اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

رییس باغ موزه کتاب به نقش تاثیرگذار نمایشگاه های کتاب در افزایش سرانه مطالعه اشاره کرد و گفت: هرچه تلاش کنیم این گونه نمایشگاه ها پربارتر برگزار شود نتیجه آن در توسعه فرهنگ کتاب خوانی بهتر و پربارتر خواهد بود.
دستیار ارشد اجرایی رییس جمهوری گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران امسال با شکوه تر و با نشاط تر از سال های گذشته برگزار شد.
یکشنبه, 27 ارديبهشت 1394 ساعت 00:44

انتشار دهمین شماره مجله دستور

دهمین شمارۀ مجلۀ دستور، از مجموعۀ ویژه‏ نامه‏ های نامۀ فرهنگستان، منتشر شد.

یکشنبه, 27 ارديبهشت 1394 ساعت 00:44

کتابشناسی کاظیمن + دانلود متن کامل

«کتابشناسی کاظمین» شامل اطلاعات آثار منتشر شده به زبانهای مختلف درباره امام کاظم و امام جواد (علیهما السلام) و نیز شهر کاظمین از ابتدا تا مهرماه 1393 است.

بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزیدگان خود را شناخت.

یکشنبه, 27 ارديبهشت 1394 ساعت 00:40

معرفی هیات رئیسه انجمن کتابداری فارس

در پی انتخابات دوره چهارم مجمع عمومی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی شاخه فارس، اعضای هیات رئیسه این انجمن معرفی شدند.

«تاریخچه پارلمان های دنیا» سال آینده، همزمان با 110 سالگی پارلمان در ایران رونمایی خواهد شد.

تهران – ایرنا - کمیته ناشران بین الملل در دهمین روز برگزاری بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، اقدام به اهدای«لوح یادبود حضور» به ناشران خارجی در بخش بین الملل کرد.

شنبه (26 اردیبهشت‌ماه) بیست و هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به کار خود پایان می‌بخشد.

عزت الله الوندی نویسنده کودک و نوجوان در نشست «سفرنامه و خاطره نویسی برای نوجوانان» در سرای اهل قلم کودک ونوجوان نمایشگاه کتاب گفت: در نگارش سفرنامه برای گروه سنی نوجوان از خلاقیت دور شده ایم.
معاون پژوهشی سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: از کتابخانه های عمومی در بسیاری از نقاط فقط به عنوان سالن قرائت خانه استفاده می شود و از کارکرد اصلی خود خارج شده اند.
تهران – ایرنا - وندی فیلیپس، پژوهشگر حوزه کودک و نوجوان گفت: امروزه به دلیل گسترش تکنولوژی، کودکان از کتاب و ادبیات فاصله گرفته اند و فرایند کتاب خواندن تقریبا از بین رفته است.
براساس اعلام سرای اهل قلم بخش بین الملل بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ، این بخش، شنبه 26 اردیبهشت ماه با 5 نشست میزبان علاقه مندان کتاب است.
جمعه, 25 ارديبهشت 1394 ساعت 16:15

آفت نشر و چاپ نوشته های نخوانده

مدیر نشر سیمرغ خراسان گفت: آفت تهدید کننده آینده نشر، نوشته هایی است که خود نویسنده نخوانده و به چاپ می رسد.
قائم مقام و معاون اجرایی نمایشگاه کتاب در نشست«آموزه ها و دستاوردهای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران» گفت: امسال مسئولان نمایشگاه تصمیم گرفتند تا از پرداخت پول به صداوسیما خودداری کنند و این رسانه نیز در واکنش به این حرکت موضعی منفی نسبت به نمایشگاه کتاب گرفت .

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار