هادی محمدیان روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: ساخت کالاهای فرهنگی انیمیشن ها، تداوم کاراکتر را برای مخاطب بیشتر کرده به صورتی که آن را فراموش نمی کند.
وی در مورد تولید کالای فرهنگی هم سو با انیمیشن ها اظهار کرد: در بیشتر کشورهای دنیا پیش از تولید و نمایش انیمیشن، کالاهای فرهنگی مربوط به شخصیت های آن انیمیشن از قبیل لوازم و التحریر، عروسک، لباس، وسایل بازی و کتاب ، کتاب تولید و به فروش می رشد که این موضوع تداوم حضور شخصیت های انیمیشن را در ذهن مخاطب را موجب می شود.
محمدی در مورد سرپرستی تیم طراحی محصولات نوشت افزار این انیمیشن که در شهریور ماه 95در نمایشگاه نوشت افزار رونمایی شد، گفت: طراحی برای کالای فرهنگی با انیمیشن متفاوت است و تلاش گروه برای طراحی متناسب با ذائقه مخاطب و بر اساس فرهنگ بومی و ایرانی-اسلامی بود اما لازمه موفقیت بیشتر ساخت انیمیشن ها و کالاهای فرهنگی مرتبط با آنها است.
این کارگردان انیمیشن خاطر نشان کرد: تجربه ثابت کرده که مردم علاقمند به مصرف کالای فرهنگی همسو با فرهنگ خود هستند.
جشنواره دومین جایزه کالاهای فرهنگی با محوریت الگوی ایرانی-اسلامی از 20 الی 22 دی ماه سال جاری با همکاری موسسه پارپیرار در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.
خبرنگار: مهدی مقدر
تهرام/9343