شنبه, 11 دی 1395 ساعت 17:34

برپایی بیش از 70 نمایشگاه کتاب در دولت تدبیر و امید

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بیش از 70 نمایشگاه کتاب در دولت تدبیر و امید در کشور گشایش یافته است که این مهم بیانگر عملکرد خوب دولت در نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.
به گزارش ایرنا سید عباس صالحی روز شنبه در آیین افتتاح چهارمین نمایشگاه استانی جنوب کرمان افزود: طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب از عملکرد های دولت تدبیر و امید در بخش کتاب و کتابخوانی است.
وی خاطرنشان کرد: 100 شهر و 900 روستای کشور طی 2 سال گذشته در طرح پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب شرکت داده شده است.
وی گفت: جام باشگاه های کتابخوانی ایران که تا پایان دولت تدبیر و امید اجرایی می شود، از دیگر طرح های موثر در حوزه کتاب و کتابخوانی است که 100 شهر و یک هزار روستا در این جام حضور پیدا می کنند.
معاون فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: طرح های عیدانه، تابستانه و پائیزانه از دیگر طرح های کتابخوانی است که هدف آنها استمرار ارتباط افراد با کتاب و کتابخوانی است.
وی تصریح کرد: هزار و 600 باشگاه کتابخوانی در 16 شهر کشور شکل گرفته است و در طرح عیدانه، تابستانه و پاییزه کتاب عملکرد خوبی داشته ایم.
وی ادامه داد: هدف از برگزاری این طرح ها توسط دولت یازدهم تقویت زیرساخت های کتاب و کتابخوانی است که این عملکرد توجه دولت را در این زمینه نشان می دهد.
صالحی گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی می فرمایند کتاب مبداء و عصاره تمدن سازی است و کتاب رسانه ای است که هیچ رسانه دیگری با آن برابری نمی کند.
وی بیان کرد: جنوب کرمان دارای ظرفیت های خوبی در بخش کشاورزی و قلب باستان شناسی دنیاست لذا باید از این ظرفیت استفاده بهینه شود.
معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی به نام اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل گفت: استان کرمان با ایجاد شهر پایلوت اقتصاد مقاومتی عملکرد خوبی در این زمینه داشته است.
7450/3029 / 1200خبرنگار: هادی شفیعی مجاز* انتشار دهنده: علی شریفی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1408 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار