چهارشنبه, 15 دی 1395 ساعت 14:19

موزه کتاب و میراث مستند مخاطبان کتابخانه ملی را افزایش داد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
میزان مخاطبان کتابخانه ملی به دلیل افتتاح موزه کتاب و میراث مستند افزایش چشمگیر داشت.
به گزارش ایرنا از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، از هفته کتاب تا هفته پژوهش(حدود یک ماه) بیش از 6 هزار نفر از کتابخانه و آرشیو ملی دیدن کردند.
کتابخانه ملی ایران روزانه پذیرای بازدیدکنندگانی است که به منظور آشنایی با بخش های مختلف کتابخانه و بازدید از آثار موزه کتاب و میراث مستند ایران که مجموعه‌ای از شاخص‌ترین و با ارزش‌ترین اسناد و نسخ خطی را در معرض نمایش قرار داده است، مراجعه می‌کنند.
از آنجا که میزان بازدیدها از این مجموعه در طول سال بخصوص در هفته کتاب و هفته پژوهش به بالاترین حد خود می‌رسد، طی بررسی به عمل آمده، مشخص شد میزان بازدید از ساختمان کتابخانه ملی و آرشیو، در بازه زمانی یاد شده سال 95 نسبت به سال‌های گذشته، افزایش چشمگیری داشته که می‌تواند یکی از دلایل آن افتتاح موزه کتاب و میراث مستند ایران باشد.
از هفته کتاب تا آخر هفته پژوهش سه هزار و 340 نفر بازدید کننده داخلی از موزه کتاب و میراث مستند ایران و دو هزار و 979 نفر بازدید کننده داخلی از بخش‌های مختلف کتابخانه ملی بازدید کردند که در مجموع گردش بازدید ساختمان کتابخانه ملی را به شش هزار و 319 نفر رسانده‌اند.
در این آمار می‌توان گفت که 60 نفر بازدید کننده داخلی و خارجی به طور اختصاصی از بخش‌های تخصصی ساختمان آرشیو ملی بازدید کرده‌اند.
بر اساس این گزارش، بیشترین میزان بازدید کنندگان را دانش‌آموزان و دانشجویان تشکیل می‌دهند که در کنار آن، بازدیدکنندگان آزاد، مدیران سازمان ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، چهره های فرهنگی، اساتید دانشگاه‌ها و شخصیت‌های علمی و سیاسی نیز حضور و بازدیدی از سازمان اسناد و کتابخانه ملی، داشتند.
همچنین آمار بازدیدکنندگان خارجی نیز در مدت یاد شده 60 نفر بوده که شامل کارشناسان مرتبط با کتابخانه و آرشیو اسناد می شود.

** اعتبار خرید کتاب برای دانش پژوهان و استادان دانشگاه
به گزارش ایرنا از سازمان «سمت»، رئیس مرکز نشر الکترونیک گفت: سازمان «سمت» به عنوان یک مرکز پژوهشی معتبر علمی و دوستدار دانش، به مناسبت گرامیداشت هفته پژوهش و دهه فجر انقلاب اسلامی، اعتبار رایگان خرید به ارزش 100 هزار ریال برای خرید کتاب‌های الکترونیک در نظر گرفته است.
جواد ایرجی افزود: دانشجویان و اساتید دانشگاه می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت «سمتا» به نشانی samta.samt.ac.ir و دریافت اپلیکیشن اندرویدی کتابخوان «سمت» و نصب آن، در این نرم‌افزار ثبت‌نام کرده و با وارد کردن شماره دانشجویی یا کد تدریس و نام دانشگاه خود در بخش تکمیل اطلاعات حساب کاربری، 100 هزار ریال اعتبار رایگان برای خرید کتاب‌های الکترونیک دریافت کنند.
رئیس مرکز نشر الکترونیک «سمت» اظهار امیدواری کرد بتوان با این کار گامی کوچک برای رسیدن به هدفی بزرگ در راستای تولید دانایی و ارتقای عدالت آموزشی برداشت.
به گفته وی، این اعتبار به مدت محدود و تا 22 بهمن‌ ماه قابل دریافت و استفاده است، دانشگاهیان می توانند نرم‌افزار کتاب‌خوان «سمت» را از سایت این سازمان دریافت کنند.
فراهنگ ** 1880 ** 1071 ** دریافت کننده: پروین اروجی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1509 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار