اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی رویدادی ناگوار برای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است. او از آغازین روزهای نهضت امام خمینی یار و همراه ایشان بود و در تمام فراز و نشیب های انقلاب و دفاع مقدس مردم مبارز ایران را همراهی کرد. در همین پیوند مطبوعات کشور یادداشت ها و سرمقاله هایی درباره شخصیت اعتدالی و ارزشمند ایشان به چاپ رساندند.
مجموعه‌های «اولین کتاب من، دو ساله‌ها» و «کتاب سه سالگی من» نوشته امیرهوشنگ اقبال ‌پور برای کودکان دو و سه‌ ساله منتشر شد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 13:21

پنج ویژگی که هاشمی را متفاوت کرد

تارنمای عصر ایران در یادداشتی آورده است:آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی، از معدود شخصیت های تاریخ معاصر ایران است که تاریخ او را به خاطر خواهد سپرد و درباره اش گفت و گوها خواهد داشت. پرداختن به تمام ویژگی های او مجالی وسیع می طلبد اما اگر بخواهیم مهم ترین اختصاصات او را شماره کنیم، پنج شاخصه را پر رنگ تر می یابیم.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 13:18

زبان فارسی کلید معارف بشری است

رییس بنیاد ایرانشناسی گفت: زبان، نقطه متمایزکننده انسان و حیوان به شمار می آید و کلید معارف بشری در زبان فارسی است.
پوستر دهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به همت علی اکبر صادقی طراحی شد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 13:10

چرا نمی نویسیم – علی حبیبی*

دانش و تجربه بشری در بسیاری مواقع به دلیل ثبت نشدن، با خطر نابودی روبرو می شود از این رو حفظ و نوشتن آن می تواند کمک شایانی به نسل حاضر و آینده کند.
دبیر جام باشگاه های کتابخوانی گفت: 15 شهرستان شرکت‌کننده در جام باشگاه های کتابخوانی، تا 10 بهمن ماه فرصت دارند که باشگاه های برگزیده خود را به دبیرخانه مرکزی جام معرفی کنند.
دبیر دومین جایزه کالاهای فرهنگی با الگوی ایرانی اسلامی گفت: ترویج و تقویت فرهنگ و انسجام بخشی ایده ها در راستای تولیدات کالاهای فرهنگی از مهترین اهداف این جشنواره است.
رییس بنیاد سعدی با اشاره به اهمیت آموزش زبان فارسی گفت: بنیاد سعدی تاسیس نشده تا جای دیگر موسسات فعال در آموزش زبان فارسی را بگیرد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 11:30

کتابخانه ملی سه شنبه دایر است

کتابخانه ملی روز سه شنبه 21 دی ماه دایر و سرویس دهی مانند روزهای گذشته انجام می شود.
کتاب تجربه بانکداری بدون ربا به قلم حجت الاسلام سیدعباس موسویان و حسین میثمی از سوی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.
مهلت ارسال مقاله به دومین همایش ملی کتاب و نشر به دلیل استقبال علاقه مندان تا 25 دی ماه تمدید شد.
دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 10:33

شرق: خداحافظ مرد مصلحت

«خداحافظ مرد مصلحت»، «روایت یک ارتحال»، «قضیه شهرداری برایم آزمون بزرگی بود»، «خودمان را محدود کردیم»، «دنبال مچ‌گیری نباشیم»، «سودسازی بیخ گوش ایران» و «بچه‌های بیوه» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه شرق در شماره دوشنبه 20 دی است.
تهران – ایرنا – شبکه تلویزیونی یورونیوز در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی گزارش داد: آخرین صفحه از کتاب زندگی اکبر هاشمی رفسنجانی یکی از معماران سیاسی جمهوری اسلامی ایران، در (حسینیه) جماران و درمیان خیل هواداران خود ورق خورد.
افزایش میزان صادرات غیرنفتی زمینه ساز ایجاد فرصت‌های شغلی جدید، رونق تولید، کاهش وابستگی و توسعه اقتصادی در کهگیلویه و بویراحمد است.
صفحه14 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار