اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

به منظور افزایش کیفیت ارتباطی، شماره تلفن گویای نمایشگاه بین المللی کتاب تهران تغییر کرد.
سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 19:11

سیاهه اسناد عربی سده های نخستین

پروژه "شکل گیری اسلام: نگاه از پایین" در دانشگاه لیدن تلاش دارد تاریخ اسلام را با توجه به اسناد موجود از سده های نخستین اسلامی بررسی نماید.

سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 18:00

هنرهای تجسمی در نمایشگاه کتاب

هر ساله با فرارسیدن اردیبهشت ماه، شور و شوق مشتاقان کتاب دوچندان می شود و بازار این یار مهربان هم پر رونق تر. در کنار تمام مسائل و اما و اگرهای پیش روی عرصه ادبیات و صنعت مکتوب کشور، این روزها باید دید سهم هنرهای تجسمی در نمایشگاه کتاب چقدر است.
سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 16:45

کتابخوانی را با هنرمندان تجربه کنیم

مدیرعامل موسسه نشر شهر گفت: ششمین فرهنگسرای کتاب با شعار «همیشه کتاب؛ فرهنگسرای کتاب» با حضور هنرمندان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برپا می شود.
«حماسه امام علی(ع)» کتابی است شامل 14هزار بیت حماسی از زندگی امیر مؤمنان، سروده مهدی شفیعی.
بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران در حالی فردا (چهارشنبه) برای بازدید عموم دایر می شود که ناشران برای آماده سازی مراحل پایانی غرفه های خود به تلاش خود افزوده اند.
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور گفت: برای شناسنامه دار کردن مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس و لبیک به تدبیر مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا، چند گام مهم را برداشته و پیگیری می کنیم که نخستین گام آن، تهیه کتاب های مختصری است که قابل دسترسی برای همه مردم است.
رییس انجمن علمی مامایی ایران با اشاره به تبعیض شدید در پرداخت تعرفه های مامایی در بخش دولتی گفت: در کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات سلامت، بسیاری از خدمات مامایی از جمله تعرفه زایمان لحاظ شده که تعرفه زایمان برای ماما و پزشک یکسان است اما در زمان پرداخت، تعرفه ماماها ناچیز شده و در بسیاری از موارد پرداخت نمی شود.

برای دومین سال متوالی در تاریخ برگزاری نمایشگاه کتاب تهران 20 خط تلفن گویا برای اطلاع‌رسانی بهتر، سریعتر و آسانتر نمایشگاه کتاب تهران راه‌اندازی خواهد شد.

درهای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فردا (چهارشنبه) در مصلی تهران به روی بازدیدکنندگان گشوده می شود.
سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 14:44

انتشار شماره اول از دوره جدید اشراق

شماره اول دوره جدید مجله اشراق منتشر شد.

ناشران نمونه سال ۱۳۹۳ در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و با حضور رئیس جمهور مورد تجلیل قرار گرفتند.

دیوان حافظ (کهن ترین نسخه کامل شناخته شده - کتابت 801 ق) منتشر شد. 

سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

تماشای نمایشگاه کتاب از قاب چهار

شبکه چهار سیما با دو برنامه کتابنامه و کاغذ رنگی، تمام رویدادهای بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب را به تصویر می کشد.
سه شنبه, 15 ارديبهشت 1394 ساعت 12:15

کتاب رسانه ای فراگیر و ارزان در آموزش کودکان

یک نویسنده کودک و نوجوان معتقد است ، کتاب رسانه ای فراگیر و ارزان در آموزش کودکان است و باید والدین آنان را با مطالعه آشنا کنند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار