چاپ کردن این صفحه
پنج شنبه, 09 دی 1395 ساعت 20:06

سردار اشتری: نیروی انتظامی به کمک دانشگاه ها نیاز دارد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
فرمانده نیروی انتظامی گفت: چشم انداز نیروی انتظامی در برنامه افق 1404، این است که به پلیس اول منطقه تبدیل شود و برای دسترسی به این هدف به کمک مراکز علمی و دانشگاهی نیاز دارد.
به گزارش ایرنا، سردار سرتیب حسین اشتری روز پنجشنبه در گردهمایی روسای دانشگاه ها با پلیس استان اصفهان، دانش بنیانی و دانش محوری را رویکرد نیروی انتظامی بیان کرد و افزود: کسب دانش، نیاز پلیس حرفه ای است.
وی گفت: کار تحقیق و پژوهش و ارتباط با مراکز علمی یکی از اقدام های خوب نیروی انتظامی در سال های اخیر است.
فرمانده نیروی انتظامی، تقویت همکاری پلیس با مراکز علمی و دانشگاهی را از رویکردهای اصلی این فرماندهی بیان کرد و افزود: در سال های اخیر نیروی انتظامی توانسته است از نظرات اساتید حوزه و دانشگاه در انجام ماموریت ها و عملیات خود بهره برداری کند.
وی مراکز علمی و دانشگاه ها را از مهمترین سرمایه های کشور دانست و با اشاره به نقش تاثیرگذار آنها در پیشرفت کشور گفت: مراکز علمی و دانشگاهی برای نیروی انتظامی از جایگاه خاصی برخوردارند.
سردار اشتری اضافه کرد: با افتخار اعلام می کنیم که موفقیت های نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در انجام ماموریت ها حاصل همکاری و تعامل این نیرو با مراکز علمی و دانشگاهی کشور بوده است.
وی هدف از راه اندازی دفاتر تحقیقات کاربردی در فرماندهی انتظامی استان ها، معاونت ها و پلیس های تخصصی را برقراری ارتباط با مراکز علمی، اساتید دانشگاهی و نخبگان جامعه بیان کرد و افزود: ماموریت اصلی این دفاتر، برآورده کردن نیازهای نیروی انتظامی از طریق همکاری با مراکز علمی و دانشگاهی است.
فرمانده نیروی انتظامی به جایگاه علمی این نیرو اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی در زمینه تولید مقاله، پایان نامه، ترجمه و تالیف کتاب و انتشار فصلنامه، فعالیت های قابل توجهی دارد.
وی با اشاره به تهیه پایان نامه های دانشجویی در دانشگاه های کشور گفت: پایان نامه های دانشجویی باید کاربردی باشد و بتواند به نیروی انتظامی در انجام ماموریت هایش کمک کند.
سردار اشتری با اشاره به امنیت خوب در کشور گفت: امنیت نعمت بزرگی است که به یاری خدا، کشور ما از آن برخوردار است.
وی افزود: برای حفظ و تامین امنیت کشور، نیروهای زیادی در حال تلاشند تا مردم بدون هیچگونه نگرانی، امنیت را با تمام وجود خود احساس کنند.
فرمانده نیروی انتظامی، اقتدار این نیرو را مظهر حاکمیت جمهوری اسلامی و اقتدار کشور دانست و گفت: البته این اقتدار باید همراه رافت، عدالت و مهربانی با مردم باشد و راهبرد نیروی انتظامی نیز بر همین اساس است.
سردار اشتری گفت: نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران، امنیت را برای همه مردم با هر دین، مذهب و آیین که طبق قانون شهروند کشور محسوب می شوند، برقرار می کند و در این زمینه بین افراد و گروه ها تفاوت قائل نیست.
وی افزود: پلیس با کسانی که از قانون تخلف کرده، به حقوق مردم تعرض و شهرها، روستاها و مرزها را ناامن کنند با اقتدار و در سریعترین زمان ممکن برخورد خواهد کرد.
فرمانده ناجا با بیان اینکه شمار خلافکاران نسبت به جمعیت کشور اندک است، گفت: بعنوان فرمانده نیروی انتظامی معتقدم که پلیس باید با مردم از طریق عطوفت و مهربانی برخورد کند و حق توهین و بی احترامی به کسی را ندارد.
سردار اشتری، کاهش جرائم در کشور را اولویت اول نیروی انتظامی اعلام کرد و گفت: البته پلیس در این زمینه کمترین سهم را دارد و برای کاهش جرائم در کشور، دستگاه ها، وزارتخانه ها، مراکز علمی، رسانه ها و صدا و سیما باید بصورت جدی تلاش کنند.
وی ارتقای سطح آگاهی مردم را بهترین راهکار برای کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم دانست و افزود: بعنوان نمونه با اقدام های آگاهی بخشی که توسط پلیس راهور، رسانه ها و صدا و سیما انجام شد امسال آمار تلفات جانی در جاده های کشور نسبت به مدت مشابه سال قبل یکهزار و 300 نفر کاهش یافت.
سردار اشتری ادامه داد: از این الگو می توانیم برای کاهش آسیب های اجتماعی و جرائم نیز استفاده کنیم و به یقین با انجام یک کار علمی در این زمینه به نتایج خوبی دست خواهیم یافت.
سومین گردهمایی روسای دانشگاه ها با پلیس استان اصفهان با حضور فرمانده نیروی انتظامی در سالن همایش های هتل مدرس اصفهان برگزار شد.
2093 / 6027 **خبرنگار: اصغر دواتگر**انتشار دهنده: انتشار: شکراللهی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1198 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب