اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

روزنامه ایندیپندنت ( ایندی) چاپ لندن به تازگی در گزارشی به شکست سیاست های مخرب مداخله جویانه و جاه طلبانه ریاض در منطقه از جمله در سوریه و یمن اشاره کرد و نوشت: رویای عربستان سعودی برای تبدیل‌شدن به قدرت برتر جهان عرب و اسلام برباد رفته است.
دفتر آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید در نامه ای از اقدام خانم «ایلهان»، نماینده پارلمان ایالتی آمریکا که مراسم تحلیف را با قرآن مجید به جا آورده بود، قدردانی کرد.

مراسم پاسداشت مقام علمی داوری‌اردکانی و کتاب «گاه خرد» با حضور استادان برجسته حوزه فلسفه برگزار می‌شود.

نتایج تازه ترین یافته های یک دانشمند آمریکایی نشان می دهد، کارشناسان سایبرنتیک شوروی سال 1959 یعنی بسیار زودتر از آمریکا طرح راه انداری مشابه اینترنت امروزی را ارائه و در این زمینه اقدام کرده بودند.

نشست رونمایی از کتاب «یمن در شعر پارسی» همراه با «بررسی مناسبات ادبی ایران و یمن» روز یکشنیه 19 دی در سالن اندیشگاه فرهنگی کتابخانۀ ملی برگزار می شود.

کتاب «دانشنامه جهانی شدن» با همکاری فصلنامه نقد کتاب اطلاع‌رسانی و ارتباطات در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب نقد می‌شود.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین المللی سالیانه کتاب دهلی روز شنبه با شرکت 20 کشور از جمله ایران به مدت هشت روز در پراگتی میدان دهلی نو هفته گشایش یافت .
آغاز'رویداد فرهنگی مشهد 2017' به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سفر 23 وزیر و مدیران ارشد برای نظارت بر اجرای اقتصاد مقاومتی و پیگیری اهداف راهبردی دولت در استانهای مختلف از جمله رخدادهای هفته گذشته در حوزه قوه مجریه بود.
نویسنده کتاب مدیریت تعارض با رویکرد اسلامی معتقد است؛ اختلاف نظرها و آراء که به پویایی افکار و اندیشه‌ها منجر می شود، همواره مورد حمایت و تاکید اسلام است.
پنجمین هم اندیشی سالیانه طراحان و تولیدکنندگان لباس 21 دی ماه جاری در موزه هنرهای معاصر برگزار می شود.
رونمایی از دو فونت قرآن کریم در دهمین نشست ناشران قرآنی با حضور ناشران و خوشنویسان فعال در این حوزه برگزار می شود.
نخستین کاوش باستان شناسان ایرانی در محوطه باستانی جندی شاپور دزفول در استان خوزستان از روز شنبه آغاز شد.
استاد دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه معتقد است؛ گروه ها و اقلیت های مختلف باید برنامه های ویژه ای را در شبکه های استانی و سراسری تلویزیون تولیدی حود داشته باشند.
شنبه, 18 دی 1395 ساعت 09:40

درست‌ ننوشتن از کجا می‌آید؟

گفت‌وگو با اصغر نوری

 

انتشار دوازدهمین جلد از مجموعه «فمینیسم در ترازوی نقد»

صفحه17 از288

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار