چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:16

میرسلیم:دولت فعلی فقط خودش را اداره می کند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
اصفهان ـ ایرنا ـ نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: دولت فعلی کشور را اداره نمی کند؛ بلکه فقط خودش را اداره می کند.
به گزارش ایرنا، سید مصطفی آقا میرسلیم روز سه شنبه در جمع دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه اداره کردن وزارتخانه غیر از اداره کردن کشور است افزود: در حال حاضر دولت توجهی به اداره کشور ندارد.
وی با بیان اینکه به زبان ساده بگویم امروز فقط وزارتخانه های کشور اداره می شود، گفت: اداره کردن وزارتخانه ها بمعنی پرداخت حقوق کارمندان و پرسنل و فقط مراجعه مردم به این وزارتخانه هاست.
میرسلیم گفت: قدم های خوبی در این دوره توسط دولت برداشته شده که باید از آنها تشکر کرد اما این اقدامات به قیمت کاهش سرمایه گذاری و رشد بیکاری انجام شده است.
وی با بیان اینکه دولت یازدهم توجه و اهتمام چندانی به پیشنهادهای علمی از طرف انجمن های علمی و دانشگاهی ندارد گفت: عدم توجه به پیشنهادهای علمی و دانشگاهی، خسارت های زیادی به کشور وارد می کند و این گونه خسارت ها که ناشی از تصمیم گیری اشتباه از نظر علمی است پذیرفتنی نیست.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: نباید نسبت به دستاوردهایی هم که در زمینه های مختلف توسط این دولت بدست آمده بی انصاف باشیم.
میرسلیم با بیان اینکه افتتاح پروژه ها و طرح در نقاط مختلف کشور باعث افتخار است اظهار کرد: اما وقتی قرار است راه آهن 3 ماه دیگر در همدان افتتاح شود چه ضرورتی دارد که برای افتتاح با شتاب و توام با تظاهر آن اقدام کنیم.
وی با بیان اینکه یک سوم سفرهای رئیس جمهور بعد از شروع جریان انتخابات، انجام شد خاطرنشان کرد: همه چیز را نباید به ابزاری برای کسب رای بیشتر قرار دهیم.
میرسلیم با اشاره به نامگذاری دولت خود بعنوان ' دولت راستی و درستی ' افزود: بدترین توهین به مردم این است که دولتمردان با آنها رو راست نباشند.
وی با بیان اینکه برخی از طرح ها و پروژه ها چندین ماه پیش و در هر دوره ای رونمایی شده است گفت: دولتی که به مردم احترام نگذارد نمی تواند موفق شود.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه همکاری من با دولت های هاشمی، احمدی نژاد و روحانی برای خدمت به کشور بود افزود: با گذاشتن آبرو و حیثیت دانشگاهیم و جلب نظر از همه دولت ها کمک گرفته ام اما در هیچ دولتی از آبرو و حیثیت سیاسی خود استفاده نکرده ام.
وی گفت: این به معنی آن نیست که از نظر گرایش سیاسی با آنها همفکر بوده ام.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری افزود: با آقای روحانی در یک خط سیاسی قرار ندارم اما بعد از موفقیت وی در انتخابات گذشته اولین کسی بودم که به صورت کتبی اعلام آمادگی برای همکاری با وی را کردم.
وی افزود: اعتقاد دارم که ملت ایران باید پیشرفت کنند اما چه کنیم که کسی به این مسائل گوش نمی دهد.
میرسلیم با بیان اینکه اسناد بالادستی زیادی در کشور تدوین شده اما اجرا نشده است گفت: اما در عین حال در برابر سند 2030 یونسکو و اجرای آن سر تسلیم فرود آورده است.
وی با بیان اینکه کارشناسان با تجربه کشور از سال 83 به تدوین سیاست های نظام و آموزش عالی کشور مبادرت ورزیدند افزود: سند تحول آموزش و پرورش، سند سیاست های کلی آموزش و پرورش، سند نقشه جامع علمی کشور از این اسناد است و در صورتی که این اسناد را در اختیار نداشتیم اشکالی نداشت که از سند 2030 یونسکو استفاده کنیم.
میرسلیم گفت: سند سیاست های اقتصاد مقاومتی در کشور تدوین شده و باعث افتخار همه است و بهترین راه حل مشکلات اقتصادی کشور محسوب می شود.
وی افزود: این سند مهم در بهمن ماه سال 92 ابلاغ شده اما با کمال تاسف هیچ گونه پیشرفت، اقدام و کار عملیاتی در این زمینه انجام نشده است.
میرسلیم با بیان اینکه فقط ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی تشکیل شده است گفت: دو سوم سیاست های اقتصاد مقاومتی به اشتغال بر می گردد، اما این دولت به جز گزارش عملکرد فعالیت های جاری هیچ گونه اقدامی برای جلوگیری از رشد بیکاری انجام نداده است.
وی گفت: تنها قشری که می توانند در این کشور کارها را به پیش ببرند قشر جوان، متخصص و فعال هستند که در حال حاضر در حال تلف شدن هستند.
میرسلیم با بیان اینکه همه مشکلات کشور از بیکاری بر می خیزد افزود: نا بسامانی های اجتماعی، رشد اعتیاد و ... ناشی از بیکاری در جامعه است.
وی با بیان اینکه یک تصمیم نادرست علمی جامعه را به فاجعه می کشاند گفت:نباید به لحاظ اقتصادی با بی توجهی به اشتغال، برای تورم اولویت قائل می شدیم .
میرسلیم با اشاره به اینکه در حالت بهینه باید هر دو را با هم به پیش می بردیم، افزود: هنوز کشور ما گرفتار تورم است و مردم از لحاظ معیشتی احساس می کنند که مشکلات آنها برداشته نشده است.
وی گفت: ممکن است تورم برداشته شده باشد اما تورم، به قیمت کاهش سرمایه گذاری و رشد بیکاری برداشته شده است.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای اشتغال و عدم اتکاء به عوائد ناشی از فروش نفت است گفت: در این دولت فروش نفت از یک میلیون بشکه به 2.5 بشکه افزایش پیدا کرد و فرمانده اقتصاد مقاومتی خلاف دستورالعمل خودش رفتار کرد.
وی با بیان اینکه از منابع حاصل از فروش نفت باید برای اشتغال جوانان استفاده کنیم گفت: نفت و گاز نباید بصورت سوخت نیست، باید بیشتر از این قدر این نعمت های الهی را بدانیم.
میرسلیم با بیان اینکه سوزاندن نفت خام همانند سوزاندن اسکناس است اظهار کرد: نفت و گاز سوخت نیست بلکه ماده اولیه تولید محصولات و تولیدات با دوام است.
وی با بیان اینکه دولت باید با مردم صادق باشد افزود: تفاوت زیادی بین اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی در شعار و در عمل است.
نامزد انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه دولت امروز به مردم قول می دهد که در سالهای آینده 950 هزار شغل ایجاد کند گفت: اکنون باید از اقدامات گذشته خود دفاع کنید و به مردم گزارش دهیم که چه اقداماتی در طول سالهای گذشته انجام شده است.
وی با بیان اینکه باید مردی به میدان بیابد که بتواند به ملت ایران کمک کند گفت: دولت یازدهم فرصت های کشور را سوزاند به عشق اینکه آمریکا به روی آنها بخندد.
میرسلیم با اشاره به اولویت های خود در صورت انتخاب شدن بعنوان رئیس جمهور آینده گفت: در اولین اقدام تکلیف فسادی را که همانند خوره پایه های نظام را از بین می برد را مشخص خواهم کرد.
وی گفت: بعضی از افراد با سوء استفاده از قانون برای خود حقوق های نجومی تعیین کردند و قانون را برای خود ایجاد کردند و از طریق رابطه و زدو بند با قوه قضاییه و قوه مقننه لایحه برای دفاع از خود ارائه دادند.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه من اهل زد و بند نیستم گفت: در صورتی که با لطف خدا و اراده مردم موفق شدم به مجلس شورای اسلامی اعلام می کنم که به هیچکدام از وزرا و معاونان خود اجازه نمی دهم که با کسی زدو بند کنند و در صورتی که هر کدام از آنها قصد زد و بند با کسی را داشت، او را به من معرفی کنید.
وی افزود: به قوه قضاییه هم اعلام می کنم که در صورتی که کسی از اعضای کابینه من پیشنهاد رشوه و ... داد او را معرفی و مجازات کنید.
میرسلیم با بیان اینکه مبارزه با رشوه و زدو بند کار هر کسی نیست افزود: اگر کسی خودش و برادرش به این مسائل و مشکلات گرفتار باشد نمی تواند با مفاسد اقتصادی مبارزه کند.
وی با اشاره به اینکه بعضی از نامزدهای انتخابات اعلام می کنند که در صورت انتخاب شدن مبلغ یارانه نقدی را افزایش می دهند گفت: هنوز کسی از زبان من نشنیده که گفته باشم مبلغ یارانه نقدی را افزایش می دهم بلکه پرداخت یارانه حساب و کتاب خاصی دارد.
میرسلیم گفت: برخی از نامزدهای انتخابات یک بند از این سیاست های هدفمندی یارانه ها را گرفته اند و سایر بندها را رها کرده اند.
وی با بیان اینکه ارزش پول ملی به کار و فعالیت و کوشش سازنده است گفت: توزیع پول بین مردم اشتغال مولد نیست و حتی بعضی مواقع نتیجه بر عکس دارد.
نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر امروز به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این میدان حاضر شدم به معنای قدرت طلبی نیست، بلکه اعتقاد دارم که رئیس جمهور باید خود را فدای مردم کشورش کند.
وی با اشاره به جمله مهم و سرنوشت ساز آقای رفسنجانی در آخرین روز عمرش گفت: معتقدم گره مشکلات کشور باز نمی شود مگر اینکه رئیس جمهور در همان مسیری حرکت کند که رهبری است و سپاه پشتیبان او باشد و صدا و سیما هم یار او باشد.
وی با بیان اینکه هاشمی 70 سال در انقلاب اسلامی زحمت کشید و آخرین جمله وی به من این بود که با زاویه بین رهبری و دستگاه اجرایی نمی توانیم به موفقیت برسیم و در این صورت مردم معطل می مانند و کارها انجام نمی شود.
میرسلیم با اشاره به ضرورت برنامه ریزی برای آمایش در کشور گفت: 50 درصد اقتصاد کشور در تهران قرار دارد و یک پنجم جمعیت کشور هم در تهران ساکن شده اند که بکلی غلط است.
وی با بیان اینکه امکانات خدادادی ما در استان های مختلف رها شده است و این کار نباید ادامه پیدا کند گفت: این اقدامات به شناخت، زحمت، تجربه و صداقت و پاکدستی نیاز دارد.
میرسلیم با اشاره به عزل و نصب ها در دولت آینده اش گفت: همه کسانی که در دولت های قبلی به دلایل سیاسی کنار گذاشته شده اند را به سر کارهای قبلی خود برمی گردانم.
وی با بیان اینکه گرایش های سیاسی و مذهبی افراد برای من فرقی ندارد گفت: در دولت 'راستی و درستی' فارغ از هرگونه گرایش سیاسی، اصالت به شایسته سالاری است و تنگ نظری ها غلط است.
میرسلیم با بیان اینکه در دولت های گذشته از دولت بازرگان تا دولت روحانی در حد توان خود کار کردند افزود: من هم در صورت موفقیت در حد توان و سابقه ام و با بکارگیری استعدادهای جوانان و سرمایه های راکد مانده، کارهای بر زمین مانده را جبران خواهم کرد.
وی با بیان اینکه وزیر در دولت جمهوری اسلامی نمی تواند بدون توجه به مبانی اعتقادی، حتی در مبانی فنی هم به موفقیت دست پیدا کند گفت: در انتخاب اعضای کابینه به شایسته سالاری اعتقاد دارم و کسانی را که انقلاب اسلامی را به رسمیت بشناسند، پای قانون اساسی بایستند و رهبری و ولایت فقیه را قبول داشته باشند انتخاب خواهم کرد.
میرسلیم با اشاره به انتخابات 88 و بروز شائبه تقلب در روند برگزاری آن انتخابات و مشکلاتی که برای دو تن از کاندیداها بوجود آمد گفت: در آن زمان اعلام کردم که در بدترین شرایط هم در این کشور امکان اختلاف رای بیشتر از 5 درصد وجود ندارد در صورتی که اینجا 30 درصد اختلاف رای وجود دارد.
وی گفت: نظام اسلامی حسن نیت خود را در رابطه با سران فتنه و حل مسئله آنها نشان داده است و در حال حاضر دستگاه قضایی باید ورود پیدا کند و با محاکمه آنها به حصر آنها پایان دهد.
میرسلیم با بیان اینکه سران فتنه خسارت های زیادی به کشور وارد کردند گفت: سران فتنه باید از کارهایی که کرده اند و مواضع اشتباه خود کوتاه بیایند.
سلسله نشست های میز انتخابات با سخنرانی مهندس سید مصطفی میرسلیم از نامزدهای دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه نوزدهم اردیبهشت ماه در تالار شریعتی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار شد.
این سلسله نشست ها به همت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و با همکاری انجمن اسلامی دفتر تحکیم وحدت برگزار شد.
ت 7150 /6183
خبرنگار: علی نعمانی ** انتشار دهنده:محمد رستگار

اطلاعات تکميلي

خواندن 1944 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار