چاپ کردن این صفحه
جمعه, 17 دی 1395 ساعت 17:38

معاون مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی:دشمنان از وحدت مسلمانان هراس دارند

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون امور ایران در مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: دشمنان از وحدت و انسجام میان مسلمانان هراس دارند.
به گزارش ایرنا آیت الله سیدحامد علم الهدی روز جمعه در جشن فارغ التحصیلی 397 طلبه دختر و پسر اهل سنت در ایرانشهر با اشاره به تحولات منطقه و تلاش دشمنان در ایجاد اختلاف و فتنه میان مسلمانان اظهار داشت: امت اسلام باید در مقابل ترفندهای دشمنان اسلام هوشیار و بیدار باشند.
وی گفت: اسلام دین اختلاف و درگیری نیست بلکه دین محبت، رافت و اخوت است.
وی از قرآن به عنوان کتاب راهنما و هدایت بشریت نام برد و گفت: عمل به فرمایشات قرآن کریم انسان را رستگار و در مقابل هر گونه فتنه بیمه می کند.
معاون امور بین الملل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی نیز در این نشست گفت: امروز رمز پیروزی مسلمانان در اتحاد و وحدت آنان است.
منوچهر متکی اظهار داشت: دشمنان اسلام به ویژه آمریکا و صهیونیست ها اسلام هراسی و اسلام ستیزی را در راس کار خود قرار داده اند و در 16 سال گذشته روسای جمهور آمریکا بر این طبل کوبیده اند.
وی بیان کرد: علمای وهابی در عربستان سعودی باید به افکار عمومی و مسلمانان پاسخ دهند که آیا این افرادی که مسلمانان را در قفس آتش می زنند بوی از انسانیت و اسلام برده اند.
متکی گفت: اهداف جریان های افراطی انعکاس تصویر خشن از اسلام است.
امام جمعه مسجد مکی اهل سنت زاهدان نیز در این مراسم با بیان اینکه اسلام دین اعتدال، محبت، برادری و اخوت است، گفت: در اسلام افراط، تکفیر و خرافات وجود ندارد، اسلام فقط با ظالمان، متکبران و متجاوزان ستیز دارد.
مولوی عبدالحمید اسماعیل زهی اظهار داشت: همه مشکلاتی که امروز دامن گیر مسلمانان شده است زیر سر آمریکا و صهیونیست هاست.
وی خطاب به مردم گفت: با توجه به اینکه اختلاف های قومی و مذهبی و فرقه ای در جهان اسلام زیاد شده است بیایید همه زیر پرچم اسلام جمع شویم و از اختلاف، درگیری و طایفه گری پرهیز کنیم.
مولوی اسماعیل زهی گفت: مردم باید با توجه به وظیفه شرعی و اسلامی خود در مساله تامین امنیت، وارد عمل شوند و جلوی سرقت ها و قتل ها را بگیرند.
مراسم ختم بخاری و جشن فارغ التحصیلی 397 طلبه دختر و پسر اهل سنت ایرانشهر با حضور مسئولان کشوری و شماری از علمای شیعه و سنی مناطق مختلف سیستان و بلوچستان و دیگر آحاد مردم امروز در عیدگاه این شهرستان برگزار شد.
7314**1352
خبرنگار: محمد هادی **انتشاردهنده: نوشین مطلبی خواه

اطلاعات تکميلي

خواندن 1196 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب