چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 15 دی 1395 ساعت 08:24

سینمای متفکر پیشقراول جلوگیری از بروز آسیب های اجتماعی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
منتقد پیشکسوت و مدرس سینما گفت: سینمایی که آثار متفکرانه و خِردورز تولید کند، بطور قطع در جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی پیشقراول خواهد بود.
اکبر عالمی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایران، درباره نقش و تاثیر هنر هفتم بر کاهش آسیب های اجتماعی افزود: هنرهای نوین در قرن بیست ویکم، علاوه بر اینکه در یک جامعه استوار می تواند الهام بخش باشد، نشاط و انگیزه اجتماعی را نیز به ارمغان می‌آورد.
وی با بیان اینکه جامعه امروز ایران به انگیزه و نشاط، بیشتر از تمام اعصار و قرون نیازمند است، ادامه داد: سینما در این میان به عنوان ابزاری تاثیرگذار نقش تعیین کننده ای در آگاهی دادن در این زمینه دارد.
این مدرس سینما افزود: در جوامع امروزی شهرهایی با جمعیت بیش از 12 میلیون نفر در برخی کشورها از جمله ایران وجود دارد که این کلانشهرها قابل مقایسه با شهرهای صد سال پیش نیستند، به این معنی که مردم در این شهرها در کنار کتابخانه و ورزشگاه، سالن‌های سینما می‌خواهند.
تهیه کننده و مجری برنامه «هنر هفتم» تاکید کرد: وقتی احساس نیاز به سینما در جامعه وجود دارد باید از این فرصت استفاده کرد تا خوراک مناسب در سینما برای آگاهی بخشی به جوانان کشور تولید شود.
وی افزود: هنرهای نوین می‌توانند آنگونه که ایرانیان در گذشته‌های بسیار دور اعتقاد داشتند، خرد را به جامعه هدیه دهند در صورتیکه برنامه و مدیریت شوند.
عالمی با بیان اینکه سالیانه 10 فیلم بسیار ارزشمند در جهان تولید می‌شود، گفت: به موازات این، در سینمای ایران نیز حداقل سالی پنج فیلم تاثیرگذار ساخته می شود که با حمایت مناسب این آثار می توان تاثیرات مثبتی در جامعه برای کاهش آسیب و الگوسازی داشت.
کارگردان فیلم مستند «مروارید خلیج فارس» با تاکید بر اینکه سینما در دنیای امروز پا به پای فلسفه گام برمی دارد، افزود: اگر خرد به جامعه ای وارد شود و اندیشه مردم ارتقاء یابد، آن جامعه در برابر تهاجمات فرهنگی ضد ضربه می شود.
عالمی خاطرنشان کرد: خانواده ها با کمک هنرهای نوینی مانند سینما اگر فرزند خود را به لحاظ فرهنگی در سطح مناسبی پرورش دهند، جوانان به سبب رشد فرهنگی، کمتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند.
نوینسده کتاب «فرهنگ جامع انیمیشن» تاکید کرد: هنرهای نوین مانند سینما و تئاتر می توانند به کمک خانواده ها بیایند و در پرورش تفکر و خردورزی جوانان نقش مهمی ایفا کنند.
فراهنگ ** 9246 ** 1071 ** خبرنگار: علیرضا مرادی ** انتشار دهنده: امید غیاثوند

اطلاعات تکميلي

خواندن 1186 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب