اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

نخستین جلسه هیات علمی یازدهمین جشنواره شعر فجر با معارفه اعضای این هیات در دفتر معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
دادستان کل کشور گفت: متاسفانه به مسائل فرهنگی و اخلاقی مقداری جنبه سیاسی، جناحی و حزبی می دهیم که خیلی کار را خراب تر می کند.
جشنواره عکس، کارتون، انیمیشن و فیلم کوتاه برای نخستین بار با هدف ایجاد تعامل بین دست اندرکاران حوزه پژوهش،علم و فناوری با بخش هنر برای ارتباط موثرتر با جامعه در شناسایی چالش ها و فرصت های این حوزه بصورت بین المللی آغاز به کار کرد.
17 گروه راه یافته به مسابقه هویت بصری سی و پنجمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر معرفی شدند.
قائم مقام شورای عالی قرآن برگزاری نشست های تخصصی این شورا در 12 سال گذشته را در راستای ارتقای علمی و مهارتی جامعه قرآنی ارزیابی کرد و سیزدهمین نشست را برای رشد جریان ترتیل خوانی در کشور دانست.
رییس موزه ملی علوم و فناوری ایران با انتقاد از فرآیند آموزش و پرورش در کشور گفت: برای کمک به فرآیند آموزش کشور باید موزه های علوم و فناوری در اولویت قرار داده شوند، این موزه ها به مثابه دانشگاه های عمومی برای فرآیند آموزش خواهند بود.
نمایشگاه پوشاک سنتی اقوام سیستان و بلوچستان از سوم تا دهم بهمن ماه در موزه پوشاک سلطنتی سعدآباد برپا می شود.
نویسنده و شاعر کودک و نوجوان، برگزاری کنگره شعر کتاب را اقدامی پسندیده دانست و پیشنهاد کرد؛ این کنگره محدود به یک دوره نشود.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 130 میلیون نسخه کتاب درسی در قالب هزار و 150 عنوان کتاب سالانه در کشور تهیه و توزیع می شود.
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 12:29

رشد 55 درصدی تولید کتاب در آبان ماه

هفت هزار و 879 عنوان کتاب در آبان ماه امسال تولید شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل با تولید پنج هزار و 77 عنوان، 55 درصد رشد دارد.
همایش سعدی و کنفوسیوس به همت مرکز فرهنگی و بین‌الملل شهر کتاب، مرکز سعدی‌ شناسی، دانشگاه خه ‌بی چین و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر پکن برگزار می‌شود.
دو اثر کامران فانی مترجم، نویسنده و نسخه پژوه ایرانی در فهرست کتاب‌های منتشر شده در سازمان اسناد و کتابخانه ملی قرار گرفت.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: امروز به فضل الهی و همت رزمندگان سرافراز شاغل در این قرارگاه سیستم های موشکی، شنود الکترونیکی و سیستم های راداری ما چندین برابر شده اند و ما می توانیم با تهدیدات روز دنیا دست و پنجه نرم کنیم.
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء (ص) گفت: امروز به فضل الهی و همت رزمندگان سرافراز شاغل در این قرارگاه سیستم های موشکی، شنود الکترونیکی و سیستم های راداری ما چندین برابر شده اند و ما می توانیم با تهدیدات روز دنیا دست و پنجه نرم کنیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مردم از فرهنگ ایثار و شهادت و گفتمان جنگ فاصله گرفته اند، بنابراین نیازمند عاجل به گفتمان سازی در این عرصه هستیم، هر چند با بنر و همایش به آن نخواهیم رسید بلکه در عمل باید این گفتمان در جامعه تسری یابد.
صفحه21 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار