اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

بخشی از کتاب‌های مرجع و منبع موجود در بخش خطی کتابخانه‌ی مجلس که بنیاد‌گذار آن مرحوم استاد حائری است هم‌اکنون مورد استفاده فهرست‌نگاری و مراجعان و محققان در حوزه‌ی کتاب‌شناسی و نسخه‌شناسی است. بنا داریم در فرصت‌های مقتضی به معرفی و گزارشی از آن‌ها بپردازیم از جمله:

سه شنبه, 05 بهمن 1395 ساعت 08:04

ما همیشه سه نفر بودیم

انتشارات اریش منتشر کرد:

کارکنان کتابخانه،‌ موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی در روز دوشنبه،‌ 4 بهمن 1395 در مقر آتش‌نشانی مجلس شورای اسلامی حضور یافتند.

دوشنبه, 04 بهمن 1395 ساعت 14:04

گفتگو با خانم صیدیه

پازدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی از سوی کتابخانه‌ی ملی در روز یک‌شنبه،‌ 26 دی 1395 برگزار گردید. خانم سیمین صیدیه نیز در این مراسم به عنوان فراهم‌آورنده‌ی نسخ خطی مورد تقدیر قرار گفت.

شریف غزل دست‌پروده مکتب استاد سرآهنگ خواننده مشهور افغانستانی است که در هند نیز شهرت زیادی دارد به نحوی که به او «کوه بلند موسیقی» گفته می‌شود.

کنگره‌ی بین‌المللی بزرگداشت بیدل دهلوی در سالن اجتماعات وزارت کشور در روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه، 29 و 30 دی 1395 با حضور پژوهشگران ادبیات فارسی و بیدل دهلوی از 26 کشور جهان و ایران برگزار گردید.

چهارمین عرس بیدل چهارشنبه، ۲۹ دی‌ماه با حضور چهره‌های ادبی از ایران، افغانستان، پاکستان، تاجیکستان و هند در سالن همایش‌های وزارت کشور آغاز شد.

جمعی از پژوهشگران بیدل دهلوی و استادان ادبیات فارسی و ایران‌شناسان خارجی و داخلی شرکت کننده در چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی بزرگداشت بید‌ل دهلوی از بخش‌های مختلف کتابخانه‌ی مجلس بازدید کردند.

 

بنا به گزارش بهروز ایمانی، مدیر مرکز پژوهش کتابخانه مجلس شورای اسلامی، شماره جدید نشریه نامه بهارستان با گفتارها و نوشتارهای متنوع در حوزه نسخه شناسی، برای چاپ و نشر آماده شده و تلاش بر این است که تا پایان سال جاری در اختیار محققان میراث اسلامی و ایرانی قرار گیرد.

سه شنبه, 28 دی 1395 ساعت 12:20

استاد نجیب مایل هروی

به مناسبت تکریم شخصیت علمی و فرهنگی استاد نجیب مایل هروی در آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی

بنیاد بیدل دهلوی،‌ چهارمین کنگره‌ی بین‌المللی بزرگداشت ابوالمعالی میرزا عبد‌القادر بیدل دهلوی را در 29 و 30 دی‌ماه 1395 برگزار می‌کند.

پانزدهمین دوره آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی، با بزرگداشت مقام علمی و فرهنگی استاد نجیب مایل‌هروی، روز یکشنبه مورخ 2/10/1395 در کتابخانه ملی برگزار شد. در این دوره، سه اثر از منشورات کتابخانه ‌مجلس، در روند داورهها و ارزیابی‌ها به عنوان آثار برگزیده اعلام شدند:

طی مراسمی در کتابخانه ملی، پانزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی برگزیدگان خود را شناخت.

پانزدهمین آیین بزرگداشت حامیان نسخ خطی در حالی برگزار شد که پیام جناب آقای محمد اشرف غنی ریاست محترم جمهوری افغانستان در بزرگداشت نجیب مایل هروی قرائت شد.

مراسم پانزدهمین دوره گرامیداشت حامیان نسخ خطی با حضور مسئولان و معاونان کتابخانه ملی، سفیر افغانستان در ایران و تعدادی از فهرست‌نویسان و اهالی فرهنگ و هنر، در سالن قلم کتابخانه ملی برگزار شد.

صفحه12 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار