چاپ کردن این صفحه
جمعه, 17 دی 1395 ساعت 22:54

مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری (ع) درقم با حضور مراجع عظام تقلید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
جشن میلاد با سعادت امام حسن عسکری (ع) جمعه شب با حضور مراجع تقلید، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی ، علما، طلبه ها، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری (ع) قم برگزار شد.
به گزارش ایرنا، در این مراسم عضو هیات علمی جامعه المصطفی العالمیه (ص) با بیان اینکه قدمت و سابقه شکل گیری شیعه به زمان پیامبر اکرم (ص) باز می گردد، اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) خطاب به حضرت علی (ع) فرمودند تو و شیعیان تو رستگار هستید.
حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی با اشاره به مطلب های ناشیانه ای و مغرضانه ای که در برخی از کتاب ها در مورد شیعه نوشته شده و پیدایش آن را به گروه یا قوم خاصی نسبت می دهند، افزود: کلام شیعه در زبان مبارک پیامبر(ص) جاری و ساری است، و پیروان علی (ع) بعد از رحلت پیامبر به امامت بلافصل این امام همام معتقد شدند.
استاد حوزه علمیه قم افزود: از همان دوران پس از رحلت پیامبر(ص) هجمه ها و شبهه ها علیه شیعه آغاز شد، و سخنانی که در کتاب ها و منابع مختلف مانند منهاج السنه اثر ابن تیمیه در مورد شیعه بیان شده سست و بی اساس است و امروز همین حرف ها با یک قالب جدید و تازه در شبکه های ماهواره ای و فضای مجازی مورد بحث گذاشته می شود.
رفیعی همچنین با اشاره به نقش امام حسن عسکری (ع) در حفاظت از مکتب شیعه گفت: آن حضرت از طریق حفظ باورهای اعتقادی و ارتقای اخلاقی جامعه و همچنین بیان توصیه ها و تذکرهای اجتماعی و ایجاد بصیرت سیاسی در مردم و تعامل با فرق و گروه های دیگر از شیعه مراقبت نمود.
در این آیین حضرات آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، نوری همدانی، مکارم شیرازی، حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب و سید مهدی صادقی استاندار قم حضور داشتند.
این مراسم به همت دفتر آیت الله صافی گلپایگانی از مراجع عظام تقلید ترتیب یافته بود.
گفتنی است، مسجد امام حسن عسکری قم در قرن سوم هجری به فرمان آن امام و توسط نماینده آن حضرت احمد بن اسحاق اشعری ساخته شد
بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به سعی و اهتمام آیت‌الله العظمی سید محمد رضا گلپایگانی (ره) برخی املاک اطراف مسجد خریداری شده و با تهیه طرح و نقشه‌ای جامع، زمینه توسعه بنای جدید مسجد فراهم آمد. پس از فوت ایشان کلنگ احداث این بنابه دست آیت‌الله لطف الله صافی گلپایگانی به زمین زده شد، و سرانجام این مسجد در تاریخ دهم اردیبهشت ماه 94 گشایش یافت.
حضرت حسن بن علی بن محمد ملقب به ابو محمد و معروف به عسکری در سال 232 هجری در مدینه چشم به جهان گشود.
او و پدرش امامین عسکریین نامیده می شوند زیرا شهر سامرا که در آن ناگزیر به زندگی بودند، بیشتر عمر خود را در حصر خانگی به سر بردند.
شهرت این امام در زمان حیاتش بیشتر به این دلیل بود که او دارای فرزندی است که به عنوان منجی آخر الزمان قیام خواهد کرد.
این امام بزرگوار با نرگس خاتون دختر امپراتوری بیزانس ازدواج کرد، و گفته می شود نرگس خاتون پیرو توصیه هایی که در رویا به او شده، خودش را به بردگی فروخته تا به همسری امام حسن عسکری (ع ) در بیاید.
امام عسکری (ع) سرانجام روز جمعه هشتم ماه ربیع الاول سال 260 هجری به دستور معتمد خلیفه عباسی به شهادت رسید، و در سامرا در کنار مضجع نورانی پدرش مدفون شد.
7403/ 6133/ **شبس *1488 *خبرنگار- محسن آقاگلی ** انتشار دهنده: بهمن بامداد**

اطلاعات تکميلي

خواندن 1327 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب