یکشنبه, 19 دی 1395 ساعت 12:09

همیشه او، همه جا او اثری کودکانه برای خداشناسی

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
'همیشه او، همه جا او' کتابی با مضمون خداشناسی به قلم محسن چینی‌ فروشان که به تازگی با تلاش انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان وارد بازار نشر شده است.
به‌ گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور ‌بین‌الملل کانون پرورش فکری، این کتاب با زبانی ساده به بیان هستی خداوندگار برای کودکان گروه سنی
'ب' (6 تا 9 سال) می پردازد و این نویسنده پیش از این نیز کتابی به نام 'او' را با همین مضمون منتشر کرده است.
همیشه او، ‌همه جا او روایتی ادبی دارد و با تصویرگری‌های میثم موسوی همراه شده است تا کودکان به دل طبیعت سفر کنند.
نویسنده سعی کرده است با بیان مفاهیمی ملموس به اثبات خداوند از جزء به کل برسد. او در این راه از چیستی و هستی خورشید،‌ زمین، ‌حرکت،‌ جان استفاده کرده است و در نهایت به همیشگی بودن خداوند رسیده است.
کودکان در این کتاب با تصاویر و داستان همراه می‌شوند و سفری به عالم هستی می‌کنند.
'زمین.../ اگر زمین نبود.../ زندگی هم نبود؛ ماهم نبودیم/ حرکت.../ اگر حرکت نبود.../ زندگی هم نبود؛ ما هم نبودیم...'
این کتاب در 32 صفحه و با قیمت 45 هزار ریال در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سراسر کشور عرضه شده است.

** داستان نحوی و کتاب‌هایش در یک کتاب
نوجوانان می‌توانند با داستانی از مثنوی معنوی در کتاب 'حکایت مرد و دریا' به نویسندگی و تصویرگری مرتضی اسماعی سهی آشنا شوند.
نحوی و پسر فقیر از شاگردان مردی دانشمند ‌هستند که مسیر متفاوتی را برای زندگی انتخاب می‌کنند. تا سال‌ها علم و دانش نحوی در کتاب‌هایش خلاصه شده است و او قادر نیست از علم در راه درست استفاده کند. سال‌ها بعد دو دوست بر روی کشتی همدیگر را ملاقات می‌کنند و اتفاق‌های جدیدی در زندگی آن‌ها رخ می‌دهد.
'نحوی چون چشم گشود خود را در میهمان‌سرای مرد دهقان یافت که کاسه‌ای آب و ظرفی غذا در پیش رویش بود و خورجین کتاب‌ها در کنارش و صدای خر نیز از حیاط می‌آمد که از شوق خوردن کاه و یونجه‌‌ فراوان به شادی از ته دل آواز می‌خواند! نحوی پیش از آن که از حال و روز خود جویا شود که از کجا به این خانه راحت راه یافته است، نخست کاسه آب را سر کشید و سپس غذا را تا به انتها خورد و آنگاه به مرد صاحبخانه که با نگرانی او را می‌نگریست گفت: بر تو افتخاری بود که دانشمندی را یاری کردی!'
بازنویسی این کتاب به عهده سیروس طاهباز بوده و این اثر نخستین بار در سال 1363 منتشر شده است.
انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این کتاب را پس از ویرایش با قیمت 40 هزار ریال در اختیار نوجوانان 11 تا 15 سال قرار داده است.

** انتصاب جانشین کشوری و مسوولان استانی کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر
احکام جانشین کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر انقلاب اسلامی و مسوولان کمیته‌های استانی از سوی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ابلاغ شد.
علیرضا حاجیان‌ زاده در آستانه سی و هشتمین بهار انقلاب اسلامی با صدور احکام جداگانه‌ای مجتبی دانشور مدیر کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون را به سمت جانشین کمیته کودک و نوجوان ستاد و مدیران کل استانی کانون را به سمت مسوول کمیته در آن استان‌ها منصوب کرد.
در حکم امضا شده از سوی مسوول کمیته کودک و نوجوان برای جانشین این کمیته، بر اهمیت هماهنگی در سطوح مختلف با مسوولان ارشد ستاد دهه فجر و اعضای کمیته کشوری و در حکم مدیران کل استانی بر هماهنگی با استاندار و مسوولان استانی و ستاد دهه فجر و در همه احکام، بر توجه به اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی مطابق با گروه سنی کودک ونوجوان در سطوح بین‌المللی کشوری و استانی تاکید شده است.
مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در این احکام همچنین از مسوولان منصوب شده خواسته است با توجه به تبیین سیاست‌های کلان و رویکردهای داخلی و خارجی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و سالی که از سوی مقام معظم رهبریبه نام سال 'اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل' نام گرفته، برای برگزاری هرچه بهتر مراسم دهه فجر، با شعار 'گفتمان انقلاب اسلامی، زمینه امنیت پایدار و تحقق اقتصاد مقاومتی' اقدام‌های شایسته‌ای به‌ عمل آورند.
در ابتدای این احکام نیز با بیان اینکه انقلاب اسلامی رساترین فریاد تاریخ بشر است که بر اساس بینش عمیق توحیدی و الهام‌ گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی شکل گرفته، از دهه فجر به عنوان فرصتی برای بازخوانی ارزش‌های ماندگار این انقلاب یاد شده است.
کمیته کودک و نوجوان یکی از کمیته‌های اصلی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی است که مسوولیت آن بر عهده مدیرعامل کانون است و چند سازمان و نهاد فرهنگی، هنری، اجتماعی و گروه‌های کودک و نوجوان صدا و سیمای جمهوری اسلامی عضو آن هستند.
فراهنگ**1883**1027**دریافت کننده: مریم جلوداران ** انتشار دهنده: دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1378 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار