرهای روزنامه شرق در شماره روز پنجشنبه به شمار می رود.
کوالالامپور – ایرنا – ایران و ویتنام روز پنجشنبه به منظور افزایش همکاری های فرهنگی میان دو کشور و تبادل و انتقال تجربیات در زمینه های اسناد، آرشیو و کتاب، یادداشت تفاهم همکاری دو جانبه امضا کردند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار