سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 22:26

آیت الله مکارم شیرازی: شبکه خیران در برای تبلیغ خارج از کشور فعال شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید بر لزوم توجه به مسایل خارج از کشور از جمله ایجاد یک تشکل از خیران فعال در عرصه تبلیغ بین الملل تاکید کرد.
به گزارش ایرنا به نقل از مرکز خبر حوزه، این مرجع تقلید عصر سه شنبه در دیدارجمعی از اساتید دانشگاه المصطفی در فرانسه افزود: 20 تا 30 مرکز اسلامی شیعی در انگلستان وجود دارد، ولی مسجدی ویژه شیعیان وجود ندارد و جوانان برای اعتکاف به آلمان می ‎روند در این زمینه باید یک مجمع از خیرین ایجاد شود که فعالیت‎های فرهنگی در خارج از کشور انجام دهد.
وی افزود: عده ‎ای از خیرین وجود دارند که بیشتر فکر آنها معطوف به داخل است، ولی عده‎ای نیز وجود دارند که فکر بلندی دارند و به فعالیت‎های خارجی نیز توجه دارند.
آیت الله مکارم شیرازی با ذکر این مطلب که فرانسه ویترینی برای دنیا و حلقه اتصال کشورهای مختلف است، گفت: فرانسه حلقه وصل آسیا و آفریقا و اروپا است و از قدیم نیز مهاجران الجزایری و سایر کشورها به سمت فرانسه آمدند.
وی با اشاره به این که متاسفانه هنوز کار قابل ملاحظه‎ ای در خصوص تبلیغ مبانی ناب اهل بیت(ع) در این کشور انجام نشده است، بیان کرد: باید خیرینی که در ایران حضور دارند و از این مسایل اطلاع ندارند را نیز از این ظرفیت مطلع کنیم.
این مرجع تقلید اظهار کرد: شیعه یک مکتب عقلانی متکی بر کتاب و سنت و خالی از مسایل خرافی است.
این مرجع گفت: سلفی‎ها با خرافه گرایی خود بازهم در حال تبلیغ و کار هستند؛ اکثر آنها قایل به جبر هستند و به حسن قبح عقلی نیز قائل نیستند و در کار آنها عقلانیت به چشم نمی‎خورد.
آیت‎ الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم مسایل خود را به خوبی عرضه کنیم؛ قطعا خریدار بسیاری برای این نظرات وجود دارد، گام‎هایی برداشته شده است، ولی این گام‎ها دیر آغاز شده است که امیدواریم این کار با شتاب بیشتری انجام شود و دیگران نیز به کمک المصطفی(ص) بیایند.
وی بر لزوم تبلیغ در کشورهای مختلف آفریقایی تاکید کرد و گفت: در کشورهای آفریقایی زمینه‎ های بسیار مستعدی برای شکوفا کردن مردم وجود دارد که باید به خوبی در این مسیر گام برداریم.
8138/ 6133/*شبس*1613* تنظیم کننده: فرزانه پیری*انتشار: عبدالله غفاری

اطلاعات تکميلي

خواندن 1549 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار