چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 13:40

معاون وزیر آموزش و پرورش: مدارس را مرکز خرید کالاهای خارجی نکنیم

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: رویکرد مدارس به سوی فناوری شایسته است، اما باید مراقب بود که مدارس به مرکز خرید کالاهای خارجی تبدیل نشود.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در آیین اختتامیه هفتمین جشنواره استانی تولید محتوای الکترونیکی (رشد)، افزود: تبدیل کردن مدارس به دیجیتالی صرف، نگران کننده است زیرا در استفاده از سخت افزارها باید دقت کرد و آنچه لازم و مناسب است را برگزینیم.
وی بیان داشت: در جامعه کنونی تربیت و آموزش رکن‌ های متعددی از قبیل خانواده، معلم، رسانه و تلویزیون دارد و فقدان هماهنگی این رکن ‌ها مانع از تحقق اهداف تربیتی و آموزشی سند تحول بنیادین شده است.
وی افزود: مصرف کنندگان خود می توانند تولیدکنندگان خوبی باشند، به شرط اینکه نوآوری داشته باشند چرا که نوآوری اساس فناوری است و بدون آن نمی‌تواند به عمر خود ادامه دهد.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در عرصه فناوری که همه چیز در حال تغییر است باید به صورت فعالانه تحول ایجاد کرد، یادآورشد: معلم باید در کلاس به صورت فعالانه تولید محتوا کند و شبکه های هوشمند در مدارس ایجاد شود.
محمدیان با اشاره به اینکه مدرسه هوشمند مدرسه‌ای است که تولید محتوا و خلاقیت داشته باشد، تصریح کرد: باید ضمن توجه به ویژگی های آموزش و پرورش سنتی، به توانایی‌ها و استعدادهای دانش آموزان نیز بها داده شود.
وی با بیان اینکه در سال های آینده شاید نتوانیم برای همه دانش آموزان کتاب تولید کنیم بلکه باید برای هر منطقه کتاب متفاوت تولید شود، یادآورشد: یکی از محدودیت های امروز تولید محتوا است زیرا در بستر شبکه‌های ملی هنوز تولید محتوا نکرده‌ایم، از این رو انتظار می رود در مرحله اول، تولیدات عام المنفعه و سپس تجاری سازی شود.
محمدیان سپس به عدالت آموزشی اشاره و بیان کرد: عدالت آموزشی به معنای امکان دسترسی به تعلیم و تربیت با کیفیت برای همه کودکان لازم‌ التعلیم است و این مقوله باید فارغ از جنسیت، منطقه مسکونی و نژاد فراهم شود، افزود: طبق آخرین سرشماری اکنون 99 درصد کودکان لازم‌ التعلیم در مدارس ابتدایی ثبت ‌نام می ‌کنند و بیش از 90 درصد مردم کشور باسواد هستند.
معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه تعداد جمعیت دانشجویی بیش از 6 میلیون نفر است، گفت: در ورودی دانشگاه‌ها نیز دختران در بعضی رشته ‌ها بالاترین آمار را به خود اختصاص داده اند.
محمدیان از جمله اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را ارتقای کیفیت آموزشی بیان و تصریح کرد: ما به دنبال آموزش و پرورش اثربخشی هستیم که داده‌ های آموزشی آن مبتنی بر پژوهش باشد.
وی خاطرنشان کرد: هفتمین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی با شرکت 147 هزار دانشجو معلم، دانش ‌آموز و معلم برگزار شد از این رو لازم است به لحاظ کیفی نیز تولیدات افزایش یابد.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران**‌انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1519 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب