پنج شنبه, 09 دی 1395 ساعت 09:22

اطلاعات به نقل از رییس جمهوری: مبارزه بدون تبعیض با فساد شرط اصلاح اقتصاد و اخلاق است

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
روزنامه اطلاعات در شماره پنجشنبه 9 دی در تشریح تیتر نخست با اشاره به سخنان حسن روحانی در در نشست جامعه نظارت و بازرسی دولت، وزارتخانه‌ها و سازمان‌ها، نوشت: یکی از راه‌های رسیدن به رشد، توسعه و اجرای اقتصاد مقاومتی ، مقابله با فساد است چرا که با فساد سرمایه اجتماعی در جامعه آسیب جدی می‌بیند و امروز یکی از وظایف بزرگ همه مبارزه با فساد است.
این روزنامه با انتخاب عنوان هدف از منشور حقوق شهروندی‌ تحکیم مردمسالاری دینی است، آورد: رئیس انجمن حقوق اساسی ایران وعضو هیات علمی دانشکده حقوق عمومی و بین الملل دانشگاه شهید بهشتی تهران گفت: منشور حقوق شهروندی بی تردید به دنبال تحکیم و تقویت مبانی مردمسالاری دینی در حوزه های مختلف است. علی اکبر گرجی دیروز در میزگرد منشور حقوق شهروندی از نگاه حقوقدانان که با همکاری انجمن علمی حقوق اساسی ایران در ایرنا برگزار شد، افزود: امروز منشور حقوق شهروندی را باید یک ضرورت و گام بزرگ برای اجرای قانون اساسی و سند انبساط مفهومی قانون اساسی درنظر گرفت.

روزنامه اطلاعات با درج عنوان معرفی برگزیدگان جشنواره کتاب دین و پژوهش‌ های برتر، نوشت: مراسم اختتامیه ششمین دوره جشنواره کتاب دین و پژوهش های برتر صبح دیروز در تالار سوره حوزه هنری تهران برگزار شد. در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین سیدجواد موسوی هوایی، معاون پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی و دبیر جشنواره کتاب دین و پژوهش‌های برتر گفت: بر مبنای اصل سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تقویت روح بررسی و تتبع و ابتکار در تمام زمینه‏ های علمی، فنی، فرهنگی و اسلامی از طریق تأسیس مراکز تحقیق و تشویق محققان لازم و ضروری است. بر این اساس سازمان تبلیغات هم به عنوان یکی از سازمان های فرهنگی وظایف متعددی در این حوزه دارد. وی افزود: از جمله اهداف این جشنواره تکریم و پاسداشت مقام نویسندگان و محققان، گسترش فرهنگ پژوهش، شناسایی و معرفی استعدادهای برتر جهت بازتوانی علوم انسانی، اسلامی، الگوسازی برای نسل جوان، دست یافتن به تصویر واقعی از وضعیت نشر و پژوهش، ارتباط با محققان و فضلا در زمینه های پژوهشی و گسترش و تعمیق فرهنگ کتابخوانی است.

یادنامه چهلمین روز ارتحال آیت‌الله العظمی موسوی اردبیلی، دیگر عنوان این روزنامه است در تشریح این مطلب می خوانیم: سیری در زندگی علمی عالم ربانی و فقیه آگاه حضرت آیت الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی(رضوان الله علیه) در عمر طولانی و با برکت خود، هجرت‌های متعدد و نقش‌های متنوّع داشته است. سید عبدالکریم موسوی تحصیل خود را از مکتب‌خانه آغاز کرد و پس از سپری کردن دوره مکتب‌خانه که به مثابه دوره ابتدایی در روش‌های جدید آموزشی بوده است؛ وارد حوزه علمیه ملا ابراهیم اردبیل شده و مقدمات علوم حوزوی را در آن مدرسه گذراند. سال 1322 شمسی در حالی که جوانی هجده ساله بود و اوضاع اجتماعی ـ سیاسی ایران هم شرایط پس از شهریور 1320 و دوره اشغال بوده، وارد حوزه علمیه پرآوازه قم شد.

روزنامه اطلاعات در صفحه نخست به بررسی عنوان های«فرمانده ناجا: سامانه اموال مسروقه راه اندازی می شود» و «اسارت سرکردگان داعش در عملیات اطلاعاتی نیروهای عراقی» پرداخت.

* گروه اطلاع رسانی
خبرنگار: مریم همتی** انتشاردهنده: پونه پورقاسمی
پژوهشم**9117**9128**1755

اطلاعات تکميلي

خواندن 1277 دفعه

نظر دادن

از پر شدن تمامی موارد الزامی ستاره‌دار (*) اطمینان حاصل کنید. کد HTML مجاز نیست.

آخرین اخبار

اخبار انتشارات دیجیتال

پربازدیدترین اخبار