دوشنبه, 20 دی 1395 ساعت 14:49

معرفی آثار مرحله دوم سی و چهارمین دوره کتاب سال در گروه فلسفه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
از مجموع 94 کتاب در گروه فلسفه، دو کتاب در بخش فلسفه اسلامی، 9کتاب در بخش فلسفه غرب و یک کتاب در بخش منطق به مرحله نهایی سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی راه پیدا کردند.
به گزارش روز دوشنبه گروه فرهنگی ایرنا از خانه کتاب، در سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی 94 کتاب در گروه فلسفه به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تاکنون داوری این آثار در دو مرحله انجام و کتاب های راه‌یافته به مرحله نهایی این دوره از جایزه کتاب سال مشخص شدند.
در بخش فلسفه اسلامی از بین 48کتاب ارسالی، کتاب های «گام های پسین در فلسفه برین، تالیف حسین عشاقی، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی» و «سنجش و اکتشاف، تالیف علی عابدی شاهرودی، تهران: حکمت و فلسفه ایران» به مرحله دوم سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی راه پیدا کردند.
در بخش فلسفه غرب، از بین 43 اثر ارسالی، کتاب های « معرفت شناسی و نفس شناسی کانت، تالیف اسماعیل سعادتی خمسه، تهران: پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی»، « ناتمامیت، تالیف ربکا گلدستین، ترجمه رضا امیر رحیمی، تهران: نیلوفر»، «دیالکتیک و تفاوت، تالیف آلن نری، ترجمه عماد افروغ، تهران: علم»، «ضرورت دلالت و جهان های ممکن، تالیف محمد سعیدی مهر، تهران: علمی و فرهنگی »، « فلسفه آلمانی، تالیف تری پینکارد، ترجمه ندا قطرویی، تهران: ققنوس»، «هوسرل، تالیف دیوید وودراف اسمیت، ترجمه سیدمحمدتقی شاکری، تهران: حکمت»، «متعلقات و ملحقات، تالیف آرتور شوپنهاور، ترجمه رضا ولی یاری، تهران: مرکز»، «فرهنگنامه تاریخی مفاهیم فلسفه، تالیف یوآخیم ریتر و ...، گروه مترجمان، سرویراستاران محمدرضا حسینی بهشتی و بهمن پازوکی، تهران: موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران» و« نوخاستگی و آگاهی، تالیف یاسر خوشنویس، تهران: پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی» به عنوان نامزدهای سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شناخته شدند.
در گروه منطق از بین 3 اثر ارسالی، کتاب «تحلیل منطقی گزاره: شرح منطق اشارات، مهدی عظیمی، قم: حکمت اسلامی، 2ج» به مرحله نهایی این دوره از جایزه کتاب سال راه یافت.
مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران طبق هر سال در بهمن ماه، با معرفی برگزیدگان و کتاب‌های شایسته قدردانی برگزار می‌شود.

** فرهنگ ادبیات فارسی معاصر » نقد می شود
نقد و بررسی کتاب «فرهنگ ادبیات فارسی معاصر» چهارشنبه22 دی ماه در سرای اهل قلم موسسه خانه کتاب برگزار می شود.
سایه اقتصادی نیا، عبدالرسول شاکری و محمد شریفی به نقد و بررسی کتاب «فرهنگ ادبیات فارسی معاصر » می پردازند.
«فرهنگ ادبیات فارسی معاصر» نوشته محمد شریفی با ویرایش محمدرضا جعفری توسط نشر نو منتشر و راهی بازار نشر شده است.
این کتاب برگرفته از نسخه ویرایش شده «فرهنگ ادبیات فارسی» است که برای اولین بار در سال ۸۷ توسط این ناشر منتشر شد و ۲۰ درصد حجم مطالب آن جدید و افزوده شده است.
فرهنگ پیش رو، برای پاسخگویی به نیاز افرادی تدوین شده که صرفا از علاقه مندان به ادبیات بوده و نیاز و علاقه ای به ادبیات کلاسیک فارسی ندارند.
«فرهنگ ادبیات فارسی معاصر» اطلاعات مربوط به رمان نویسان و خلاصه رمان های شاخص، داستان نویسان و خلاصه برخی از داستان های کوتاه، نمایشنامه نویسان و خلاصه نمایشنامه های مطرح، معرفی برخی از منتقدان ادبی و اصطلاحات و آرایه های ادبی با نمونه های معاصر را در بر می گیرد.
علاقمندان می توانند برای حضور در این نشست ساعت 16 تا 18 به سرای اهل قلم واقع در خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه نصیر مراجعه کنند.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1671 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار