اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

مسوول غرفه عراق در نمایشگاه کتاب تهران گفت: فرهنگ مهمترین عامل وحدت جوامع است که می تواند اختلافات را برطرف و تمدن ها را به یکدیگر نزدیک سازد.
قائم مقام بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با اشاره به بروز مشکلات سال گذشته در اطلاع رسانی نمایشگاه بیست و هفتم از طرح و توسعه اطلاع رسانی مجازی در نمایشگاه امسال خبر داد.
انتشار کتاب جدیدی در فرانسه، از اعترافات 'فرانسوا اولاند' رئیس جمهوری این کشور در انتقال سلاح های مرگبار به تروریست های ضد سوری همزمان با تحریم تسلیحاتی این کشور در سال 2012 ، پرده برداشت.
سفیر ونزوئلا در تهران گفت: برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با رویکرد گفت وگو با جهان در واقع پنجره ای باز از سوی ایران به دنیاست.
مدیر پژوهشی موسسه فرهنگی، هنری پیام آزادگان گفت: مجموعه 10 جلدی «بانوی انتظار» خاطرات همسران آزادگان در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران عرضه می شود.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 16:00

دایره المعارف ویژه زنان به نمایشگاه کتاب آمد

دایره المعارف زنان نامدار ایران و جهان برای اولین بار در بیست وهشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران ارائه شده است.
معاون وزیر اطلاع رسانی عمان شعار نمایشگاه کتاب تهران مبنی بر گفت و گو با جهان را بسیار مناسب و منطبق با ماموریت این رویداد در انتقال تفکر ،فرهنگ عمیق و شفاف به دیگر کشورها عنوان کرد.
انتشارات سوره مهر، ناشر برگزیده چهار دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با ۲۵۰ عنوان کتاب چاپ اولی در بیست و هشتمین دوره از نمایشگاه کتاب تهران حضور دارد.
حاصل گفت وگوی اومبرتو اکو،فیلسوف و رمان نویس ایتالیایی، و ژان کلود کریر کارگردان فرانسوی، درباره چیستی، نامیرایی و ماهیت تغییرات مرتبط با کتاب، به سعی ژان فیلیپ دوتوناک در'از کتاب رهایی نداریم' با ترجمه مهستی بحرینی به بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران رسید.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 15:15

دولت، رسانه و فرهنگ کتابخوانی

روزنامه اعتماد در ستون «نگاه روز» خود یادداشتی با عنوان «دولت، رسانه و فرهنگ کتابخوانی» را منتشر کرده که در آن به موضوع نقش دولت و رسانه ها در ارتقای فرهنگ کتابخوانی پرداخته است.
معاون مدیر انتشارات صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران (سروش) گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب تهران فرصتی مغتنم برای افزایش فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 14:31

حضور نشر موزه دفاع مقدس تهران در نمایشگاه کتاب

نشر موزه دفاع مقدس تهران با تازه ترین آثار خود برای اولین بار در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران حضور یافت .
بیش از یکصد عنوان کتاب تخصصی در حوزه های مدیریت شهری و روستایی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در غرفه سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور عرضه می شود.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 14:15

ضرورت فضای آزادانه برای نشر

آیین گشایش بیست و هشتمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار شد که رییس جمهوری در این مراسم بر لزوم سیاستگذاری کتاب بر اساس اصول شفاف، روشن و کوتاه تاکید کرد و مسوولان را از نظارت های سلیقه یی و سوگیری های جناحی در عرصه ی کتاب برحذر داشت؛ موضوعی که در روزنامه های امروز بازتاب گسترده داشت.
چهارشنبه, 16 ارديبهشت 1394 ساعت 14:00

نشست الگوی مفهومی PRESSooدر سرای اهل قلم

        نشست الگوی مفهومی PRESSoo: گسترش جدید FRBRoo برای کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی با حضور  سید ابراهیم عمرانی؛ دکتر محسن حاجی زین العابدینی؛ فاطمه پازوکی برگزار می شود.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار