چهارشنبه, 20 ارديبهشت 1396 ساعت 14:00

آمادگی بنیاد امام رضا(ع) برای ترجمه تولیدات علمی سه آستان به زبان های مختلف

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا(ع) گفت: این بنیاد برای ترجمه تولیدات علمی آستان های مقدس امام رضا(ع)، احمدبن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و حضرت معصومه (س) به زبان های مختلف آمادگی کامل دارد.
به گزارش دریافتی سه شنبه ایرنا از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی (ع)، اکبر شیخ در دیدار با تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) در شیراز افزود: بر این باوریم که موضوع ترویج فرهنگ رضوی شامل زندگی پربار حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ (ع) و معصومه (س) هم هست و در این زمینه اگر رهنمودهایی ارائه شود، طلاب جدی تر وارد این حوزه خواهند شد و این بنیاد آنها را ساماندهی خواهد کرد.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) هم ضمن تاکید بر گسترش همکاری های این حرم مطهر با بنیاد بین المللی امام رضا(ع) گفت: با توجه به اینکه هشت کشور مرکز فعالیت بنیاد امام رضا (ع) هستند، امکان توسعه و بسط کارهای علمی و پژوهشی وجود دارد اما در حوزه پژوهش باید ضمن عمق بخشیدن به تولیدات از کارهای موازی پرهیز شود.
آیت الله سید علی اصغر دستغیب افزود: در حوزه تولید محتوای رضوی نیز باید معارف دومین و سومین حرم اهل بیت (ع) ضمیمه شود.
نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: سومین حرم اهل بیت (ع) که محور توجهات عامه مردم است برای همکاری با بنیاد بین المللی امام رضا (ع) آمادگی کامل دارد و برگزاری 2 دوره جشنواره رضوی در شیراز، موید هم افزایی جدی و عملی با این بنیاد است.
آیت الله دستغیب بیان کرد: هم اینک تهیه دانشنامه حضرت احمدبن موسی الکاظم (ع) را در دستور کار داریم و امیدواریم در این زمینه همکاری نزدیکی با بنیاد بین المللی فرهنگی و هنری امام رضا (ع) داشته باشیم.
وی ادامه داد: در جلد اول دانشنامه امام رضا (ع) مواردی مرتبط با حضرت احمدبن موسی (ع) نگاشته شده که البته با تفصیل و تعمیق بیشتر قابل توسعه خواهد بود.
آیت الله دستغیب افزود: تولید سریال احمدبن موسی (ع) نیز یکی دیگر از اهداف ما برای تبیین فضایل و مناقب این امامزاده جلیل القدر است، که با همکاری صدا و سیما مقدمات آن فراهم شده است.
تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) با اشاره به اینکه حضرت احمد بن موسی (ع) آنگونه که باید شناسایی نشده است، گفت: من در کنفرانس اعتاب مقدسه مطالبی در مورد آن بزرگوار بیان کردم که نه تنها از عراق و سوریه بلکه حتی از ایرانیان حاضر در آن نشست برخی مطالب پیرامون شخصیت حضرت احمد بن موسی شاهچراغ (ع) برایشان تازگی داشت.
آیت الله دستغیب بیان کرد: امیدواریم با تهیه دانشنامه و سریال، فضایل و مناقب حضرت احمد بن موسی(ع) همچون امین ولایت بودن و تکریم و علاقه ایشان به امام هشتم(ع)، به شایستگی تبیین شود.‌
وی، در بخش دیگری از مطالب خود با اشاره به ابراز علاقه مدیر بنیاد امام رضا (ع) به کتاب های شهید آیت الله دستغیب، اظهار داشت: کتاب گناهان کبیره و مکمل آن قلب سلیم که از آثار این شهید گرانقدر است، منبع متقن و خوبی برای کسانی است که بنا دارند تهذیب اخلاق را مدنظر قرار دهند.
آیت الله دستغیب گفت: همچنین سایر آثار شهید آیت الله دستغیب نیز که به قلم ایشان است و یا از سخنرانی های این شهید گردآوری شده نیز منبع مفیدی برای پویندگان راه حق است‌.
2027 /6118/1772
دریافت خبر: سید احمد نجفی ** انتشار دهنده: مجید ملازاده

اطلاعات تکميلي

خواندن 1835 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار