پنج شنبه, 09 دی 1395 ساعت 09:57

زمینه های همکاری میان دانشگاه بلوچستان پاکستان و دانشگاه های ایران بررسی شد

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در کویته روز گذشته با حضور در محل دانشگاه بلوچستان و بازدید از این دانشگاه، با دکتر 'جاوید اقبال' رئیس دانشگاه و تعدادی از اساتید این دانشگاه ملاقات کرد و طرفین در خصوص زمینه های همکاری میان این دانشگاه و دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان ایران گفت و گو کردند.
به گزارش ایرنا، در این دیدار که مورد استقبال گرم طرف پاکستانی قرار گرفت، 'محمد رفیعی' پیشنهادهایی را درباره همکاری های آینده در زمینه های علمی-آموزشی و تبادل استاد و دانشجو بین این دانشگاه ها به دکتر 'جاوید اقبال' رئیس دانشگاه بلوچستان مطرح کرد که مورد استقبال وی قرار گرفت.
طرف پاکستانی در این ملاقات برای اعزام دانشجویان سطح دکترا و فوق لیسانس دانشگاه بلوچستان برای تکمیل پایان نامه به دانشگاه سیستان و بلوچستان زابل اعلام آمادگی و تاکید کرد که این آمادگی وجود که در آینده بسیار نزدیک این دانشجویان را به دانشگاه های استان سیستان و بلوچستان ایران اعزام کند و درهمین راستا، یک فهرست هشت نفر از دانشجویان دانشگاه بلوچستان نیز تحویل طرف ایرانی شد.
دو تفاهم نامه مربوط به 9 سال قبل در خصوص همکاری میان این دانشگاه ها وجود دارد که بنا به دلایل مختلف، هیچ کدام از آن ها تا امروز اجرایی نشده است .
دانشگاه بلوچستان بزرگترین دانشگاه این ایالت پاکستان است که 80 دانشکده و کالج این ایالت زیر نظر این دانشگاه است. این دانشگاه دارای بیش از 500 استاد و عضو هیات علمی است و یک بخش بزرگ تحت عنوان ایران شناسی در این دانشگاه قرار دارد.
بخش زبان فارسی این دانشگاه نیز حدود 100 دانشجو شامل 30 دانشجو در سطح لیسانس و فوق لیسانس و هشت دانشجو در سطح دکترا دارد.
در این ملاقات قرار شد گزارش کاملی از وضعیت بخش ایران شناسی و کرسی زبان فارسی این دانشگاه به سرکنسولگری ایران در کویته داده شود و ظرف 10 روز آینده رئیس دانشگاه به همراه هیاتی از مسئولان و اساتید آن برای ادامه گفت و گوها، در محل سرکنسولگری کشورمان در کویته حضور خواهند یافت.
محمد رفیعی سرکنسول کشورمان در کویته ملاقات با رئیس دانشگاه بلوچستان را بسیار مفید ارزیابی و اظهار امیدواری کرد که بتوان در زمینه های تبادل دانشجو و استاد و همچنین فعال تر کردن بخش زبان فارسی دانشگاه بلوچستان و بخش ایران شناسی آن که یک کتابخانه مستقل از کتاب های فارسی و منبع در این بخش وجود دارد، گام های موثر و مفید برداشته شود.
آساق*274**1723

اطلاعات تکميلي

خواندن 1346 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار