چاپ کردن این صفحه
شنبه, 11 دی 1395 ساعت 11:17

«برج 110» نقد و بررسی می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
کتاب «برج 110» نوشته فیروز زنوزی جلالی با حضور اعضای انجمن قلم ایران نقد و بررسی می شود.
به گزارش روز شنبه گروه فرهنگی ایرنا از نهاد کتابخانه های عمومی کشور، نشست نقد و بررسی کتاب «برج 110» با حضور علیرضا مختارپور، دبیرکل نهاد، محمدرضا سرشار، محسن پرویز و راضیه تجار از اعضای انجمن قلم ایران و فیروز زنوزی‌جلالی نویسنده اثر، روز یکشنبه ساعت 15 در کتابخانه عمومی دستغیب شهر تهران واقع در پارک شفق برگزار می‌شود.
در این نشست کامران پارسی‌نژاد و احمد شاکری نیز به نقد این کتاب می‌پردازند.
«برج 110» رمانی چندلایه با محوریت امام علی (ع) است و فیروز زنوزی جلالی چهار سال برای نگارش آن زمان صرف کرده است. این رمان اشاره‌ای است به طبقات مختلف بشری و تقابل سنت و مدرنیته که در نامگذاری کتاب نیز به چشم می‌خورد.
110 یادآور حضرت علی (ع) و برج، نمادی است از مدرنیته که نویسنده سعی کرده بدون استفاده از نام حضرت علی (ع) این محوریت را به خوبی تشریح کند.

** رونمایی از کتاب خاتم، برگزیده نخستین جشنواره خاتم
به گزارش ایرنا از جشنواره خاتم، موسسه شهر کتاب که سال گذشته نخستین جشنواره داستان کوتاه خاتم، ویژه پیامبر رحمت را با دعوت از نویسندگان آغاز کرد، ۱۰ داستان برگزیده این رقابت را در یک کتاب منتشر کرده و قرار است این کتاب در این فروشگاه رونمایی شود.
مجید قیصری دبیر علمی جشنواره، قاسم علی فراست و محمدرضا سنگری رییس هیات علمی جشنواره یادشده در این مراسم شرکت خواهند کرد تا درباره کیفیت داستان‌های ارسالی و برگزیده و داستان کوتاه سخنرانی کنند.
این برنامه روز دوشنبه ۱۳ دی از ساعت ۱۷ در فروشگاه مرکزی شهر کتاب واقع در خیابان شریعتی، بالاتر از تقاطع مطهری، نبش کوچه کلاته برگزار می شود.

** مقالاتی درباره زیباشناسی هنر منتشر شد
به گزارش ایرنا، مجموعه «مقالاتی درباره زیباشناسی هنر» نوشته ژان ژنه و ترجمه مهتاب بلوکی توسط نشر ققنوس منتشر شد.
این کتاب 112 صفحه ای گزیده‌ای از نوشته‌های نظری ژان ژنه است که به لحاظ نوع متن، مضمون و سبک نوشتاری دارای تنوّع خاصی است و همچنین برخاسته از نگاه ویژه او به هنر و زندگی است.
قیمت کتاب 70 هزار ریال است.
فراهنگ**1880**1027**دریافت کننده: پروین اروجی**انتشار دهنده: محمدجواد دهقانی

اطلاعات تکميلي

خواندن 903 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب