اخبار کتاب روز

اخبار کتاب روز (5464)

چهارمین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران در حالی برگزار می شود که همچنان کتاب های کمک آموزشی و کنکوری در صدر مطالبات اغلب بازدیدکنندگان به شمار می رود.
مدیر سالن کارنامه نشر 1393 بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: 22 هزار عنوان کتاب چاپ اول در سالن نشر نمایشگاه امسال به نمایش درآمده که باعث صرفه جویی در وقت و انرژی بسیاری از بازدیدکنندگان خواهد بود.
نماینده انتشارات بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس گفت: نمایشگاه بین المللی کتاب یک نوع عیارسنجی در حوزه کتاب است که نقاط قوت و ضعف ناشران را نشان می دهد.
رییس نمایشگاه کتاب کودک بولونیای ایتالیا ضمن بازدید ازغرفه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی کتاب از نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکایی تجلیل کرد.
رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه کشور گفت: هم اینک گنجینه اسناد غیر دولتی در بین مردم مناطق مختلف وجود دارد که محور فعالیت ها در مرکز اسناد و کتابخانه ملی باید جلب اعتماد عمومی برای جمع آوری این اسناد و حفاظت از هویت ملی باشد.
شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 12:45

فیپا مثل گذشته فعالیت خواهد کرد

رییس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران به نتایج برگزاری نشست ها در خصوص فیپا اشاره کرد و گفت: در این نشست ها مقرر شد این سازمان در خصوص فیپا مانند گذشته عمل کند.
مدیر بازرگانی انتشارات امیرکبیر با بیان اینکه کتاب باید متناسب با نیاز مخاطب تولید شود گفت: ناشران باید کتاب هایی درباره مسایل روز جامعه تولید کنند تا نیاز مخاطبان از طریق خواندن کتاب تامین شود.

کُتیب معجزات حیرتی، منظومه ای در مناقب ائمه (ع) از سوی انتشارات کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی منتشر شد.

یک ناشر کتاب کودک و نوجوان گفت: یکی از مشکلات اساسی در نشر کودک و نوجوان نبودن شورای نظارتی است که این مساله باعث شده ناشران تازه کار آثاری با طراحی و کیفیت پایین کاغذ به مخاطبان ارایه کنند.
تهران - مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حاشیه بیست وهشتمین نمایشگاه کتاب تهران بچه های بازدیدکننده را با انجام فعالیت های فرهنگی و هنری به کتاب خوانی و مطالعه ترغیب می کنند.
عضو هیات مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان گفت: هرچند در سال های اخیر ناشران به تولید کتاب برای گروه سنی زیر 4 سال توجه کرده اند اما هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم.
شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 12:01

اندیشمند صاحب سبک در عرصه ی حدیث و روایت

نوزدهم اردیبهشت روز بزرگداشت شیخ کلینی است؛ او که نقش بزرگ و سرنوشت سازی در حفظ و انتقال احادیث ارزشمند اهل بیت(ع) داشت و 20 سال از عمر خویش را صرف نگارش گنجینه ای گرانبها همچون کتاب کافی کرد.
شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 11:15

واژگان تک کاربرد در قرآن کریم

یکی از شاخه های اصلی در مطالعات اسلامی، دانش علوم قرآنی است که حوزه های متعدد از تفسیر و تجدید تا هرمنوتیک را دربردارد. بانو بی بی زینب حسینی،استاد یار دانشگاه یاسوج، در 'پژوهشی درباره واژگان تک کاربرد در قرآن کریم'، کوششی روش مند و تطبیقی در این حوزه ارائه داده است.
شنبه, 19 ارديبهشت 1394 ساعت 11:15

حرف هایی از جنس کتاب

کتاب های رنگارنگ در اندازه های مختلف در نگاه نخست و با ورود به نمایشگاه کتاب چشم را نوازش می دهد، اما در لابلای این دنیای رنگ ها و نوشته ها، ناشران کتاب های کودک برای ارتقای فرهنگ مطالعه و رفع دغدغه های اهالی صنعت نشر و چاپ نکاتی نیز یادآوری می کنند.
'کلودیا دوبری' مسئول پروژه های بین المللی نمایشگاه کتاب فرانکفورت،با بیان اینکه همکاری نمایشگاه بین المللی کتاب تهران با نمایشگاه فرانکفورت از نظر کمی و کیفی روندی رو به رشد داشته است،گفت: این گونه مشارکت های فرهنگی می تواند به شناخت مردم ایران و آلمان از یکدیگر کمک کند.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار