چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 15:54

راهیابی فیلم پنجره به جشنواره داکا/ کپی رایت و چالش های آن در چرخ

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فیلم «پنجره» از تولیدات شبکه دو سیما به پانزدهمین دوره جشنواره فیلم داکا بنگلادش راه یافت.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی شبکه دو سیما، فیلم پنجره به کارگردانی رهبر قنبری در بخش مسابقه فیلم های کودک و نوجوان این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.
سینمای ایران با 23 فیلم سینمایی در پانزدهمین جشنواره فیلم داکا حضور پر رنگی خواهد داشت.
مسابقه سینمای آسیا، مرور آثار، سینمای جهان، سینمای کودک ونوجوان، فیلم‌های کوتاه و مستقل، زنان فیلمساز و فیلم‌های معنوی از جمله بخش های این رویداد فرهنگی است که ار 23 دی تا اول بهمن در پایتخت بنگلادش برگزار می شود.

** کپی رایت و چالش های آن در «چرخ»
مجله علمی چرخ به تهیه کنندگی مریم فیروزی تلاش می کند با حضور چهره‌های علمی و پژوهشی به رویدادهای علمی بپردازد. این برنامه به تحلیل و بررسی چالش های کپی رایت در فضای مجازی می پردازد.
میلاد نوری مجری کارشناس در این بخش میزبان دکتر سعید حبیبا استاد دانشگاه خواهد بود.
در بخش دوم از برنامه امشب، موضوع پیوند استخوان و مفاصل اجساد به مصدومان با حضور دکتر غلامعلی عکاشه رییس انجمن جراحان ارتوپدی ایران بررسی می شود.
چرخ، کاری از گروه دانش شبکه چهار سیما شنبه تا چهارشنبه ساعت 19 از شبکه چهار سیما پخش و روز بعد ساعت 8 باز پخش می شود.

** دو فیلم از شبکه مستند در جشنواره فجر
شبکه مستند سیما در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر با دو اثر حضور دارد. «آبی کمرنگ» به کارگردانی و تهیه کنندگی آرش لاهوتی و «آوانتاژ» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمد کارت جزو 11 اثر راه یافته به بخش مستند جشنواره فیلم فجر هستند.
این دو مستند پیش از این نیز شبکه مستند را در دهمین جشنواره بین المللی سینماحقیقت نیز نمایندگی کرده و موفق به دریافت شش جایزه از این رویداد شده بودند.
تندیس شهید آوینی در بخش مستند بلند، بهترین فیلم بخش بین الملل و جایزه بهترین تدوینگر به «آبی کمرنگ» تعلق پیدا کرد و جایزه بهترین صدا، بهترین موسیقی متن و بهترین کارگردانی مستند بلند نیز به «آوانتاژ» رسید.
برنامه «به اضافه مستند» در اولین قسمت به مستند «معلق» می پردازد و مهمان این قسمت بهروز افخمی کارگردان سینما است.
مستند معلق به کارگردانی محمد کارت، سه شنبه این هفته ساعت 20:30 در قالب برنامه به اضافه مستند روی آنتن شبکه مستند خواهد رفت. این فیلم روایتی از زندگی شخصی به نام صفر است که در پشت صحنه فیلم استراحت مطلق فعالیت می کند و به دنبال راهی برای پیشرفت در سینما است.
بهروز افخمی و محمد کارت مهمان بخش گفت وگوی این برنامه خواهند بود و پیرامون مسئله عشق به سینما و هنروران سینمایی گفتگو می کنند.
به اضافه مستند سه شنبه هر هفته با پخش و رونمایی تلویزیونی مستندهای مهم و جنجالی به بررسی موضوعی آن ها می پردازد.
نخستین قسمت این مستند سه شنبه 21 دی ساعت 20:30 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و جمعه 24 دی ساعت 13:30 بازپخش خواهد شد.

** ازدواج با روش سنتی یا غیرسنتی در برنامه همیشه خونه
برنامه «دکتر سلام» امروز ساعت 13:30 با حضور دکتر مسعود صانعی دندانپزشک، در رابطه با عفونت های دندانی به مخاطبان مشاوره می دهد.
در ادامه برنامه های شبکه برنامه «مشاور» به تهیه کنندگی مجید قره گوزلو میزبان دکتنر حبیب الله مسعودی معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی است و به موضوع کارتن خواب ها و کودکان بی سرپرست می پردازد.
امشب در برنامه «همیشه خونه» محمود برجعلی کارشناس خانواده و سجاد محقق کارشناس کتاب حضور خواهند داشت. در برنامه امشب (19 دی) موضوع ازدواج صحیح با روش سنتی یا روش عیر سنتی بررسی می شود.
برنامه «همیشه خونه» به تهیه کنندگی مجید صحاف هر شب ساعت 21 از شبکه آموزش سیما روی آنتن می رود.
برنامه «سفید» شبکه آموزش نیز امشب به ابعاد و ویژگی های هنر مقاومت در حوزه هنرهای تجسمی می پردازد.
نمایشگاه هنرهای تجسمی هنر مقاومت که تا بیست دی در فرهنگستان هنر برپا است؛ دستمایه بحث یکشنبه شب «سفید» خواهد بود.
محمدرضا شریف زاده کارشناس برنامه میزبان دو هنرمند برتر این نمایشگاه ،محمد صابر شیخ رضایی و حسین یوزباشی خواهد بود تا ابعاد و ویژگی های هنر مقاومت در حوزه ی هنرهای تجسمی مورد بررسی قرار بگیرد.
برنامه سفید به تهیه کنندگی سعید بشیری و داوود آجرلو هر شب ساعت 23 به صورت زنده از شبکه آموزش سیما پخش می شود.

** نمایش رادیویی دو برادر
نمایش رادیویی «برادر» به کارگردانی صدرالدین شجره و نویسندگی محمدرضا قربانی روایتی اجتماعی –خانوادگی از زندگی دو برادر است.
در این نمایش رادیویی هنرمندانی چون مهین نثری، رضا عمرانی، اسماعیل بختیاری، فریبا متخصص، صدیقه کیانفر، نورالدین جوادیان، احمد شمس آصف، علی میلانی و تعداد دیگری از هنرمندان اداره کل هنرهای نمایشی رادیو به ایفای نقش پرداخته اند. دو برادر فردا (دوشنبه/ 20 دی) ساعت 20:00 از رادیو نمایش پخش می شود.
فراهنگ**9157**1027**دریافت کننده: منصوره شوشتری** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1559 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب