چهارشنبه, 15 دی 1395 ساعت 14:50

ثبت نام جشنواره نماز در فضای مجازی آغاز شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیر اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی از آغاز ثبت نام این جشنواره تا 25 بهمن ماه خبر داد.
به گزارش روز چهارشنبه گروه فرهنگی ایرنا از ستاد اقامه نماز حجت الاسلام محمد کریمی گفت: نخستین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی در نیمه دوم اسفند برگزار می شود و قرار است در مراسم اختتامیه که در استان چهارمحال و بختیاری برگزار می شود، از 110نفر از برگزیدگان تجلیل شود.
وی با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: ترویج و توسعه فرهنگ نماز از طریق فضای مجازی، تقویت مبانی اعتقادی و دینی نوجوانان و جوانان در فضای مجازی، شناسایی و تجلیل از فعالان نماز در عرصه فضای مجازی و همچنین کاهش آسیب های فضای مجازی از طریق گسترش پیام ها و محتواهای نماز از اهداف این همایش است.
مدیر ستاد اقامه نماز شهرکرد افزود:‌ مخاطبان این جشنواره گروه سنی 13 سال به بالا هستند و بیشتر تاکید جشنواره بر نوجوانان و جوانان می باشد و موضوع های جشنواره به دو بخش موضوع های پیشنهادی و موضوع ویژه تقسیم می شود.
کریمی افزود: موضوع های پیشنهادی شامل نماز در قرآن و روایات، نماز و شهدا، نماز و خانواده، نماز و تربیت دینی، نماز و مدرسه، نماز و وحدت اسلامی، نماز و گفتمان انقلاب اسلامی، نماز و سبک زندگی ایرانی اسلامی و همچنین نماز و شیوه های کارآمد در تبلیغ و دعوت به نماز است.
وی نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی را موضوع ویژه جشنواره دانست و گفت: این جشنواره به دو بخش عمومی و تخصصی تقسیم می شود که بخش عمومی شامل ایجاد وب سایت و وبلاگ، شبکه های اجتماعی( کانال نماز)، آلبوم های تصویری نماز با اولویت طرح های گرافیکی، استیکرهای نماز و پاورپونت سازی است.
دبیر اولین جشنواره سراسری نماز در فضای مجازی همچنین گفت: در بخش تخصصی نیز اینفوگرافیگ نماز، نرم افزارهای تلفن همراه (موبایلی) و کلیپ های کوتاه نماز( پویانمایی، موشن گرافیک، رئال) مورد توجه است.
کریمی همچنین گفت: علاقه مندان می توانند از طریق سایت مسابقه به نشانی WWW.CHB-NAMAZ.IR ثبت نام کنند و عناصر تشکیل دهنده سایت و وبلاگ نباید کمتر از 10 موضوع باشد و در قالب خبر، مقاله، خاطره و داستان، معرفی کتاب، اولیاء و ابرار، کلیپ های کوتاه ، عکس، آیات و روایات، آموزش نماز، پرسش و پاسخ و ارائه کنند.
وی فضای مجازی را از فرصت های فرهنگی اجتماعی دانست و گفت:‌ بهره گیری از فناوری اطلاعات و لزوم استفاده حداکثری از آن در تبلیغ فرهنگ و ارزش های دینی و الهی بایستی از مهم ترین اولویت های برنامه ای دستگاه ها و نهادهای حوزه دین و فرهنگ باشد.
فراهنگ**1003**1823 دریافت کننده: محمدرضا جعفرملک* انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1589 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار