چاپ کردن این صفحه
یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 19:39

کتاب روایت نامه امام (ره) به گورباچف منتشر شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب «دعوت توحیدی» روایتی از نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف را منتشر و روانه بازار کرد.
به گزارش روز یکشنبه گروه فرهنگی ایرنا از مرکز اسناد انقلاب اسلامی ،این کتاب در قالب دانستنیهای انقلاب اسلامی برای جوانان با شمارگان دو هزار و 500 نسخه در 116 صفحه با قیمت 40 هزار ریال توسط علی الله سلیمی تالیف شده است.
در مقدمه کتاب آمده است: زمستان سال 1367 و پس از خاتمه جنگ تحمیلی و در دورانی که اتحاد جماهیر شوروی، که یکی از مهمترین همسایگان ایران به شمار می رفت، با عواقب ناشی از مقایسه سوسیالیسم و امپریالیسم دست به گریبان بود، حضرت امام خمینی (ره) طی نامه‌ای تاریخی و با ژرف نگری منبعث از روح الهی خود، گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی را برای برون رفت از مشکلات کمونیسم و جلوگیری از سقوط به دامنِ تهیِ امپریالیسم به اسلام دعوت کرد و از خطر فروپاشی انذار داد.
در این کتاب به روایت این حادثه‌ بسیار مهم که جنبه ای اساسی از صدور انقلاب اسلامی به دنیا بوده، از لسان نمایندگان حضرت امام یعنی آیت الله جوادی آملی، محمد جواد لاریجانی و مرحومه مرضیه حدیده‌چی (دباغ) سعی شده خواننده با وضعیت آن روز شوروی و ابعاد مهم نامه امام (ره) و پاسخ گورباچف آشنا شده و تأثیر آن اتفاق را بر جهان مورد بررسی قرار دهد.
زوایای مهمی از این رویداد تاریخی در این کتاب بیان شده که به خوبی وضعیت آن روز را برای خوانندگان به تصویر کشیده شده است.
«دعوت توحیدی» به موضوعاتی نظیر شرایط و زمینه‌های ارسال نامه تاریخی، اوضاع شوروی در دوره گورباچف، زمینه‌های تدوین و صدور نامه، متن کامل نامه تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف، واکنش و پاسخ گورباچف، حاشیه‌های سفر به مسکو، روایت محمدجواد لاریجانی از سفر به مسکو می پردازد.
در این کتاب تصاویری منتشر نشده از این رویداد تاریخی به چاپ رسیده است.
فراهنگ**1880* 1823 * دریافت کننده: پروین اروجی * انتشار دهنده: طاهره نبی اللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1590 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب