چاپ کردن این صفحه
چهارشنبه, 08 دی 1395 ساعت 16:30

رونمایی از سه کتاب با موضوع فتنه88 درفرهنگسرای اندیشه

این مورد را ارزیابی کنید
(0 رای‌ها)
دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور با بیان اینکه فتنه های دشمنان پایان نمی پذیرد،گفت:هنوز هم بسیاری از اسناد و مدارک فتنه 88 قابلیت انتشار پیدا نکرده است تا نقش مستمر دشمنان و طراحی های آنان در این حوزه تبیین شود.
به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا مختارپور روز چهارشنبه در آیین رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع فتنه در فرهنگسرای اندیشه افزود:با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و روحیه مبتنی بر بصیرت و انقلابی بودن، نظام را در مقابل دشمنان محافظت کرد و پابرجا نگاه داشت.
وی آثار مربوط به فتنه 88، در حوزه و قالب های مختلف از جمله ثبت وقایع روزمره این واقعه، مستندسازی وقایع، اسناد و اطلاعات، نقش رهبر معظم انقلاب در بصیرت افزایی و روشنگری مردم، نقش دشمنان، نقش شخصیت ها؛عوامل و عناصر فتنه منتشر شده است .
وی اظهارداشت:از اواخر سال 88 و پس از خاموشی آتش فتنه، کار تدوین و تالیف آثار و کتاب هایی در مورد این جریان و وقایع آن توسط نهادهای فرهنگی آغاز شد و این نهادها و نویسندگان به نحوی تلاش کردند نقش فرهنگی و تاریخی خود را در ثبت این واقعه انجام دهند.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با معرفی کتاب «چهار گفتار» که توسط انتشارات انقلاب اسلامی منتشر شده، اظهار کرد: در این کتاب چهار سخنرانی تاثیرگذار رهبر معظم انقلاب در تاریخ های متفاوت از جمله سخنرانی ایشان در 22 تیرماه71 با محور درسها و عبرت های عاشورا، سخنرانی رهبر معظم انقلاب در 19خرداد74 به موضوع هدف قیام امام حسین(ع) پرداخته شده است.
وی گفت: همچنین این کتاب به سخنرانی 20خرداد75 رهبر معظم انقلاب درباره دلایل انحراف جامعه اسلامی پس از 50 سال بعثت پیامبر(ص) و سخنرانی ایشان در 18 اردیبهشت 77 در مورد پیوند و عبرت های عاشورا پرداخته است.
مختارپور افزود: رهبر معظم انقلاب طی این سال ها با اشاره به عبرت های عاشورا مطرح کردند که چه می شود پس از 50 سال بعثت پیامبر سر نواده پیامبر و دلداده پیامبر بالای نیزه رفته و خانواده او در بازار جامعه اسلامی گردانده می شود که اگر جامعه اسلامی، با نیرو و قوت پس از 50 سال از بعثت پیامبر به این نقطه می رسد،جامعه ای مثل ما احتمال دارد زودتر به این انحراف برسد.
وی دلیل انحراف جامعه اسلامی 50سال پس از بعثت پیامبر را براساس آیه 59سوره مریم، دورشدن از معنویت و ذکر خداوند و شهوات و دنیاطلبی دانست.
دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به جریان فتنه سال 88 گفت: اگر انقلاب اسلامی را مانند یک موجود زنده بدانیم، با داشتن تحرک و پویایی و تاثیرگذاری در منطقه،با آسیب ها و آفت های درونی و بیرونی رو به روست که از آفت بیرونی به دشمن تعبیر می کنیم.
مختارپور افزود: انقلاب و نظام اسلامی تا زمانی که پویا و موثر باشد، منافع مستکبران را به خطر انداخته و با اهداف شوم دشمنی رو به روست که هرگز نمی خوابد و ضمن رصد جریانات و رخدادهای کشور، خواص جامعه را شناسایی کرده و آرام آرام آنان را کنترل می کند.
وی با بیان اینکه طراحی، نقشه و فتنه های دشمن پایان نمی پذیرد، اظهار کرد: این دشمن از سال ها قبل، تحریم ها و محدودیت هایی را بر ما وارد می کند و باید منتظر فتنه های بعدی باشیم و زمانی که مردم اعم از خواص و عوام تحت رهنمودهای رهبر بزرگ انقلاب که پرچم را به دست گرفتند و با افتخار می گویند من انقلابی ام و از خواص سیاسی، فرهنگی و اجتماعی نیز انتظار دارند، آنان نیز انقلابی باشند، این انقلابی بودن می تواند نظام را سرپا نگه دارد.
دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفت: با اتکا به راهنمایی های امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، خون شهدا و صدق ایثارگران و جانبازان و حضور جوانان با بصیرت که با معرفت مسایل را دنبال و ترفندهای دشمن را شناسایی کرده و اسیر وسوسه های دشمن نمی شوند، می توان نظام را پابرجا نگاه داشت.
مختار پور تاکید کرد: تا زمانی که این روحیه مبتنی بر بصیرت، تقوا در جامعه برقرار است، انقلاب و نظام مقدس پابرجا می ماند و فکر انقلابی و اسلامی در منطقه و جهان گسترش پیدا می کند.
*انتشار 26عنوان کتاب با موضوع بررسی ابعاد فتنه88
محمدحسن روزی طلب معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی نیز در این آیین گفت:از ابتدای فتنه 88،عملیات گردآوری و جمع آوری اسناد و تاریخ شفاهی از این جریان در مرکز اسناد انقلاب اسلامی آغاز شد و تاکنون 26 عنوان کتاب با موضوع فتنه 88 و بررسی این واقعه منتشر شده است.
روزی طلب، انتشار 2 دوره روزشمار درباره فتنه 88،نقش انگلیس در فتنه،نقش بهاییت در فتنه، نقش شخصیت ها در فتنه را از جمله این آثار عنوان کرد.
وی گفت:مرکز اسناد انقلاب اسلامی جلوگیری از تحریف تاریخ انقلاب و تدوین تاریخ انقلاب را وظیفه ذاتی خود دانسته و براین اساس آثاری را در این حوزه تالیف و منتشر می کند.
روزی طلب از جمع آوری 50 تا 60 هزار جلد سند از نقش انگلیس و کارشکنی های آن در کشور خبرداد و گفت:این مجموعه اسناد به زودی در قالب کتاب منتشر خواهد شد.
آیین رونمایی از سه عنوان کتاب با موضوع فتنه 88 با عناوین «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه 88»٬ «کتاب عکس با موضوع فتنه 88» و «اصلاحات و براندازی نرم» با حضور علیرضا مختارپور دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، محمدحسن روزی طلب معاون اسناد و کتابخانه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در فرهنگسرای اندیشه برگزار شد.
کتاب «اصلاحات و براندازی نرم» اثر حمیدرضا اسماعیلی کنکاشی مختصر در مبانی نظری اصلاحات و اقدام و عمل اصلاح‌طلبان که در سه دوره پیدایش و تکوین بسط و گسترش و در نهایت افول آن ساماندهی شده است.
کتاب «نقش امام خامنه‌ای در مهار فتنه 88» اثر سیدسعید غفوری سبزواری با بررسی مختصر تاریخچه انتخابات دهم ریاست جمهوری٬ بروز و استمرار فتنه 88 نقش حضرت امام خامنه‌ای را در مهار فتنه مذکور تبیین کرده است.
کتاب «کتاب عکس با موضوع فتنه 88» نیز به صورت دیجیتالی تهیه و تدوین شده که مجموعه‌ای از عکس‌های با موضوع فتنه 88 را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
این سه کتاب توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شده است.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا استان تهران در تلگرام به نشانی IRNATEHRAN@ همراه شوید.
خبرنگار:معصومه جوان معبودی انتشاردهنده: موسی فعالیان
تهرام/7245/ 1539

اطلاعات تکميلي

خواندن 1216 دفعه
خبرنگاران کتاب

آخرین‌ها از خبرنگاران کتاب