چاپ کردن این صفحه
دوشنبه, 13 دی 1395 ساعت 16:24

بیان کودکی پدران ، یادآوری عدم سختگیری فرزند در دوره کنونی است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
نویسنده اثر 'وقتی بابام کوچک بود' درباره هدف و محتوای کتاب خود گفت: یادآوری دوران کودکی پدران ، به نوعی گوشزد اشتباهات اتفاق افتاده برای آنها و نیز عدم سختگیری نسبت به هیجانات کودکان امروز است.
علی احمدی روز دوشنبه در حاشیه مراسم رونمایی از کتاب 'وقتی بابام کوچک بود ' در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی ایرنا ، با بیان اینکه اشتباه بد است ولی بدتر از آن تکرار اشتباه است ، افزود: کودکان با مطالعه این کتاب به این موضوع پی خواهند برد که برخی وقت ها بزرگترها هم دچار اشتباه شده اند ولی نباید این اشتباهات را به پدران خود متذکر شند بلکه می آموزد که تحمل خود را افزایش دهند.
وی گفت: جلد سوم کتاب در دست چاپ است و جلد اول آن سال 89 روانه بازار شد و بیشتر داستانهای آن که واقعی است به نحوی نگارش شده که بچه ها به عنوان مخاطبان اصلی این اثر بتوانند به راحتی آن را مطالعه کنند.
نویسنده کتاب وقتی بابام کوچک بود افزود: تلاش شده این کتاب به زبان ساده نوشته شود و بچه های سنین 10 تا 15 سال به راحتی کتاب را بخوانند .
وی گفت: این کتاب چاپ موسسه ققنوس است و مقرر شده تمام عواید فروش آن صرف کودکان سرطانی محک شود چرا که کودکان سرطانی به جز تحمل درد زیاد از هزینه بالایی برای درمان خود در رنج هستند و می خواستم با این حرکت مقداری از مشکلات آنان را کاهش یابد و احساس تنهایی نکنند.
احمدی افزود: مطلع چنین کتابی را رفتار پدران با فرزندان آنان قرار دادم و از این طریق می خواستم به بزرگترها یادآوری کنم که یک همچنین دورانی را نیز پشت سر گذاشته اند و نباید به بچه ها سخت گرفت و در این کتاب سعی شده بچه ها را با پدرها به نحوی نزدیکتر کرده و زبان همدیگر را بفهمند و از این طریق قوام و دوام زندگی آنان حفظ شود.
احمدی با بیان اینکه تمام عواید فروش کتاب بعدی آن که 'شهرداران ولز' است را برای موسسه محک در نظر گرفته ، افزود: جلد سوم این اثر که تحت نظر انتشارات موج در حال چاپ است بزودی روانه بازار می شود.
وی در خصوص این کتاب توضیح داد ، ولز در جنوب غربی کشور انگلستان واقع شده و موضوع کتاب به بعد از جنگ جهانی دوم بازمی گردد که تعدادی شهردار از سوی دولت بریتانیا به ولز اعزام می شوند و این شهرداران دستور دارند به هرنحوی شده مردم را چپاول کنند و از طرفی عواقب رفتارهای بد شهرداران از کارهای غیر قانونی و غیراخلاقی که انجام می دهند در این کتاب که یک اثر غیراقتباسی و برداشت شخصی و تالیف نویسنده است را بیان می کند.
علی احمدی افزود: در این کتاب به رفتارهای غیر متعارف حاکمان تلنگری زده است.
بنابراین گزارش در این مراسم که در موسسه انتشارات ققنوس برگزار شد ، حدود 50 دانش آموز سوم متوسطه که پیش از این کتاب را مطالعه و برای بیان برداشت های خود به این مراسم فراخوانده شده بودند به همراه برخی از عوامل تهیه کتاب حضور داشتند.
فراهنگ 1417 * 1823خبرنگارسید مهدی حسینی * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1103 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب