چاپ کردن این صفحه
سه شنبه, 14 دی 1395 ساعت 13:01

توزیع سالانه 130 میلیون کتاب درسی در کشور

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: 130 میلیون نسخه کتاب درسی در قالب هزار و 150 عنوان کتاب سالانه در کشور تهیه و توزیع می شود.
به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان افزود: تالیف کتاب های درسی کار دشوار و حساسی است.
وی اظهار کرد: تقویت تفکر و خلاقیت دانش آموزان در راستای حذف حافظه محوری در کتاب های درسی جدید مورد توجه ویژه قرار گرفته است.
رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تا زمانی کنکور وجود دارد، تجاری سازی آموزشی وجود دارد گفت: قبولی دانش آموزان بر اساس حفظیات در کنکور و تبلیغ گسترده صدا و سیما برای شرکت در کلاس های کنکور و کتاب های آن بزرگترین مشکلات پیش روی آموزش و پرورش در راستای ایجاد تحول است.
وی در پاسخ به سئوال امام جمعه کرمان در ارتباط با، نتایج تحول در آموزش و پرورش در سال های گذشته گفت: از آنجا که تحول در آموزش و پرورش مورد توجه و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده و هست، رویکرد و فضای جدیدی را در آموزش و پرورش ایجاد کرده و با کمترین مقاومت مورد استقبال و توجه مسئولان آموزش و پرورش قرار گرفت.
حجت الاسلام محی الدین محمدیان افزود: از آنجا که فرهنگیان، دانش آموزان، اولیاء و مسئولان آموزش و پرورش نیز از روند فعالیت های آموزش و پرورش کشور احساس نارضایتی می کردند، تحول در آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین آغاز شد.
وی ادامه داد: تحول نیازمند لوازم و بستر های جدید است که تنگناهای مالی و اقتصادی، تجهیزات، نیروی انسانی و عدم وجود بعضی از زیر ساخت ها مانع از تحقق صددرصدی اهداف تحول در آموزش و پرورش در سال های اخیر شده است.
حجت الاسلام محی الدین محمدیان با بیان اینکه معلم باید کتاب درسی جدید را بپذیرد و نسبت به آموزش آن متعهد باشد اضافه کرد :توانمندسازی معلمان متناسب با کتاب های درسی در راستای تحقق اهداف ضروری است.
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در جامعه کنونی تربیت و آموزش رکن های متعددی از قبیل خانواده، معلم، رسانه و تلویزیون دارند گفت: ناهماهنگی این رکن ها مانع از تحقق اهداف تربیتی و آموزشی بر اساس سند تحول بنیادین شده است.
معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در ابتدای سفر به کرمان با امام جمعه کرمان و نماینده ولی فقیه در استان دیدار و گفت و گو کرد.
خبرنگار: حامد سالاری ** انتشار دهنده: پروانه امانی
7420/1354

اطلاعات تکميلي

خواندن 1159 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب