اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به استقبال خوب علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی گفت: آمارها نشان می دهد در سه روز اول نمایشگاه بالغ بر نیم میلیون نفر از این رویداد بزرگ فرهنگی بازدید کردند.
شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 17:00

سرانه مطالعه دانش آموزان افزایش می یابد

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور از روند اجرایی شدن تفاهم نامه ای میان این نهاد و آموزش و پرورش برای افزایش سرانه کتابخوانی دانش آموزان خبر داد.

دکتر سید رضا صالحی امیری، رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران از غرفه کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی بازدید نمود.

مدیر کمیته روابط عمومی بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران از تقدیر رسانه های فعال کتاب در نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت : این اقدام با رویکرد ایجاد انگیزه و با هدف ترویج فرهنگ کتاب خوانی توسط رسانه ها، همچنین تقدیر از مناسب ترین پوشش های رسانه ای و خبری نمایشگاه کتاب انجام می شود.
معاون نهاد کتابخانه های عمومی در نشست بررسی عملکرد نهاد کتابخانه های عمومی در حوزه کتاب کودک و نوجوان اظهار کرد: با توجه به اهمیت ویژه ترویج کتابخوانی در میان کودکان، نگاه راهبردی این نهاد در حوزه کودک و نوجوان است و به آن اهمیت ویژه ای داده می شود.
شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 16:30

علم اطلاعات و اخلاق اطلاعات

سومین نشست تخصصی «علم اطلاعات و دانش شناسی» با موضوع علم و اخلاق اطلاعاتی پنجشنبه ی هفته ی گذشته در محل کتابخانه ی عمومی حسینیه ی ارشاد برگزار شد که در جریان آن سخنرانان به بیان دیدگاه های خود در این باره پرداختند.
بخش کودک و نوجوان بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برنامه های متنوعی را برای بازدیدکنندگان تدارک دیده است.

مدیران نمایشگاه بین المللی کتاب فرانکفورت از غرفه کتابخانه مجلس در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران بازدید نمودند.

شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 16:15

مجموعه کتاب های از نگاه نبوی(ص) منتشر شد

مجموعه کتاب های از نگاه نبوی (ص) به همت مرکز پژوهش های جوان و نشر معارف در 23 دفتر منتشر شد.
'اولیسس کانچولا' سفیر مکزیک در تهران، نمایشگاه بین المللی کتاب تهران را بهترین فرصت برای به رسمیت شناخته شدن حضور کشورش در عرصه فرهنگی ایران دانست و حضور 'آئورلیو آسیاین' شاعر و نویسنده برجسته این کشور در تهران را بزرگ ترین دستاورد مکزیک در این خصوص توصیف کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امسال در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، حدود 200 هزار نفر برای دریافت بن کتاب ثبت نام کردند.

در راستای افزایش همکاری های کتابخانه ای با کشورهای اسلامی، جمعی از کارشناسان کتابخانه مجلس با حضور در غرفه کشورهای عمان و ترکیه از نزدیک با انتشارات و فعالیت های این کشورها آشنا شدند.

نماینده آشوری ها در مجلس شورای اسلامی گفت: عهدنامه تاریخی میان حضرت علی (ع) و نصرانی ها که اجداد آشوری ها محسوب می شوند یک منشور بین المللی است .

با حضور مدیر فراهم آوری کتابخانه مجلس چگونگی مجموعه سازی، سفارش و فراهم آوری منابع کتابخانه مجلس بررسی شد.

رسانه های تصویری تاثیر بی بدیلی در تغییر سبک زندگی مردم دارند و از همین رو می توانند در فرهنگ مطالعه و کتابخوانی جامعه نیز موثر واقع شوند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار