یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 18:55

خاطره سردار کوثری درباره آرزوی رهبر معظم انقلاب

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سردار محمد کوثری فرمانده لشکر 27 محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس، خاطره ای از رهبر انقلاب نقل کرد که ایشان آرزوی شهادت یا جانبازی فرزندان خود را داشتند، اما هیچگاه اسارات آنان را نمی خواستند.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، سردار اسماعبل کوثری عصر یکشنبه در مراسم نکوداشت گلعلی بابایی نویسنده حوزه ادبیات دفاع مقدس در موسسه رسانه ای اوج گفت: زمانی که رهبر انقلاب رییس جمهور بودند دو پسر ایشان یعنی مصطفی و مجتبی در لشکر 27 حضور داشتند و حضرت آیت الله خامنه ای پیغام دادند که اگر فرزندانم زحمی یا شهید شدند اشکالی ندارد فقط مواظب باشید که اسیر نشوند.
وی افزود: یکی از فرماندهان لشکر 27 بعد از دفاع مقدس از رهبری علت را جویا شدند ایشان فرمودند اگر فرزندان من شهید یا جانباز می شدند همچون سایر پدران شهدا و جانبازان افتخار می کردم، ولی اگر اسیر می شدند، در آن صورت اگر شناسایی می شدند که فرزندان رییس جمهور هستند برای آزاد کردن آنان فشار می آورند و امتیاز می خواستند و من هم اهل امتیاز دادن نبوده و نیستم.
کوثری افزود: به همین علت می بیینم که رهبر معظم انقلاب از دو کتاب ضربت متقابل و هم پای صاعقه تالیف بابایی تجلیل می کنند و ضمن اینکه این کتاب ها را به طور کامل می خواندند، فرهنگ ایثار و مقاومت در قلب و وجود ایشان نهفته است.
سردار محسن کاظمینی جانیشن قرارگاه ثارالله سپاه نیز در این مراسم از بابایی و حسین بهزاد تجلیل کرد و خبر از انتشار چهارمین جلد کتاب آبی و خاکی ها داد که در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.
وی با بیان خاطره ای از سردار شهید حسین همدانی گفت: امیدوارم این کتاب ها سند لشکر 27 محمد رسول الله (ص) را ترسیم کند و آیندگان از این کتاب ها بهره ببرند.

** نویسنده هم پای صاعقه: آداب زندگی را از امیرحسین فردی آموختم
بابایی در این مراسم گفت: کارهایی که تاکنون در راستای زنده نگه داشتن ادبیات دفاع مقدس صورت گرفته توفیق الهی و مدد شهدا بوده و من هیچ کاره بودم.
وی با اشاره به فعالیت های جوانان مسجد جوادالائمه (ع) خیابان جی گفت: برکت این مسجد به افرادی بود که در آن حضور یافته و فعالیت می کردند که از جمله می توان به شهید حبیب غنی پور و امیرحسین فردی اشاره کرد.
وی با بیان خاطراتی از مرحوم فردی گفت: در طول 25 سالی که با او آشنا شدم هیچ تغییری در زندگی او ندیدم و تمام کارهای او برای من درس بود و آداب زندگی کردن را یاد گرفتم. این نویسنده ادبیات پایداری از مرتضی فرهنگی رییس دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری به عنوان یکی از جوانان مسجد جوادالائمه (ع) یاد کرد و گفت: فرهنگی و علیرضا کمیری از همان دوران جراتی به ما دادند که باعث شد بسیاری از نویسندگان در این حوزه رشد کنند و امروز نام آنان را در جشنواره ها می شنویم که این افراد از شاگردان فرهنگی هستند.
بابایی با تجلیل از حسین بهزاد گفت: او همه سختی ها و مشکلات را برای تولید مستندات دفاع مقدس تحمل می کرد و حتی برای ساخت مستند زندگی شهید اسماعیل قهرمانی یک سال وقت گذاشت.
گلعلی بابایی، دقت نظر و نکته سنجی های رهبر معظم انقلاب در مطالعه آثار دفاع مقدس را بسیار جالب دانست و گفت: ایشان آثار من و بهزاد را با دقت تمام مطالعه کردند و ما باید شکرگزار و قدردان رهبر انقلاب باشیم که تا این حد به ادبیات دفاع مقدس توجه دارند.
در این مراسم کتاب انسان، رزمنده، نویسنده که به شرح حال زندگی بابایی می پردازد رونمایی شد.
این کتاب به قلم حسین قرایی از سوی انتشارات صاعقه در 250 صفحه به چاپ رسیده است.
در این نکوداشت کلیپی از زندگی بابایی پخش شد و برخی از سرداران و رزمندگان دوران دفاع مقدس ضمن بیان خاطراتی از فعالیت های بابایی، ویژگی های این نویسنده ادبیات پایداری را تشریح کردند.
در این مراسم سردار نصرت الله اکبری فرمانده گردان مالک در دوران دفاع مقدس، سردار عباس برقی و تعدادی از فرماندهان لشکر محمد رسول الله (ص) در دوران دفاع مقدس حضور داشتند.
محمد رضا تخت کشیان تهیه کننده فیلم یتیم خانه و حمید شریفی گرافیکس و کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک، حسین مومنی شریف رییس حوزه هنری مرتضی فرهنگی، رییس دفتر ادبیات و مقاومت حوزه هنری و برخی از اهالی فرهنگ و هنر، حجت الاسلام محمدرضا زائری نویسنده و پژوهشگر مذهبی حضور داشتند.
در این برنامه که مهدی همت فرزند سردار شهید همت، وهب و مهدی همدانی فرزندان سردار شهید حسین همدانی، داود کریمی فرزند سردار شهید عباس کریمی، مهدی دستواره فرزند شهید دستواره و عبدالله پستی برادران شهید عبداله پستی در این مراسم حضور داشتند که هدایایی را به نمایندگی از سازمان فرهنگی هنری اوج، بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به بابایی تقدیم کردند.
فراهنگ**1085** 1003**1027**خبرنگار: محمدرضا جعفرملک** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1771 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار