یکشنبه, 12 دی 1395 ساعت 08:29

رسالت: دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از دیروز تا امروز

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
«دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از دیروز تا امروز»، «امام جماعتی که رفیق جوانان است»، «سوء استفاده از ذهن کودکان برای تجاری سازی محصولات تراریخته‎!»، «استبداد اطلاعاتی آمریکا»، «نبرد با داعش آن سوی مرز» و «همگرایی ترامپ با مسکو؛از شعار تا واقعیت» از مهم ترین موضوع های اختصاصی روزنامه رسالت در شماره یکشنبه12 دی محسوب می شود.
** دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران از دیروز تا امروز
دستاوردهای بخش سلامت: افزایش تعداد پزشکان از 15 هزار نفر به بیش از 111 هزار نفر و رفع کامل نیاز کشور به جذب پزشک خارجی و همچنین تغییر و تبدیل کشور به قطب منطقه ‌ای توریسم سلامت و پذیرش و درمان بیماران خارجی در انواع بیماری‌ها و همچنین دستیابی به دانش کشت سلولهای بنیادین، قرار گرفتن در ردیف کشورهای برتر پیوند کلیه و درمان بیماری‌های چشمی، کسب تجارب ارزشمند برای مقابله با انواع عوارض و بیماریهای ناشی از عوامل شیمیایی، بخشی از مهمترین دستاوردهای نوین بخش پزشکی کشور است.

دستاوردهای صنعتی: رشد صنعت در کشور به قدری سریع و پر شتاب بود که علاوه بر احداث شهرک‌های صنعتی متعدد در حاشیه شهرهای کشور، ساخت مجموعه‌های تولیدی در روستاها نیز به یک برنامه مستمر تبدیل شده است. علاوه بر افزایش تعداد کارخانجات باید به محصولات متنوعی که در این مجموعه‌ها تولید و در بسیاری از موارد به خارج از کشور صادر می شود هم اشاره نمود. ساخت هواپیما و بالگرد سبک و نیمه سنگین (شخصی و عمومی) و همچنین ساخت کشتی و تولید انواع قایق که برای اولین بار در تاریخ کشور رخ داده است، افزایش قابل توجه تولید فولاد از نیم میلیون تن قبل از انقلاب به 38 میلیون تن در سال و کسب رتبه 14 جهانی، افزایش تولید سیمان از 6.3 میلیون تن به حدود 80 میلیون تن، افزایش تولیدات معدنی از 20 میلیون تن به 220 میلیون تن، افزایش و توسعه تولید و صادرات خودرو با انواع خودروهای سبک و سنگین، افزایش و توسعه انواع کارخانجات لوازم خانگی و صنعتی و دهها مورد مشابه، از دیگر افتخارات صنعتی کشور به شمار می روند.

** امام جماعتی که رفیق جوانان است
حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کمالی علاوه بر همزیستی مسالمت‌ آمیز با هیئت امنا، بسیجی‌ها، مردم و کسبه، رفاقتی شیرین و جذاب با جوانان و داش مشتی‌های جنوب تهران دارد. در یکی از شب های سردِ برگ‌ریزان 95 به مسجد وفا (واقع در خیابان شوش شرقی، خیابان شهرزاد) رفتیم و گزارشی از این مسجد و زندگی، خدمات و فعالیت های حجت‌الاسلام و المسلمین حسن کمالی، نماینده مقام معظم رهبری در جنوب تهران، استاد سابق دانشگاه افسری امام علی (ع) و قاضی برتر استان مازندران تهیه کردیم.

وی متولد اول دی ماه 1327 در یکی از روستاهای چهاردانگه شهرستان ساری مازندران، از نوادگان مرحوم ملا عباس چاوش مازندرانی است. تحصیلات اولیه را نزد شیخ علی اکبر حدادی در مکتبخانه آموخت و سپس در مدرسه امامیه، از محضر آیت‌الله مصطفی صدوقی ساروی استفاده کرد. حاج آقا کمالی چندی بعد عازم مشهد شد و از درس حضرت آیت الله سید علی خامنه ای (رهبر انقلاب) و آیت الله سید محمد هادی میلانی و... بهره برد. وی پس از اخد دیپلم علوم انسانی، سال 1353 وارد دانشکده الهیات دانشگاه تهران شد و موفق به دریافت مدرک دکتری رشته الهیات (حقوق و مبانی اسلامی) شد. کمالی تحت تاثیر منش اخلاقی و روحیه علمی و انقلابی شهیدان مرتضی مطهری، محمد مفتح و محمد جواد باهنر قرار گرفت و به توصیه آنها از دانش و شخصیت معنوی شیخ محمد طالبی تبریزی نیز استفاده کرد.

** سوء استفاده از ذهن کودکان برای تجاری سازی محصولات تراریخته‎!
اخیراً چاپ کتاب «بیوتکنولوژی به زبان ساده» که ترجمه ای لغت به لغت از کتاب « مونسانتو» است آن هم با بودجه دولتی و توزیع گسترده و رایگان آن در آموزش و پرورش شهرستان های کشور، اعتراضات بسیاری را به وجود آورده است. کتاب « مونسانتو » که در آمریکا به دلیل محتوای انحرافی جمع آوری شده و برخی آن را «شستشوی مغزی کودکان آمریکا توسط شرکت مونسانتو» می دانند، در ایران توسط بهزاد قره یاضی رئیس تحقیقات و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با اسم دیگری و با استفاده از بودجه دولتی ترجمه و نشر یافته است. در این نوشتار قبل از اینکه به بررسی روابط فرامرزی مرکز اطلاعات بیوتکنولوژی ایران (IRBIC) و همچنین ارتباط مسئولان پژوهشکده بیوتکنولوژی کشاورزی (ABRIL) با بنیاد صهیونیستی راکفلر بپردازیم قصد معرفی کتاب « مونسانتو» و دلایل جمع آوری آن از جامعه آمریکا را داریم.

با توجه به اینکه تأثیرگذاری روی لوح پاک و ضمیر کودکان به نوعی استراتژی عملیاتی کردن برخی از خواست ها و اهداف در آینده ای نه چندان دور است، از این رو به نظر می رسد که بهزاد قره یاضی به نوعی با ترجمه کتاب مونسانتو به زبان فارسی و توزیع رایگان آن در آموزش و پرورش شهرستان ها به عنوان یکی از حامیان محصولات تراریخته به دنبال پایه ریزی و اثبات اهداف و پیشبرد آن به کمک اندیشه های جوان شکل گرفته در آینده نزدیک است.

** استبداد اطلاعاتی آمریکا
اسنودن بار دیگر در سال 2011 به عنوان مشاور به سازمان سیا بر می گردد. اما شک ها و عذاب وجدان اسنودن همچنان ادامه دارد و به مقام ارشد سیا می گوید. که در ابتدای خدمتم به من نگفته بودی که در حال پهن کردن تور کار در سراسر جهان هستیم. مامور سیا در پاسخ به وی می گوید که اکثر مردم آمریکا آزادی نمی خواهند و خواستار امنیت هستند و وی در کمال تعجب می گوید که علت اصلی اینکه در جهان جنگ جهانی سومی راه نیفتاده است به خاطر تلاش های آمریکا بوده است. به تدریج اسنودن با سیستم شنود گسترده آمریکا در حالت دشمنی قرار می گیرد و این وضعیت وی را مریض می کند. اما به دلیل نبوغ بالا، وی ارتقا می گیرد و برای کار جدید تحت عنوان عملیات ضد جاسوسی علیه چین به هاوایی می رود.

در هاوایی یکی از تلخ ترین سیاست های آمریکا برای اسنودن عیان می شود. در اینجا که مرکز کنترل پهپادهای آمریکایی در خاورمیانه است ماموران تنها با تصور اینکه افراد در حال تردد در پاکستان و افغانستان تروریست هستند، آن ها را مورد هدف قرار می دهند و غیر نظامیان زیادی در این مورد قربانی می شوند. اسنودن بسیار آشفته و به شدت منقلب می شود. در واقع در این قسمت از فیلم کشته شدن غیر نظامیان به وسیله پهپادهای بدون سرنشین آمریکا تنها شبیه یک بازی کامپیوتری است که افراد مرکز امنیت ملی آمریکا برای سرگرمی انجام می دهند. در هاوایی تنها امید و انگیزه اسنودن برای ادامه فعالیت این است که هکرهای چینی را شکست دهد و به دولت خود خدمت کند.

** نبرد با داعش آن سوی مرز
الحشد الشعبی پس از نهم ژانویه 2014 یعنی زمانی که داعش مناطق زیادی از عراق را به اشغال خود درآورد و بغداد تهدید شد، متولد شد. الحشد الشعبی بر اساس فتوای مرجعیت دینی در نجف اشرف ایجاد شد تا مانع از تحرکات بیشتر تکفیری ها شود. الحشد الشعبی متشکل از نیروهای داوطلب مردمی و گروههای مقاومت اسلامی هستند. الحشد الشعبی متشکل از نیروهای نظامی آموزش دیده و باتجربه جنگی یعنی گروههای مقاومت اسلامی و داوطلبانی که به سرعت آموزش های نظامی لازم برای جنگ با داعش را فرا گرفتند، است.نیروهای الحشد الشعبی یا بسیج مردمی موفق به دستاوردهای گسترده ای ضد داعش شدند و عراق را از نابودی نجات دادند.

نیروهای مردمی ابتدا تحرکات تکفیری ها را سد کردند و سپس به حمله روی آوردند و شاهکارهای بی نظیری را خلق کردند و نه تنها در هیچ جنگی ضد داعش شکست نخوردند بلکه در هر جنگی که شرکت کردند پیروز و سربلند از آن خارج شدند. همین خصلت و ویژگی الحشد الشعبی یعنی شکست ناپذیر بودن و موفقیت بالای آن سبب مخالفت های گسترده آمریکا و همپیمانان منطقه ای آنها شد و از سر ناسازگاری با آن درآمدند.اما اینکه چرا آمریکایی ها مخالف الحشد الشعبی هستند به این دلیل است که آمریکا و رژیم صهیونیستی با ظهور و بروز قدرت جدید در منطقه مشابه حزب الله لبنان مخالف هستند.

** همگرایی ترامپ با مسکو؛از شعار تا واقعیت
بدون شک ورود «دونالد ترامپ» به عرصه سیاست آن هم به عنوان رئیس جمهور آمریکا، شوکی بزرگ به ساختار نظام بین الملل وارد کرد. در همان نخستین روزهای پس از انتخابات ریاست جمهوری و برگزیده شدن ترامپ، نگرانی بسیاری ازقدرتهای غربی به خصوص در حوزه همکاری های مشترک با آمریکا در زمینه مسائلی چون تغییرات آب و هوایی که رئیس جمهور جدید آمریکا می گوید آنها را قبول ندارد رو به فزونی گذاشت.

اما یکی از قول هایی که ترامپ در خصوص آینده سیاست خارجی آمریکا داده، مربوط به بهبود آینده روابط این کشور با روسیه می شود. مسئله ای که از نظر بسیاری از کارشناسان روابط بین الملل، شاید حتی به دلیل ماهیت جهت گیری های دو کشور به صورت انتزاعی و البته نقش آنها در نظام بین الملل در برابر هم، بیشتر شبیه به یک شعار پوپولیستی به نظر برسد. سوال اینجاست که اگر قرار باشد چنین وعده ای عملی شود، چه موانعی بر سر راه دو کشور وجود خواهد داشت؟ آیا امکان همگرایی دو قدرت متخاصم در نظام بین الملل به عنوان پدیده ای نو در روابط بین الملل وجود دارد؟

** گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: فاطمه مهدوی** انتشاردهنده:شهربانو جمعه
پژوهشم**9128**9131

اطلاعات تکميلي

خواندن 1195 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار