جمعه, 10 دی 1395 ساعت 22:54

مدیرکل هنرهای نمایشی کشور: 10سالن نمایشی در خوزستان ساخته می شود

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: ساخت 10 سالن نمایشی در خوزستان به صورت مشترک از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری خوزستان در دستور کار قرار گرفت.
به گزارش ایرنا ، مهدی شفیعی شامگاه جمعه در آیین افتتاح نخستین جشنواره تئاتر بین المللی استانی در اهواز اظهار کرد: تئاتر تنها هنر جمعی است که نسبت به رویدادهای اجتماعی و فرهنگی جامعه به سرعت واکنش نشان می دهد و همین امر بر اهمیت توجه به آن می افزاید.
وی افزود: باتوجه به نگاه هنری و فرهنگی استاندار خوزستان و توجه به زیرساخت های هنری به زودی در این استان شاهد رونق این هنر جمعی خواهیم بود.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور ادامه داد: ساخت 10 سالن نمایشی در سطح استان و شهرستان هایی که تئاتر قوی تری نسبت به سایر شهرها دارند در دستور کار قرار گرفته است که نوید روزهای خوبی را برای این هنر در خوزستان می دهد.
وی بیان کرد: اگرچه در برخی از شهرها شهرداری و دستگاه های متولی شرایط ساخت این سالن ها را ندارند اما استاندار خوزستان با نگاه ویژه ای که نسبت به این هنر جمعی دارد وعده داده که در صورت تامین اعتبارات لازم بستر کار برای ایجاد این سالنها را فراهم نماید.
شفیعی تصریح کرد: بی شک احداث این سالن ها تاثیر بسزایی در رونق تئاتر خوزستان خواهد داشت اما امید است که این سالن ها مانند گذشته در اختیار بخش خصوصی قرار نگیرد چرا که این بخش در گذشته نشان داده که نگاه فرهنگی و هنری به تئاتر نداشته و صرفا جنبه اقتصادی آن را در نظر دارد.
وی ادامه داد: این سال ها باید در اختیار هنرمندان قرار گیرد تا آن ها بتوانند خلاء زیرساخت ها و فضای فرهنگی این استان را پرکرده و دیگر دغدغه ای برای برگزاری برنامه های خود در این زمینه نداشته باشند.
مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی کشور گفت: خوزستان یکی از استان هایی است که بیشترین زیرساخت هنری را در اختیار دارد اما باید از این ظرفیت ها در جهت رشد هنر تئاتر استفاده شود.
وی با بیان این که دیگر تاریخ مصرف تولیدات جشنواره ای و رویدادی تمام شده است گفت: همچنین برگزاری مستمر و عمومی تئاتر در مواقع و رویدادهای خاص، می تواند در ارتقای سطح کیفی و کمی این هنر تاثیرگذار باشد.
شفیعی تصریح کرد: در هر استانی که به فرهنگ و هنر توجه ویژه ای شود بی شک امنیت و آرامش نیز در آن استان بیشتر از همیشه برقرار می شود.
آیین افتتاحیه نخستین جشنواره استانی تئاتر بین المللی فجر در اهواز با حضور جمعی از مسئولان مرکز هنرهای نمایشی کشور، مسئولان استانی و هنرمندان تئاتر خوزستان شامگاه جمعه در تالار مهتاب اهواز برگزار شد.
همچنین در این آیین از فراخوان نخستین کتاب دیجیتال نمایش های خوزستان نیز رونمایی شد.
7152/6064
شبد ** خبرنگار: محمدرضا خبازان** انتشار دهندگان: محسن بهاروند - اسماعیل جهانبخش

اطلاعات تکميلي

خواندن 1291 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار