دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 17:22

سفیرایران درمجارستان:آموزش زبان فارسی یکی از راه های شناخت فرهنگ و هنر ایران است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سفیر جمهوری اسلامی ایران در مجارستان در دیدار با رئیس کرسی زبان فارسی دانشگاه «الته» مجارستان گفت: یادگیری و آموزش زبان فارسی یکی از راه های شناخت فرهنگ و هنر ایرانی است.
به گزارش ایرنا، «غلامعلی رجبی یزدی» روز دوشنبه در دیدار با «ایوان سنتو» و اساتید آموزش زبان فارسی این دانشگاه درمجارستان با تاکید بر اهمیت تقویت زبان و فرهنگ فارسی، یادگیری و آموزش زبان فارسی را یکی از راه های شناخت فرهنگ و هنر ایرانی دانست و بر توسعه ارتباطات آن دانشگاه با دانشگاه های کشورمان تاکید کرد.
رجبی همچنین با قدردانی از تلاش های اساتید کرسی زبان فارسی دانشگاه الته مجارستان در آموزش این زبان به دانشجویان مجاری اظهار داشت:وزارت علوم، تحقیات و فناوری ایران برای افزایش توجه به آموزش زبان فارسی در دانشگاه های مختلف جهان نشستی را با حضور روسای کرسی های زبان فارسی در دانشگاه های سراسر جهان در اواخر دی ماه در تهران برگزار خواهد کرد.
وی افزود:درآن نشست روش ها و متدهای جدید آموزش زبان فارسی و همچنین راه های افزایش ارتباطات اساتید زبان فارسی با این وزرات خانه و دیگر مسائل آموزشی با حضور مسئولین مربوطه مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.
سفیرکشورمان همچنین در این دیدار که پرفسور'یرمیایش' رئیس سابق کرسی زبان فارسی دانشگاه الته نیز حضور داشت با اشاره به وجود بیش از 150 کتب خطی نفیس ایرانی در کتابخانه شرق سناسی آکادمی علوم مجارستان اظهار داشت: وجود گنجینه ای از کتاب های خطی فارسی درمجارستان حکایت از علاقه مردم این کشور به زبان و فرهنگ ایرانی دارد و نشان می دهد که ارتباطات فرهنگی و ادبی از قدیم میان دو ملت وجود داشنه است.
اساتید دانشگاه الته مجارستان در این نشست که در محل سفارت کشورمان در بوداپست برگزار شد با اشاره به علاقه فراوان دانشجویان مجاری برای آموزش زبان و ادبیات فارسی برخی از مشکلات موجود بر سر راه علاقمندان به آموزش فرهنگ و زبان فارسی از جمله قدیمی بودن منابع آموزش زبان و کمبود وسایل کمک آموزشی اشاره کردند.
ایوان سنتو رئیس دپارتمان زبان فارسی دانشگاه الته نیز در این ملاقات با تشکر از توجه سفارت کشورمان به حل و فصل مشکلات موجود اظهار داشت: یکی از راه های افزایش توجه دانشجویان مجاری به زبان و ادبیات فارسی آشنا کردن آنها با فرهنگ و تمدن ایران و زبان شیوای فارسی از دوران کودکی و سطح دبستان است که باعث افزایش ایجاد انگیزه و علاقه برای یادگیری زبان فارسی می گردد.
درنشست رؤسا و اساتید کرسی های زبان فارسی دانشگاه های خارج از کشور که در اواخر دی ماه در تهران برگزار خواهد شد دو تن از اساتید دانشگاه الته مجارستان نیز حضور خواهند داشت.
اروپام**436**1590
انتشار دهنده: محمد حسن دوستارگان

اطلاعات تکميلي

خواندن 1776 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار