اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

پروژه تاریخچه ایجاد پارلمان های معتبر دنیا در بررسی 32 پارلمان پیشرو دنیا در غرفه کتابخانه مجلس و سپس در تالار گفتگو سرای اهل قلم بررسی می شود.

پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 18:15

رشد 50 درصدی فروش کارتخوان ها در نمایشگاه کتاب

معاون بخش پشتیبانی شرکت آسان پرداخت گفت: تعداد کارتخوان ها نسبت به سال قبل 12درصد و میزان فروش با کارتخوان ها 50 درصد افزایش داشته است.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 18:00

یونسی: تندروها نباید مانع پیشرفت شوند

دستیار ویژه رییس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با تاکید بر اینکه هیچگاه موافق تندروی ها نیست گفت: افراد تندرو نباید مانع توسعه علم و پیشرفت شوند.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 17:30

کتاب جوامع علم موسیقی رونمایی شد

کتاب جوامع علم موسیقی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رونمایی شد.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 16:45

طرفداران جدی ادبیات ایران در گوشه و کنار جهان

بر هیچ کس پوشیده نیست که یکی از اصلی ترین راه کارهای انتقال فرهنگ و تمدن هر کشوری به دیگر کشورهای جهان ترجمه آثار ادبی است و در این میان اقبال مردم جهان برای رهیافت و دریافت فرهنگ کشورهایی که پیشینه تمدن ساز و فرهنگ غنی تری دارند بیش از دیگر کشورها است.

در راستای افزایش همکاری های کتابخانه ای با کشورهای اسلامی، جمعی از کارشناسان کتابخانه مجلس با حضور در غرفه  حرم علوی از نزدیک با انتشارات و فعالیت های آن آشنا شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور ارائه گزارش از نمایشگاه کتاب تهران با مراجع عظام تقلید در قم دیدار و گفت و گو کرد.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 16:00

ضرورتی به نام ارتقای کیفیت و محتوای کتاب

کتاب با محتوا و کیفیت طرفداران زیادی دارد و از این رو بسیاری از مخاطبان بدون توجه به بهای آن نسبت به خریداری این محصول فرهنگی اقدام می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات کشور ضمن حضور در نمایشگاه کتاب از غرفه کتابخانه مجلس دیدن نمود.

پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 15:45

جایگاه معنوی شهدا در ادبیات دفاع مقدس

کارشناسان در نشست تخصصی ادبیات دفاع مقدس به طرح این سوال پرداختند که چرا شخصیت شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس به صورت یکسان در کتاب ها بیان می شود و به جزئیات اخلاقی آنان قبل از حضور در جبهه توجه نمی شود.
سرای اهل قلم بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امروز (پنجنبه) میزبان نشست بررسی روابط فرهنگی ایران و لهستان با حضور ایرانشناسان و علاقه مندان بود.

نشست ایرانشناسی با تکیه بر بررسی فعالیت های کتابخانه ایرانشناسی مجلس در غرفه کتابخانه مجلس در نمایشگاه کتاب برگزار شد.

سامان موسوی مسئول غرقه موسسه فرهنگی فرهگنی ماهور گفت : کتاب های هنری باید در یک فضای مستقل در نمایشگاه کتاب به مخاطب عرضه شوند تا تاثیر بیشتری بر روی مخاطب بگذارد.
وزیر اطلاعات گفت: سال گذشته وضعیت اقتصادی به صورتی نبود که مردم به راحتی بتوانند کتاب بخرند اما باید کتاب به صورت واقعی در سبد کالای فرهنگی جامعه قرار بگیرد.
پنج شنبه, 24 ارديبهشت 1394 ساعت 14:16

رکورد فروش سال گذشته نمایشگاه کتاب شکسته شد

مدیر کمیته خدمات رفاهی و هماهنگی با سازمان ها و نهادهای همکار گفت: رکود کل فروش کتاب در نمایشگاه بیست و هفتم، روز چهارشنبه 23 اردیبهشت ماه شکسته شد.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار