چاپ کردن این صفحه
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 12:58

آموزش های خواستگاری و دوران عقد به مردم ارائه می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور از مردم به ویژه جوانان خواست برای دریافت آموزش های خواستگاری و دوران عقد با هدف پیشگیری از طلاق به مراکز مشاوره و پایگاه های سلامت اجتماعی بهزیستی مراجعه کرده یا کتاب و سی دی های آن را از این مراکز تهیه کنند.
مجید رضازاده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب به رفع آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق افزود: چگونگی انتخاب همسر، چگونگی شناخت طرف مقابل، چگونگی زیستن با همسر، روابط جنسی در چهارچوب خانواده و مدیریت اقتصادی از جمله آموزش هایی است که در قالب آموزش های خواستگاری، دوران عقد و پیش از خانواده به افراد ارائه می شود.
وی خاطرنشان کرد: چهار هزار مدرس آموزش خانواده ، آموزش های پیش از ازدواج ، خواستگاری و دوران عقد را به مردم ارائه می دهند چراکه پیشگیری از طلاق از دوران قبل از ازدواج آغاز می شود.
وی اضافه کرد: آموزش های مربوط به دوران عقد، کتابچه مخصوص خود را دارد که از سوی بهترین اساتید کشوری تالیف شده و متقاضیان آموزش های پیش از ازدواج می توانند آموزش های خود را به صورت کلاس های حضوری یا کتاب و سی دی ، انتخاب کنند.
رئیس مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: هزینه این آموزش ها در مناطق محروم رایگان است و این آموزش ها در 400 پایگاه سلامت اجتماعی و مراکز مشاوره خصوصی دارای مجوز از بهزیستی دارای هزینه کمی خواهد بود.
رضازاده افزود: این آموزش ها را نمی توانیم مانند آزمایش های غربالگری ژنتیک ، اجباری کنیم چراکه نمی توان به زور به کسی گفت که با خانواده خود مهربان باش و تغییر رفتار به فرهنگسازی نیاز دارد.
انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی اخیرا اعلام کرد که در سال گذشته (94) به ازای هر 4.3 ازدواج ، یک مورد طلاق ثبت شد.
اجتمام**9185**1569 **خبرنگار: سادات حسینی خواه **انتشار: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1262 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب