چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 15 دی 1395 ساعت 14:55

گالری کودکان در پردیس ملت راه اندازی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
پردیس ملت با همکاری نشر ورتا مکانی ویژه ‎ برای نمایش آثار کودکان را با عنون 'گالری کودکان' راه‎اندازی کرده است.
به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار فرهنگی ایرنا، زهرا کبیری ‌مدیر نشر ورتا اظهار داشت: این گالری به طور تخصصی و دائمی در طبقۀ منفی یک و منفی دو پردیس ملت راه‎اندازی شد تا علاوه بر شناسایی و دادن فرصت به کودکان مستعد، مکانی برای نمایش آثار نقاشی و تصویرسازی این کودکان باشد.
وی با اشاره به فعالیت ‎های گالری کودکان گفت: این گالری قصد دارد تا با ارسال آثار کودکان به مسابقات نقاشی، برپایی کلاس ‎ها و کارگاه‎ های آموزش تولید کتاب و نمایشگاه‎های نقاشی کودکان فرصتی را برای جدی گرفتن و مهم تلقی کردن این گروه سنی در جامعه ایجاد کند.
وی در مورد اولین برنامه این گالری افزود: اولین برنامه برگزاری کارگاه نقاشی کودکان با موضوع 'دوستان' برای دو گروه سنی ٥ تا ٨ سال و ٩ تا ١٢ سال است. این کارگاه به صورت رایگان و با ظرفیتی محدود ١٧ دی ماه از ساعت ٤ تا ٦ عصر در پردیس ملت برگزار و تمام آثار کودکانی که در این کارگاه شرکت می‎ کنند، به مسابقۀ بین‎المللی ماهیانۀ look and learn ارسال خواهدشد.
نشر ورتا مدتی است که اقدام به آموزش تخصصی تصویرسازی و تولید کتاب برای کودکان کرده است تا کتاب ‎های تولید شده توسط آنها را چاپ و به بازار عرضه کند.

**دغدغه ‌های محیط ‌زیستی در قالب نمایشگاه 'بی‌زمین' در گالری فردا
‎نمایشگاه عکس و چیدمان «بی زمین»با ارائه ٤٠ قطعه عکس از سارا ساسانی و طیبه نصراللهی به همراه چند اثر چیدمان محیطی در فضای گالری به نمایش در می ‌آید. مجموعه عکس ‌های این نمایشگاه با رویکردی انتقادی به عوامل تهدید کننده و مخرب محیط زیست اشاره دارد و مخاطب می‌تواند با تامل در عکس‌ها و عناصر چیدمانی مفهوم آینده ای هولناک و فاقد زمینی واجد شرایط زیستن را در ذهن خود متصور شود، آینده ای بدون آب، سبزی و زمین، آینده ای بی زمین. در بخشی از بیانه این نمایشگاه آمده است: « زیستن و درست زیستن، در هر زمان دغدغه بشر بوده است و مادر زمین همواره مهد آدمی و سرزمین او. اما انسان در پرده خواهش ها و نیازها، خودخواهانه به عریان کردن زمین پرداخت از هرآنچه که روزگاری شکوه زمین بود، غافل از آنکه سرانجام آتیه خویش را 'بی زمین' خواهد کرد.»
این نمایشگاه در صدد آن است که نابودی زمین را در فضایی تجسمی در یک گالری به نمایش درآورد تا به انسان های امروز مرگ زمین فردا را هشدار دهد. همانطور که 'رضا کیانیان' بازیگر و حامی محیط زیست در یادداشتی که بر این نمایشگاه نوشته است، در بخشی از آن آورده است: « یکی بر سر شاخ، بن می‌برید، ‎خداوند بستان نگه کرد و دید، ‎بگفتا گر این مرد بد می‌کند،‎نه با من ، که با نفس خود می‌کند، ‎حالا مدت هاست بن را بریده است. اما به خاطر دست و دلبازی، ‎بوستان و خداوند بوستان، هنوز راه برگشتی هست! ...، سهم من را بدهید! ‎سهم من گرفتنی ست!»
این نمایشگاه 23 دی ماه در گالری فردا برپا می شود.

فراهنگ**9338**1823 دریافت کننده‌:صدیقه بهارلو** * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی



اطلاعات تکميلي

خواندن 1505 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب