پنج شنبه, 09 دی 1395 ساعت 12:20

حماسه نهم دی الگوی موفق نظام در مواجهه با چالش های جدید است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
رئیس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی، این حماسه را الگوی موفق نظام در مواجهه با چالش های جدید معرفی کرد و گفت: حماسه مردمی نهم دی این باور را ایجاد کرد که تفکر انقلاب اسلامی زنده است و باید از تجربه نهم دی در مواجهه با چالش های جدید کشور بهره بگیریم.
به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، علی نائینی در
همایش مردمی بزرگداشت حماسه بصیرت ویژه یوم الله نهم دی که با حضور جمعی از مسئولان و فعالان فرهنگی و رسانه ای در سالن شهید آوینی فرهنگسرای بهمن برگزار شد، به تحلیل مدیریت مقام معظم رهبری در مهار فتنه 88 پرداخت.
وی با اشاره به شعارهای کاملا معنادار مردم در حماسه نهم دی اظهار کرد: مردم پیام های روشنی در این حرکت عظیم داشتند. بازتاب های این حماسه بسیار گسترده در سطح داخلی و خارجی با شور و احساس حرکت پر انرژی و دفاع کامل از نظام و انقلاب و رهبری بود. در حماسه نهم دی مردم هم از جریان فتنه و جبهه معارض انقلاب اسلامی تبری جستند.
وی از فتنه 88 به عنوان گردنه سخت و خطر بزرگ یاد کرد و گفت: برخی تحلیلگران خارجی و سردمداران نظام سلطه بر فروپاشی انقلاب اسلامی از درون امید بستند اما خوشبختانه با بصیرت مردم٬ آرزوی آنان هرگز محقق نشد و این پیام به دشمنان ما مخابره شد که امکان فروپاشی از درون نیست همچنانکه در هشت سال دفاع مقدس به همت غیورمردان ایران اسلامی براندازی انقلاب اسلامی منتفی شد.
نائینی تصریح کرد: فتنه در بعد داخلی با سازمان تروریستی منافقین و در بعد خارجی با دولت های غربی پیوند خورد. در این فتنه تمام عناصر نظریه پرداز کنار جاسوس ها٬ اراذل٬ تروریست ها و سفرا و رسانه های غربی بودند.
وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری که دست خدای متعال از آستین ملت ایران به کمک این نظام و ملت آمد، افزود: حماسه نهم دی یک درس بزرگ است و دستاوردهای فراوانی دارد. بزرگداشت نهم دی هم حرکت و قدرت عظیم مردمی را به ‌نمایش گذاشت و هم تمام قدرت جبهه معارض انقلاب اسلامی را در هم شکست که این ابعاد باید هر ساله بازبینی و مرور شود.
وی از حماسه نهم دی به عنوان یک الگو و مدل برای چالش ها و تهدیدهای پیش رو یاد کرد و افزود: دشمن دست از مبارزه بر نمی دارد؛ زیرا جبهه استکبار به طور ماهیتی و ذاتی و اهداف و منافعش با جمهوری اسلامی ایران در تعارض است. بنابراین باید از این تجربه در مواجهه با چالش های جدید بهره بگیریم.
این همایش به همت ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی شهرداری تهران و بسیج صدا و سیما و شبکه سه سیمای جمهوری اسلامی شامگاه دیشب (8 دی) برگزار شد.
در این همایش از موسیقی ویژه این روز با عنوان «حماسه بصیرت» رونمایی و توسط سالار عقیلی اجرا شد. همچنین تئاتر ویژه نهم دی به مدت 30 دقیقه روی صحنه رفت و حضور مردم از زمان انقلاب اسلامی تا حماسه نهم دی را به نمایش گذاشت.
در پایان این همایش از یدالله جوانی مولف 9 جلد کتاب دایره المعارف فتنه، رحیم مخدومی نویسنده و دبیر جشنواره رسول آفتاب، سالار عقیلی و حامد زمانی خواننده، محمد مهدی سیار (شاعر)، ابوالقاسم طالبی کارگردان فیلم قلاده های طلا، حمید نیلی تهیه کننده قائد بصیرت، سعید حدادیان (مداح)، محمود مفیدی کیا (کارگردان)، مهدی تقویان (مستندساز) ، مازیار بیژنی (کاریکاتوریست)، حسین قدیانی (نویسنده و قصه نویس)، سیاح مولف کتابهای پاسخ به شبهات فتنه، امیر خلوصی (عکاس)، مسعود براتی (تهیه کننده) به عنوان تعدادی از فعالان فرهنگی، هنری در عرصه ترویج بصیرت افزایی در جامعه تجلیل شد.
فراهنگ**9157**1569**دریافت کننده: منصوره شوشتری **انتشار: علی حبیبی

اطلاعات تکميلي

خواندن 1262 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار